Beantwoord

Uitgaande mail

  • 5 December 2019
  • 13 reacties
  • 401 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Zowel op mijn oude als nu op mijn nieuwe I-Pad (en mijn Samsung smartphone) lukte het nooit om vanaf een ander adres dan thuis een e-mail te verzenden. Mijn vorige instellingen bleken op HetNet te staan maar die heb ik inmiddels aangepast middels de volgende informatie die ik hier op dit Forum vond:

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Helaas is het na aanpassing met deze gegevens nog steeds niet mogelijk om een mail te verzenden vanaf een ander adres……….

Wat doe ik fout en hoe los ik dit op.

 

Groet, John

 

 

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 5 December 2019, 21:37

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @ArtefacT 

Wat vervelend dat mailen niet lukt, ik kan je erbij helpen. Maar dan moet ik 2 dingen weten:

  • Welke type Samsung en iPad heb je?

Dan kan ik dit uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +9

@ArtefacT wat mij opvalt is dat je een POP adres gebruikt. je kan beter overstappen naar IMAP.

Op de website van KPN krijg je stap voor stap uitgelegd hoe je dit moet instellen voor de verschillende apparaten van verschillende merken zoals Apple en Samsung.

 

Website van KPN

Hoi Dennis,

 

Bedankt voor je berichtje en je aanbod.

Ik heb het even bekeken. Ik heb sinds een paar maanden de I-Pad air (3e generatie) 64 GB. Mijn smartphone is een Samsung Galaxy A3 (2016)

 

Hopelijk kan je hier mee uit de voeten.

 

Ik wacht je antwoord af. Succes!

 

Groet, John

Reputatie 7
Badge +9

@ArtefacT kijk aub naar mijn vorige reactie en klik op de link in dat bericht. Wanneer je geen gebruik wil maken van IMAP kan je ook kiezen voor POP.

In de uitleg door KPN wordt stap voor stap uitgelegd hoe je je email moet instellen op zowel je IPad als op je Samsung telefoon. Makkelijker kan niet.

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @ArtefacT 

hierbij de instellingen voor de Samsung:

Samsung A3

Hierbij de instellingen voor de iPad:

iPad Air

(Ik hoop dat deze werkt, het is een Air op de site van KPN. Maar er stond niet 3e generatie, denk dat de instellingen het zelfde zijn bij de iPads.)

Ik hoop dat je er zo uit komt. Maar als je buiten huis wilt mailen, dan kun je hem beter met IMAP instellen en niet met POP. 

Beste Dennis en Hoopvol, dank voor jullie informatie! Ik ga er het komende weekend mee aan de slag. Heb het gevoel dat het goed gaat komen. Ciao, jihn

Reputatie 7
Badge +17

@ArtefacT Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Bedankt @Dennis Schreve en @Hoopvol voor jullie waardevolle bijdrage. 
Ik ben benieuwd of het is gelukt @ArtefacT, laat je het hier weten als dat zo is? 
Fijn weekend! 

Reputatie 7
Badge +22

@ArtefacT Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Bedankt @Dennis Schreve en @Hoopvol voor jullie waardevolle bijdrage. 
Ik ben benieuwd of het is gelukt @ArtefacT, laat je het hier weten als dat zo is? 
Fijn weekend! 

Ik ben ook zeer benieuwd of het gelukt is! 😉👍🏼

Het probleem is opgelost. In elk geval op mijn I-pad. Voor de Smsung moet ik nog even tijd vrijmaken, maar ik ga er van uit dat ook dat goed gaat komen. Dank voor jullie bijdrage!!.  Groet, John 

Reputatie 7
Badge +22

Het probleem is opgelost. In elk geval op mijn I-pad. Voor de Smsung moet ik nog even tijd vrijmaken, maar ik ga er van uit dat ook dat goed gaat komen. Dank voor jullie bijdrage!!.  Groet, John 

Fijn dat het voor de iPad is opgelost! Nu inderdaad de Samsung nog! 👍🏼 Hou ons maar op de hoogte! 😉

Reputatie 7
Badge +17

Fijn @ArtefacT , veel succes met het instellen van de Samsung. Als je ergens tegen aan loopt helpen we graag verder. 

Fijne week nog!

Gelukt, zowel op de I-Pad als op deSamsung is het probleem opgelost. Bedankt voor jullie in-put!!  Groet, John 

Reputatie 7
Badge +22

Gelukt, zowel op de I-Pad als op deSamsung is het probleem opgelost. Bedankt voor jullie in-put!!  Groet, John 

Graag gedaan @ArtefacT! 👍🏼

Reageer