Beantwoord

Utp kabel aansluiten

  • 25 January 2020
  • 5 reacties
  • 870 keer bekeken

Goedemiddag,

Voor het streamen van films wil ik mijn tv bekabeld aansluiten. 

Moet ik dan, om het beste resultaat te krijgen, de utp kabel aansluiten op de Experiabox of juist op de 4G Modem? 

(De 4G Modem  is aangesloten op de Experiabox en deze hebben we echt nodig aangezien de internetsnelheid hier in het buitengebied anders erg traag is). 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 4 February 2020, 10:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Sterkos 

Heb je het geprobeerd om de kabel aan te sluiten op de Experiabox? En met een CAT5-UTP kabel? Heb je dan verbinding? Als dat niet zo is kun je de UTP-kabel eens in de 4G modem proberen. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of die een UTP aansluiting heeft. Maar ik heb een sterk vermoeden van wel. 

Zowel bij een aansluiting op modem als op experiabox is er signaal. Maar wat is gebruikelijk. En waar krijg je het beste resultaat. 

Zie schema met diverse aansluitopties:

https://forum.kpn.com/internet-9/4g-buitengebied-modem-4360-air-gebruik-2e-ethernet-aansluiting-mogelijk-451259

Kwa resultaat maakt het niet uit, want de gele verbindingen zijn 100 keer zo sneller dan nodig is voor films kijken. Het is allemaal digitaal, als de filmstream vanaf internet maar binnenkomt op het TV kastje.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sterkos. Je kan de kabel het beste op jouw ExperiaBox aansluiten. Wanneer er onvoldoende bandbreedte is wordt jouw internetsnelheid verhoogd door jouw 4G Modem. Op welke manier wil je films naar jouw tv streamen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sterkos. Je kan de kabel het beste op jouw ExperiaBox aansluiten. Wanneer er onvoldoende bandbreedte is wordt jouw internetsnelheid verhoogd door jouw 4G Modem. Op welke manier wil je films naar jouw tv streamen?

Ik heb geen bericht van jou ontvangen, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag inmiddels is beantwoord. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer