Vraag

verplaatsen KPN kast

Hallo,

Naast de tuin van onze nieuwbouwwoning (die binnenkort wordt opgeleverd) staat een KPN kast. Deze willen we graag laten verplaatsen, om de volgende redenen. Zoals jullie zien is de kast versierd met graffiti, dat is niet erg fraai. Dit kan natuurlijk gereinigd worden, maar deze kasten zijn geliefde objecten om te voorzien van graffiti tags, dus ik vermoed dat we dan bezig blijven. Belangrijker voor ons is het feit dat de kast pal tegen onze tuinmuur is geplaatst (nog niet te zien op de foto, komt op de plek van het bouwhek), waarmee het een eenvoudig opstapje is voor inbrekers om over de muur de tuin in de springen. Ook geeft de kast een vervelende lage zoemtoon, waarvan we denken dat die te horen is vanuit de tuin.

Dus, zoals jullie begrijpen zien we graag dat de kast verplaatst wordt. Aan de overkant van de straat zijn volgens ons mogelijkheden, daar staat een gebouw zonder ramen aan de zijkant, waar de kast niet in het zicht staat van de bewoners (en voldoende plek op de stoep overblijft).

Het gaat over kast "KPN verdeler, Kvd G, Verenigingdwarsstraat" aan de Verenigingdwarsstraat in Utrecht.

Graag jullie reactie.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Ik ben bang dat dit een onmogelijke zaak gaat worden. In ieder geval qua kosten. Deze kast is voorzien van een glasvezelkabel erin en eruit (twee routes) en hierop komen alle koperaansluitingen van de hele buurt binnen. Het verplaatsen. omleggen en omlassen van al die verbindingen wordt erg kostbaar.
Het zoemen van een kast komt vaker voor en de collega's van Webcare hebben inmiddels een ingang om dit te melden. Dus als er iemand van Webcare straks reageert kunnen ze dat melden. Ter info: De gehele kastnaam is de Ut-No-G.

Dat er een tuinmuur naast de kast komt te staan is vervelend maar in alle eerlijkheid: Deze kast staat hier al heel wat jaren en dat hadden gemeente en ontwikkelaar vooraf kunnen voorzien. Maar omdat een verplaatsing en verlegging kostbaar is vermoed ik dat ze daarom hier niets mee gedaan hebben in de vroege fases van dit bouwproject.
Reputatie 7
Badge +10
Ha MaaikeW, welkom op het KPN forum. Ah leuk zeg, een nieuwe woning. Gefeliciteerd 🙂 Ja, je moet maar van deze straatkunst houden. Gewilde objecten voor creatievelingen om hier hun inspiraties op te uiten. Ik kan mij voorstellen dat dit niet bij iedereen in de smaak valt.
Bedankt @ward voor de informatie, ik kan het zeker niet beter verwoorden. Dit is inderdaad een hele dure grap. En dan hebben we het nog niet eens over het (mogelijke) gevolg dat de wijk tijdelijk geen gebruik kan maken van onze diensten.

Wil je jouw forumprofiel aanvullen met je gegevens (postcode, (potentiële) huisnummer & telefoonnummer) ? dan kan ik de melding doorzetten naar Infra Support. Ik zal je dan via dit topic op de hoogte houden over de ontwikkeling daarvan 🙂
Dank jullie wel voor de snelle reactie, ik heb het profiel aangevuld
Reputatie 7
Badge +9
Is de auto ook al verplaatst? Dan kunnen ze beter bij het kastje... 😀
Reputatie 7
Badge +10
Hi Maaike, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik heb het verzoek voor je verzonden naar de collega's van Infra Support. Zodra ik een reactie terug heb laat ik het hier meteen aan je weten 🙂

Reageer