Beantwoord

Videoland via KPN ITv app

  • 28 January 2020
  • 18 reacties
  • 1478 keer bekeken

Wanneer komt er via kpn de mogelijkheid om fatsoenlijk videoland te kijken?

Zonder te zoeken naar titels. Maar dat je gewoon kan bladeren net als bij Netflix?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 3 February 2020, 12:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Hier ben ik wel benieuwd na! Nu moet ik wel zeggen dat ik gestopt ben met Videoland. Ik kijk graag TV programma’s, en dat zonder reclames! Dus heb ik maar een abonnement op NLZIET genomen. 😉

Maar ik zou wel willen zeggen dat dit wel eens goed na gekeken moet worden door KPN. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @martin82, welkom. Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je via de iTV app naar ‘kijken’ - ‘series’ of ‘films’ gaat, dan zou je daar de betreffende content moeten kunnen vinden. Indien je een abonnement hebt op Videoland, zou je daar de content moeten kunnen vinden. Als je wat ander bedoelt, dan hoor ik het graag.

@Paul_  dat is het euvel zover ik weet mist nog steeds een tabblad Videoland je moet gericht op titels zoeken je kan niet bladeren zoals bij de on demand series.

Of als ik je reactie goed lees moet dat content nu ook visueel als thumbnail zichtbaar zijn bij Films of Series? Dat zal wel een verbetering zijn.

 

@Dennis Schreve videoland heeft toch geen reclame?

Ja. Via ONLINE is het is nog steeds niet best. Volgens mij is The Bold & the Beautiful ook in Videoland. Maar zelfs met de zoekfunctie zijn maar enkele oude (!) afleveringen te vinden.

Via de decoder vind ik het prima.

Enige wat ik dan mis dat ie onthoudt waar je in een serie was (als gelijk aan Netflix). Maar dat is echt het enige.

Dat geldt ook voor het gewone on demand aanbod. Of nee was daar niet een update voor gekomen of betreft dat enkel de app waar het hier over gaat en weer niet de ontvangers. Ik heb van de app wel 4 of meer updates gezien de afgelopen tijd.

Reputatie 7

Volgens mij is The Bold & the Beautiful ook in Videoland. Maar zelfs met de zoekfunctie zijn maar enkele oude (!) afleveringen te vinden.

In de Videoland app en op de Videoland site zijn alle afleveringen vanaf 29 juli 2019 te bekijken.

Echt gooi die constructie op de schop maak het OTT  kanaal 204 ? helaas zowel KPN als RTL zullen dit niet willen.

Ps een remake er zijn er toch veeel en veeel meer?

Reputatie 7

Het opnemen van meerdere OTT diensten in één omgeving/overzicht zou natuurlijk hele mooie voordelen kunnen hebben. Zo zou je dus in één omgeving kunnen zoeken naar jouw film zonder dat het uitmaakt of die film in het Pluspakket, Videoland, Netflix of een andere OTT dienst aangeboden wordt.

Ik denk echter dat we nog heel lang kunnen wachten op dergelijke functionaliteit, als die er al ooit gaat komen. Zo zie ik Disney+ en Netflix niet snel toestemming geven aan KPN om de films in een gecombineerd overzicht (on-demand van KPN) te tonen.

 

Overigens sluit ik mij aan bij @Galdor68, gebruik voor Videoland gewoon de Videoland app achter kanaal 204.

Videoland in deze constructie als extra pakket is niet helemaal te vergelijken met NetFlix en Prime of Disney+ als OTT. Wezenlijk is Videoland zoals het nu werkt niet veel anders dan een uitgebreider Pluspakket. 

Reputatie 7

Videoland in deze constructie als extra pakket is niet helemaal te vergelijken met NetFlix en Prime of Disney+ als OTT. Wezenlijk is Videoland zoals het nu werkt niet veel anders dan een uitgebreider Pluspakket. 

Waar wil je naartoe @Galdor68, wat bedoel je nu met deze reactie?

Wat ik met mijn vorige bericht trachtte aan te geven is dat het met elkaar verweven van dergelijke pakketten en OTT diensten best mooie voordelen te behalen zijn voor de abonnee.

Het voordeel dat het aanbod van Videoland verweven is met het aanbod uit het pluspakket kan heel prettig zijn. Wat maakt het mij immers uit wie die film levert, als ik hem maar eenvoudig kan vinden en kijken.

Reputatie 7
Badge +22

 

@Dennis Schreve videoland heeft toch geen reclame?

Nee dat klopt, maar ik kijk alleen maar programma’s terug van de zenders, en dat kan met NLZIET ook. En ik heb daar betere ervaring mee. Dus Videoland heb ik eruit gegooid. Want meestal staan de programma’s na 1 uur op NLZIET, en Videoland wil nog wel eens wachten tot de volgende dag of later. 😁

@wjb ons wel bekende probleem of je wil me niet begrijpen of je kan me niet begrijpen.

Op dit moment tenzij paul of een andere videoland via kpn klant reageert dat het wel zo is, is de verweving met Videoland er nog niet of niet goed genoeg afgaande op de vraag van de topic starter.

Zolang er handmatig een titel moet worden ingegeven deugd het nog niet. In vergelijking met de app die een eigen Videoland Tab had.

Jou idee is mooi en begrijp ik helemaal. De technische constructie is verschillend dat is het enige wat ik aan geef als je dan niet begrijpt wat ik bedoel daar kan ik niks aan doen.

Voor videoland verwacht ik dat het makkelijker is om beter te verweven doordat het niet OTT is. De toegang is voor deze app variant er van begin af niet geweest zoals in de voorganger.

 

@Dennis Schreve duidelijk ik zou zelf via de gids terugkijken maar dan zit je weer met reclame.

Reputatie 7
Badge +22

 

@Dennis Schreve duidelijk ik zou zelf via de gids terugkijken maar dan zit je weer met reclame.

Je zou het zelf eens kunnen proberen @Galdor68, echt het scheelt zoveel reclame! Ik kijk merendeel via NLZIET. Ik gebruik bijna de TV ontvangers van KPN niet meer. 

Reputatie 7

@wjb ons wel bekende probleem of je wil me niet begrijpen of je kan me niet begrijpen.

Wat een negatieve grondhouding en dat terwijl ik alleen maar vraag om jouw reactie toe te lichten want, inderdaad, regelmatig laten jouw berichten sterk aan duidelijkheid te wensen over of zijn ze voor tweeërlei uitleg vatbaar.

 

Ik ben het volkomen met je eens dat er nog van alles niet deugt met Videoland op een KPN TV ontvanger, daar hoor je me ook niet over spreken. Waar ik het wel over had was dat je de abonnee mijns inziens een enorme dienst zou bewijzen als je het Pluspakket, Videoland, Netflix, Disney+, etc. op een volwaardige wijze met elkaar zou kunnen verweven. Dus juist niet losse OTT apps maar één geïntegreerde on-demand omgeving.

Vervolgens geef ik aan dat dat waarschijnlijk een illusie zal blijken omdat partijen als Netflix en Disney+ daar vast en zeker niet in mee zullen gaan. En dan kan je mijns inziens dus maar beter voor volledig gescheiden OTT diensten kiezen en ook Videoland gescheiden houden in een aparte app. Daarmee zitten we volgens mij op één lijn, of zie ik dat verkeerd?

@wjb ons wel bekende probleem of je wil me niet begrijpen of je kan me niet begrijpen.

Wat een negatieve grondhouding en dat terwijl ik alleen maar vraag om jouw reactie toe te lichten want, inderdaad, regelmatig laten jouw berichten sterk aan duidelijkheid te wensen over..

Tja als je nu weer met zo'n opmerking komt ben ik er alweer klaar mee. 

Reputatie 7
Badge +25

Ik zie dat dit topic alweer een flinke afslag heeft genomen. Om even weer tot de kern te komen voor @martin82 mocht hij dit nog lezen:

Indien je geabonneerd bent op Videoland, kan je de content vinden onder ‘kijken’ - ‘series’ of ‘films’ (zoals eerder gezegd). Je hoeft dus niet per se specifiek op een titel te zoeken; je kan ook bladeren en je ziet dus inderdaad thumbnails. Zie ook de screenshots. Ik heb ook even “The Bold” toegevoegd. Ik zie meer dan 100 afleveringen… De (seizoens)nummering kan overigens wel wat beter daar.

 

 

Reputatie 7

Indien je geabonneerd bent op Videoland, kan je de content vinden onder ‘kijken’ - ‘series’ of ‘films’ (zoals eerder gezegd).

Precies zoals ik het, zoals eerder aangegeven, eigenlijk ook zou willen zien met andere OTT diensten zoals Netflix en Disney+ ... verweven in één "on-demand" omgeving en niet in aparte apps.

Een illusie om te verwachten dat zoiets op (korte) termijn beschikbaar zal komen immers Netflix en Disney+ zullen dat tegenhouden. Mijns inziens is dat echter wel wat "de abonnee" eigenlijk wil, niet apart zoeken in twee, drie of vier apps, maar in één centrale omgeving.

Reputatie 7
Badge +25

Indien je geabonneerd bent op Videoland, kan je de content vinden onder ‘kijken’ - ‘series’ of ‘films’ (zoals eerder gezegd).

Precies zoals ik het, zoals eerder aangegeven, eigenlijk ook zou willen zien met andere OTT diensten zoals Netflix en Disney+ ... verweven in één "on-demand" omgeving en niet in aparte apps.

Een illusie om te verwachten dat zoiets op (korte) termijn beschikbaar zal komen immers Netflix en Disney+ zullen dat tegenhouden. Mijns inziens is dat echter wel wat "de abonnee" eigenlijk wil, niet apart zoeken in twee, drie of vier apps, maar in één centrale omgeving.

Eens op beide vlakken. Ja, dat zou superhandig zijn, en nee, dat zie ik ook niet snel gebeuren.