Beantwoord

volledige SIP gegevens voor Fritzbox

  • 18 January 2021
  • 4 reacties
  • 841 keer bekeken

Ik wil graag VOIP van kpn op de Fritzbox installeren, maar het lukt mij nog steeds niet. Ik heb inmiddels wel berichten gezien dat het op zich wel kan. Echter, wat is de truc voor een Fritzbox 7490 die geen vooraf geconfigureerd kpn profile bevat? Er worden namelijk o.a. registrar gegevens gevraagd.

Alle anderen SIP gegevens heb ik volgens de pagina https://www.kpn.com/sip correct ingevoerd. Ter info: SIP aansluiting via cheapconnect werkt zonder problemen, maar ik wil er vanaf en rechtstreeks kpn gebruiken. 

De foutcode is trouwens 403.

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door MikeXX 18 January 2021, 15:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U neemt wel telefonie af bij KPN? 403 klinkt als verkeerde login gegevens. 

Klopt. Foutcode 403 betekent verkeerde login gegevens. En ik ben wel kpn klant voor VOIP en de nummer is in werking.

Reputatie 7
Badge +9

@MikeXX Ik gebruik ook een Fritz!Box 7490, en het aanmelden voor vaste telefonie ging bij mijn zonder problemen. Je schrijft dat je Fritz!Box geen vooraf geconfigureerd KPN-profiel bevat. Als je de laatste update voor de 7490 ophaalt (07.21) komt dat profiel vanzelf mee. Wellicht dat het instellen van vaste telefonie dan wel lukt.

Piet.

Ik gebruik ook een Fritz!Box 7490, en het aanmelden voor vaste telefonie ging bij mijn zonder problemen. Je schrijft dat je Fritz!Box geen vooraf geconfigureerd KPN-profiel bevat. Als je de laatste update voor de 7490 ophaalt (07.21) komt dat profiel vanzelf mee. Wellicht dat het instellen van vaste telefonie dan wel lukt.

@P.J.M. van der Vooren Hartelijk dank voor deze tip. Ik had wel de laatste versie 7.21 maar onder <Systeem> stond hij nog steeds op Duitsland. 
 

Heb vervolgens het AVM support team benadert en die hebben mij verteld wat ik over het hoofd had gezien. 
 

Vervolgens was het inrichten van een kpn VOIP nummer één fluitje van een cent. 
 

Dank aan iedereen. Prima forum. 
Mike