Vraag

ereader verbinden met wifi

  • 7 August 2020
  • 6 reacties
  • 143 keer bekeken

Wil Sony ereader draadloos verbinden. Tijdens de uitvoering heb ik 2 minuten tijd om de wps-knop vd router V9 in te drukken. Deze reageert echter niet en kleurt ook niet oranje. Wat is er fout?


6 reacties

Hallo @Zonie als je een apparaat via WPS draadloos wilt verbinden begin je met eerst op het modem de WPS knop in te drukken, misschien druk je hem te kort in en moet je hem indrukken totdat je verandering van de lampjes ziet, daarna ga je pas de e-reader verbinden.

 

2 manieren geprobeerd. 
1. Gestart via de instellingen vd reader en tijdens de 2-minutentermijn de was-knop meerdere keren ingedrukt. Zelfs een keer de volle 2 minuten. Geen reactie en geen lampje. 
2. Gestart door eerst de wps-knop in te drukken/ ingedrukt te houden en tegelijk via de instellingen vd reader de procedure doorlopen. Ook geen reactie of lampje. 
Ik heb 2 routers: de experiabox en een applerouter. Kunnen die elkaar in de weg zitten?

Reputatie 7
Badge +24

Ondersteund de reader überhaupt wel wps? Heeft u ook al eens geprobeerd om gewoon op de reader het netwerk in te stellen? Gewoon bij de WiFi instellingen netwerk selecteren en wachtwoord invullen?

Bij de wi-fi instellingen staat aangegeven dat de reader verbonden is. Ik neem aan dat wps ondersteund wordt, omdat bij de instellingen de ‘wps drukknop-conf.methode’ is aangegeven. Deze heb ik ook gebruikt. Bovendien ben ik eerder (meer dan 1 jaar geleden) al eens met het web verbonden geweest. 
kan het niet aan de router liggen? Of conflicterende apparaten i.c. 2 routers?

Bij de wi-fi instellingen staat aangegeven dat de reader verbonden is. Ik neem aan dat wps ondersteund wordt, omdat bij de instellingen de ‘wps drukknop-conf.methode’ is aangegeven. Deze heb ik ook gebruikt. Bovendien ben ik eerder (meer dan 1 jaar geleden) al eens met het web verbonden geweest. 
kan het niet aan de router liggen? Of conflicterende apparaten i.c. 2 routers?

Hallo @Zonie , je schrijft dat de reader met wifi verbonden is, wat is dan nog het probleem?

 

Krijg de melding ‘Probleem met gegevensverbinding. Er kan geen beveiligde verbinding tot stand worden gebracht’

bij de info van de verbinding staat zelfs de beveiligingsmethode ‘WPA/WPA2 PSK’ van toepassing is. 

Reageer