Beantwoord

WiFi slecht

  • 16 January 2021
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

  • Ben nog steeds pisnijdig op de KPN dat ik tijden lang aan het lijntje word gehouden dat de internetsnelheid zal verbeteren met het nieuwe netwerk ( glas van tfc naar kvd).

    Maar word wel verplicht een ander modem te nemen voor dat nieuwe netwerk. Moet zeggen keurig geïnstalleerd en geprogrammeerd door de medewerker van KPN.Maar wel  met 3 drie uitgangen ipv 4 waardoor ik een hub moest aanschaffen. Blijkt later de WiFi nog steeds slecht. Ook na een paar pogingen van de geadviseerde reset van de WiFi manager. En als je daar over belt krijg je te horen dat je als klant WiFi punten kunt kopen tegen een gereduceerd bedrag. En lees je later dat andere gratis bedrade WiFi versterkers(hebben)kunnen bekomen.

  • Met het alles in een pakket voel ik me zeker met die niet haalbare snelheid flink benadeeld in die hele periode nu het mogelijk is om een hussel pakket te nemen naar de snelheid die KPN bijna kan leveren.

    Als Ziggo haar belofte waar maakt, overweeg ik over te stappen waar je dan wel gratis WiFi versterkers bij krijgt.

    Met een zeer teleur gestelde groet van een jaren lange klant van KPN

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 24 January 2021, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi George, welkom terug! Fijn dat er bij jou netwerkverbetering heeft plaatsgevonden. Dit zorgt over het algemeen voor een betere snelheid op de Experia Box. Wel kan het zijn dat je wifi dan inderdaad niet verbeterd. Wifi is namelijk heel erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Voor meer informatie en tips over wifi verbeteren hebben we dit handige topic. Ik raad je dan ook aan om die eens door te nemen. We hebben, zoals je ook al geprobeerd hebt, de Wifi Manager. Deze kan heel handig zijn om knelpunten te identificeren en om instellingen te optimaliseren. Mocht de wifi echt heel slecht zijn, dan kan het zijn dat de tool je de mogelijkheid geeft een monteur te laten komen, of om een setje Experia Wifi aan te schaffen/te krijgen.

 

Snelheden van een pakket op een koperverbinding zijn altijd tot-snelheden. Dat geven we ook aan in de bevestigingen etc… Als je dan ook een pakket hebt met een abonnementsnelheid die niet haalbaar is, dan is het over het algemeen mogelijk om je pakket naar beneden bij te stellen. Ook bij een alles-in-1 pakket (uitgezonderd Basis/Instap abonnementen, want dat zijn al de laagste). Wel kan het zijn, afhankelijk van welk abonnement je precies hebt, dat er dingen inbegrepen zijn die bij een lager abonnement niet inbegrepen zijn waar je dan apart voor betaald. Waardoor je er per saldo niet op vooruit gaat als je het aanpast. 

Bedankt voor je reactie Erik.

In de tijd dat elk perceel van een telefoonaansluiting voorzien werd heeft ptt-aannemer een staaltje prutswerk geleverd. Hierdoor moest de analoge telefoon op de reserve ader geschakeld worden en was het later met de digitale verbinding niet mogelijk pairbonding toe te passen. Mede hierdoor had het verglazen van telefooncentrale naar kabelverdeler voor mij geen voordelen. Eerder een nadeel, want er moest een nieuw modem geïnstalleerd worden met 3 uitgangen ipv 4. En daar door een hub moest aanschaffen. Dat providers een “tot” snelheid aanbieden begrijp ik, maar zal netter geweest zijn om klanten dan ook alleen dat in rekening te brengen en niet allerlei andere faciliteiten er af te halen. Maar goed ik berust hier in.

Al ben ik nog steeds pisnijdig dat na de WiFi manager toepassing welk niet hoger kwam dan 8 Mbits,  van KPN de keuze krijg voor betaald draadloos WiFi punten van 149 euro of  bedraad Wifi van 95 euro.

Reputatie 7
Badge +30

Ik wil toch wel eens even een kijkje nemen naar je verbinding, @George. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? 

Reputatie 7
Badge +24

Als 8 mbit de maximale snelheid is op uw adres, dan komt WiFi ook nooit hoger uiteraard en zal je ook geen gratis versterkers krijgen. Want die zullen de snelheid ook niet hoger krijgen dan 8 mbit.