Beantwoord

Wifi en televisie in containerwoning op oprit

  • 17 August 2019
  • 4 reacties
  • 152 keer bekeken

Volgende maand hebben wij een verbouwing, waarvoor we drie maanden in een containerwoning voor het huis zullen verblijven. Goede wifi en televisie ontvangst is natuurlijk onmisbaar. De container zal op 1,5 meter van het huis komen te staan. Zo’n 3 a 4 meter van de meterkast waar de kast staat. Is het voldoende een lange buitenkabel te kopen en die aan te sluiten op het kastje en de reciever. Of heb ik nog een wifi versterker o.i.d. nodig? Alvast hartelijk dank.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door JanBar 17 August 2019, 18:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Als het voor drie maanden is dan zou ik geen dure buitenkabel kopen. Koop in een bouwmarkt een stuk elektriciteit pijp en 5 meter telefoonkabel. Zet het modem in de container. Graaf de pijp in en trek de kabel er doorheen.
Sluit de kabel aan op het ISRA punt en het modem.
Omdat het modem in de container staat heb je prima wifi en kan je de tv ontvanger op de normale wijze aansluiten.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @AishaB Het is even behelpen en ik durf je zelf geen garanties te geven over de goede werking. Maar de tip van @JanBar lijkt me zeker het proberen waard!
Ga het proberen. Als het niet lukt, worden het drie erg lange maanden....
Reputatie 7
Badge +10
@AishaB Heb je nu een KPN abonnement via glasvezel of via VDSL? Bij dat laatste heb je inderdaad een meter of vijf (goede ronde) telefoonkabel nodig. Als je glasvezel hebt moet je UTP kabel hebben. CAT5E voldoet prima. Bij elke bouwmarkt te koop.

Reageer