Beantwoord

Ziggo -> KPN

  • 13 December 2019
  • 10 reacties
  • 273 keer bekeken

beste,

 

ik speel met de gedachte om over te stappen naar de KPN.

Maar ik ben bang dat ik ooit de telefoonlijn heb verstopt, achter stuc werk,

ik heb een vermoeden, maar weet het niet zeker.

nu de vraag is dit een probleem, of kan er vanaf de hoofdaansluiting nog een nieuwe kabel getrokken worden, hoe gaat dit in zijn werk.

dat is 1.

ten tweede heb ik nu een boel zenders, waaronder alle sport zenders, dus zowel fox als ziggo, filmnet en alle digitale zenders die erzijn (bij ziggo dan ).

is dat hier ook mogelijk ?  dat is vraag 2.

 

belangrijkste nu is vraag 1, hoor graag hoe dit in zijn werk gaat ?

met vriendelijke groeten

Freek

 

p.s. als het net zo goed werkt als het plaatsen van deze vraag…. uuuuh dan twijfel ik nu al ???

icon

Beste antwoord door Anonymous 14 December 2019, 00:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

goedeavond is er bij u glasvezel IN de buurt. dat zou fijn zíjn. dan OP telefoon lijn 😉

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niet dat KPN een nieuwe kabel gaat aanleggen. En al helemaal niet gratis. 

Als het enkel achter het stuc werk zit kan dit mogelijk nog wel worden opgepikt. 

Is er een van bovenstaande aansluitingen aanwezig? Welke hoofd aansluiting bedoel je soms de smale ronde lasdop.

Heb je al eens de postcode ingevoerd op de KPN site dan weet je of er geleverd kan worden. En via welke signaal drager en de te verwachten snelheid.

Er zit zover ik kan zeggen wel een verschil in aantal kanalen zeker als je movies&series xl afnam.

Hier de zender overzichten

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

Hallo @thedeek , wat ging er moeilijk aan het plaatsen van je vraag op het forum?

Het werkt in grote lijnen hetzelfde als het Ziggo forum.

 

Reputatie 2
Badge

Als je kpn aanvraag en je meld dat er geen aansluiting zit dan word er één gemaakt, dit zal niet helemaal gratis zijn. 

Waarschijnlijk zit je kastje nog in de meterkast en moet er een nieuw kabeltje getrokken worden, dit zal bij de prijs in zitten. 

Reputatie 7
Badge +24

KPN weet dat er een aansluiting zit. Dus je krijgt gewoon zomaar geen nieuwe aansluiting. Als topicstarter echt een nieuwe aansluiting wil, dan word dat een heel langdurig en kostbaar verhaal.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @thedeek , wat ging er moeilijk aan het plaatsen van je vraag op het forum?

Het werkt in grote lijnen hetzelfde als het Ziggo forum.

 

Sterker nog: het is volgens mij dezelfde software. Afgezien van de kleuren is het nagenoeg identiek. Maar topicstarter zal eerst geprobeerd hebben om te bellen...

All, bedankt voor de reacties,

 

hierbij probeer ik kort antwoord te geven op de vragen, 

nog geen glasvezel in de buurt

hoofdaansluiting zat nooit in de meterkast

weet ongeveer waar deze zat, en was ooit normale telefoon aansluiting, oftewel stekker met 4 pinnetjes om het zomaar even te benoemen ;-)

niet gratis aanleggen van nieuwe kabel, dat zal de tijd wel zijn, ligt eraan wat dat dan zou kosten

plaatsen op forum, lastig perse via facebook inloggen, of kpn id, laatste heb ik niet.

 

ja inderdaad films en serie pakket, maarja netflix, disney + etc is er ook nog

dacht ook dat de snelheid van internet bij ziggo … beter lees sneller is, 

 

vandaar dat het ook allemaal nog gedachtes zijn…. 

om te kijken wat er mogelijk is, wat de kosten zijn en met welke verbeteringen ik te maken krijg, of wordt het juist slechter.

 

 

@thedeek het snelheids verschil is vrij makkelijk te achterhalen vul je postcode in en je weet de te verwachten snelheid. Gebruik eventueel voor de mogelijke snelheid deze site https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Netflix en Disney+ zijn provider onafhankelijk die moet je niet mee tellen. Als de zenders die je keek leverbaar zijn moet je niet al te blind staren op de hoeveelheid. Wel afwegen of een extra pakket echt noodzakelijk is.

Verbeteringen zal betrekkelijk zijn afhankelijk van de koperlijn.

Als je inderdaad weet waar de vierpins contact zat en de draad niet te kort is weg geknipt kan dit mijns inziens worden hersteld, mogelijk wel met kans op schade aan het stuc werk als  het enkel op dezelfde plek terug kan. De eventuele bijkomende kosten is aan een moderator.

Reputatie 7
Badge +24

Hi thedeek, welkom op het forum. 

Los van alle reacties hierboven, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik kijken wat ik vanaf hier zie op je adres. 

 

 

 

Ik ben fan van dit plaatje, als je dit ergens ziet in je woning moet het goed komen. Maar eerst even je gegevens invullen. ;)