Beantwoord

+31 6 86 15 36 57 poging oplichting via sms

  • 1 April 2021
  • 7 reacties
  • 1493 keer bekeken

[dhl] Uw parcel is aangekomen in ons DHL-sorteercentrum.
Voldoe de invoerkosten via; https://parcelsinvoeringen.com/DHL.html

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 April 2021, 20:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Peter vdS, goed dat je het meldt. Klik dus niet op de link en betaal al helemaal niets. 

Reputatie 2

Ik stuur ook altijd even screenshotje naar betreffende bedrijf. Voor hun dossier als ze keer gepakt worden.

Ik hoop dat het nummer geblokkeerd wordt..

ik kon de provider van het nummer niet vinden bij de ACM. Het nummer was niet geporteerd stond er. 

 

Reputatie 7

Ik hoop dat het nummer geblokkeerd wordt..

ik kon de provider van het nummer niet vinden bij de ACM. Het nummer was niet geporteerd stond er. 

Het wil ook helemaal niet zeggen dat de verzender van dat SMSje ook de eigenaar van dat nummer is, sterker nog, de kans is zeer groot dat die verzender een willekeurig 06 nummer gebruikt heeft. Dit kan d.m.v. spoofing waarbij je een ander nummer meegeeft dan jouw eigen nummer. Het blokkeren van zo'n nummer zou dus niet zo leuk zijn voor de echte gebruiker van dat nummer.

 

Het nummer is overigens ondergebracht bij Lycamobile Netherlands Limited.

Hij is immers niet geporteerd en de nummerreeks laat het onderstaande zien.

 

Ah...Lyca had ik overheen gelezen. Thanks. 

Reputatie 2

En het screenshotje naar Dhl, want die worden misbruikt. Dhl heeft vaak een team er op zitten. Zij kunnen makkelijker blokkage vragen aan Lycamobile. Grote bedrijven laten regelen.