Beantwoord

+31000000000

Ik krijg sinds enkele weken vrijwel dagelijks een oproep (1 keer overgaan daarna beeindigd) van het nummer +31000000000.

Heeft iemand enig idee, het lijkt pishing maar zou ook een of ander controlebericht kunnen zijn.

icon

Beste antwoord door PeterG 26 april 2016, 13:01

Tja, wel vreemd. Het nummer 0000000000 (10 x 0) wordt normaal meegezonden bij afgeschermde nummers. De melding op het toestel is dan vaak 'anoniem', 'onbekend' o.i.d. Oudere nummermelders geven 10 x 0 weer.

Als er echter +31 met 9 nullen staat wordt het natuurlijk door je melder niet herkend als anonieme oproep.

Waarom het maar kort overgaat kan ik echter niet verklaren. Bij KPN kan men ook niet zien door wie je gebeld wordt, dat wordt niet geregistreerd.

Een oplossing om er achter te komen is (toch) snel opnemen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Tja, wel vreemd. Het nummer 0000000000 (10 x 0) wordt normaal meegezonden bij afgeschermde nummers. De melding op het toestel is dan vaak 'anoniem', 'onbekend' o.i.d. Oudere nummermelders geven 10 x 0 weer.

Als er echter +31 met 9 nullen staat wordt het natuurlijk door je melder niet herkend als anonieme oproep.

Waarom het maar kort overgaat kan ik echter niet verklaren. Bij KPN kan men ook niet zien door wie je gebeld wordt, dat wordt niet geregistreerd.

Een oplossing om er achter te komen is (toch) snel opnemen.

Beste Peter,

Dank voor je snelle antwoord.

Erik

Reageer