403 Forbidden foutmelding op www.kpn.com

  • 15 February 2021
  • 45 reacties
  • 1914 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Er is op dit moment iets gaande met het bereiken van onze website, www.kpn.com. We zien meerdere meldingen de afgelopen dagen dat men een 403 Forbidden foutmelding krijgt bij het proberen te openen van de website.

Dit lijkt voornamelijk te spelen als je op een VPN verbinding zit. Als je dan ook via een VPN verbonden bent, zet deze uit voor je naar kpn.com navigeert. 

 

Heb je hier ook last van, laat het weten door een reactie achter te laten in dit topic. Geef ook aan of je een VPN gebruikt, welke dat dan is, en of je zonder VPN wel op de site komt.

 

Bestaande, losse, topics zijn samengevoegd met dit topic.  Zodra we verdere updates hebben zullen we dat hier laten weten.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Ik gebruik kpnvandaag als startpagina op microsoft edge, maar nu opent niet kpnvandaag maar is er een melding 403 forbidden.

Ik heb hetzelfde probleem sinds gisteren zowel op mijn PC met windows 8.1 en Chrome, als op de Ipad en Iphone via Safari.

Internet via ZIGGO kabel. Dit probleem heb ik alleen als mijn AVG VPN aan staat.

Zodra deze uit staat werkt de KPN startpagina wel op PC en Ipad/Iphone.

Alle andere websites e.d. geen enkel probleem met VPN aan of uit.

Dus houdt KPN toegang via VPN tegen ??

Ik heb hetzelfde probleem bij gebruik Nord VPN op PC WIN10 Prof en Samsung S9

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem op mijn PC met Windows 10 Pro.

Internet via KPN glasvezel. Dit probleem heb ik alleen als de VPN aan staat.

Zodra deze uit staat werkt kpn.com wel op PC.

Alle andere websites e.d. geen enkel probleem met VPN aan of uit.

Als ik de site kpnvandaag probeer te openen krijg ik  steeds "403 forbidden".

Ik heb de site al jaren als startpagina in gebruik en nu ineens die melding.

Dit is op de desktop als laptop. gebruik  win10

 

Als ik mijn VPN aan heb staan dan is kpn.com: 403 forbidden.

KPN heeft geen oplossing

Subsites zijn wel bereikbaar zoals dit forum.

Reputatie 7
Badge +10

Maak ik hier een VPN-verbinding naar een server elders, geen probleem.

Van welke VPN-service maak je gebruik?
Mogelijk zou je daar eens kunnen informeren?

Als ik bij mijnkpn.nl click op abonnement verlengen opent er een nieuwe page met 403 Forbidden.

page is https://kpn.com/shop/mobiel/verlengen/login/

Waarom werkt dit niet?

Hallo Jandemna,

vermoedelijk werk je vanaf een VPN. 

Probeer het eens gewoon vanaf je normale IP adres.

Ik ben op al mijn apparaten uit Spotify gesloten. Kan de site kpn niet bereiken, krijg ook foutmelding Forbidden 403

De naam boven mijn reactie is automatisch “ergernis”, heb die naam zelf helemaal niet gekozen. Heb geen naam ingevuld. WTF?

Het lijkt erop dat je niet de enige bent 

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2053530

 

 

Deze site werkt hier wel

https://www.kpn.com/kpn-vandaag.htm

 

Ik maak gebruik van Cyberghost VPN en KPN netwerk.

Het lijkt alsof KPN.com dit ip-adres blokkeert als ik VPN aanzet.

Het maakt niet uit of ik andere locaties/server/land gebruik.

Sinds een paar dagen kan ik kpn.com niet meer bereiken door een “403 forbidden” foutmelding. Ik wilde notabene mjjn KPN mobiel abonnement verlengen. Maar blijkbaar heeft KPN al genoeg klanten en zitten ze vol? 
 

He gezien dat er andere topics zijn over KPN vandaag. Echter geven mensen in deze topics aan dat ze zonder VPN wel toegang hebben. 
 

ik maak geen gebruik van een VPN maar thuis van een verbinding via ISP Freedom. In sommige databases staat mijn IP bekend als geregistreerd in de VS. Misschien dat dit ermee te maken heeft? 
 

Hoe dan ook, ik ben overgestapt naar T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +10

Het zou kunnen zijn  --slechts een vermoeden, niet uitgetest geen hard bewijs-- (daarvoor zou je een pol kunnen uitwerken met vele gebruikers), dat KPN inderdaad bepaalde content m.b.t. haar eigen KPN domein filtert, indien gebruik wordt gemaakt van bepaalde commerciële VPN-diensten?
(Zou dan in strijd met wetgeving zijn).

Het kan ook simpel een storing zijn in hun eigen systemen, want ik lees verschillende andere berichten m.b.t. diverse achterliggende subdomeinen, en het kpn.com domein dat er problemen zijn.

Hier dus geen probleem.
In een connectieg via VPN, maak ik geen gebruik van een commerciële VPN-dienst, maar een VPN-verbinding met servers bij kennissen, met achterliggende Ziggo en T-Mobile internet accounts.

Waarom werkt de KPN site niet op Microsoft Edge na mijn update vandaag.

Zet je Norton VPN uit doet hij het wel. 

Wat kan ik hieraan doen, ik houdt VPN er graag in. 

Als ik de VPN Premium van Bitdefender aanzet op m'n laptop start de site KNP Vandaag niet meer op >> Error > 403 Forbidden. Voorheen nooit geen problemen gehad.

Wat te doen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Johan1967, @Huib49, @Javis en @Toonie 66,

Speelt dit probleem nog steeds bij jullie als de VPN aan staat? Zo ja, gaat het dan om KPN vandaag, www.kpn.com en/of MijnKPN (eventueel bepaalde opties)? Hoor het graag!

Hier ook hetzelfde probleem. Forum wel bereikbaar, mijn KPN ook. Echter de website werkt niet. 403 Forbidden foutmelding via VPN. 

Ik krijg de melding bij het gebruik van VPN via NordVPN bij inloggen op www.kpn.com/kpnvandaag.nl

Hier werkt het als een zonnetje zonder vpn 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hier ook hetzelfde probleem. Forum wel bereikbaar, mijn KPN ook. Echter de website werkt niet. 403 Forbidden foutmelding via VPN. 

Dank! Aanvullende vraag: zou je eens willen kijken of je de melding ook krijgt als je een beetje door MijnKPN heen klikt? Ben benieuwd of je alle opties kunt bekijken/gebruiken of dat deze melding dan ook tevoorschijn komt.

Opgelost

Hier ook hetzelfde probleem. Forum wel bereikbaar, mijn KPN ook. Echter de website werkt niet. 403 Forbidden foutmelding via VPN. 

Dank! Aanvullende vraag: zou je eens willen kijken of je de melding ook krijgt als je een beetje door MijnKPN heen klikt? Ben benieuwd of je alle opties kunt bekijken/gebruiken of dat deze melding dan ook tevoorschijn komt.

Vrijwel alles werkt behalve de doorkoppelingen vanaf Service. Deze leiden naar de website.