+420 voor mijn 06-nummer als ik iemand bel (Youfone)

  • 4 December 2019
  • 6 reacties
  • 183 keer bekeken

Ik heb een abonnement via Youfone, maar omdat ik hetzelfde heb reageer ik even. Iemand met wie ik belde kreeg mijn nummer in beeld, met daarvóór +420. Omdat de oproeptoon bij mijn uitgaande oproep na 1 toon veranderde leek het alsof ik werd doorgeschakeld. Mijn vraag is wat hier aan de hand kan zijn. Ben ik gehackt?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Lucas60 Welkom op ons KPN Forum! Ik heb je even afgesplitst van het topic waarop je hebt gereageerd. Dit heb ik gedaan omdat jij individueel een antwoord van mij krijgt :D. Helaas hebben wij geen inzage in het belverkeer inkomend/uitgaand van Youfone klanten. Je kan deze vraag het beste voorleggen bij je eigen provider. Die kunnen eventueel meekijken wat de oorzaak is van dit voorval. 
Misschien was er tijdelijke storing of maakte je (per ongelijk) verbinding met een satelliet/buitenlandse mast. Ik kan echter geen passend antwoord bedenken zonder het uit mijn duim te moeten zuigen. 

Mocht je een antwoord ontvangen, ben ik wel benieuwd naar de oorzaak. Laat je het even weten als je het weet? 
Hier kunnen we anderen weer mee helpen namelijk :thumbsup:

Fijne dag!

Dank alvast voor het antwoord. Ik heb mijn vraag ook voorgelegd aan Youfone (maar nog geen antwoord). Ik belde vanuit Marum (Groningen), dus buitenlandse mast of satelliet lijkt me uitgesloten. Dat het telefoontje op de een of andere manier is omgeleid via Tsjechië (vanwege +420) lijkt me ook vreemd, maar ik heb ik geen idee of zoiets mogelijk is en of dat een gekende manier van frauderen is. Ik wacht af...

Reputatie 7
Badge +17

@Lucas60 Ik vroeg me af of je nog terugkoppeling hebt gehad over deze kwestie? Ik ben benieuwd waar het nu aan lag. Laat je het weten als je het weet? 

Toevallig net vandaag het antwoord ontvangen. De netwerkbeheerder van Youfone is KPN... Maar het probleem blijkt dus niet te traceren. Zie het antwoord van Youfone:

"​Ik heb contact gehad met onze netwerkbeheerder en zij geven aan niet te kunnen zien dat er een nummer met +420 is gegenereerd. Ook staat alles netwerktechnisch prima in het systeem. Zij geven aan dat zolang het probleem zich niet meer voordoet er in principe niets aan de hand is. 

Mocht dit nog een keer voorkomen of is het ondertussen nogmaals gebeurd, kan je dit laten weten door middel van te antwoorden op dit bericht. "

Hallo @Lucas60 , je kunt ook eens naar je eigen vaste nummer bellen en eenvoudig controleren of daar +31..... staat of iets anders, verder lopen alle vragen en antwoorden via YouFone omdat je daar klant bent en geen klant van KPN.

KPN kent uiteraard de specifieke dingen van YouFone niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Lucas60 Bedankt voor het melden. Als het nog eens voorkomt hoor ik het graag. Ik hou mijn ogen open of er meer meldingen over komen. 

Reageer