Beantwoord

Aangeven oplichter KPN gebruiker

  • 14 April 2020
  • 5 reacties
  • 141 keer bekeken

Hallo,

 

Gisteravond is een familielid van mij benaderd door een oplichter die zich voordeed als mijn broer die geld nodig had voor een investering. Helaas is ze hier tot op zekere hoogte in mee gegaan, alleen heb ik een betaling kunnen voorkomen. Aangezien ik toch wel erg benieuwd was wie hier achter zat, ben ik hem op gaan sporen.

 

Nu heb ik zijn telefoonnummer, woonplaats, IP-adres en misschien belangrijker voor dit forum: zijn provider, KPN. 

Kan ik dit gewoon bij KPN melden of kan ik hier verder niks mee? Dit tuig moet opgeruimd worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jesse

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 14 April 2020, 19:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Je kunt dat melden bij heb abuse team van KPN op emailadres abuse@kpn.com.

Ze zullen wel om duidelijk bewijs vragen.

Ik denk dat je er ook goed aan doet om aangifte te doen bij de politie.

Reputatie 7
Badge +9

Waarom niet naar de politie gaan? 

@Hoopvol Omdat ik weet dat de politie uit ervaring hier weinig mee zal doen, mede omdat dit trending is, en blijft onder  de oplichters om via Whatsapp ouderen te benaderen die hier in trappen

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @JesseV30, welkom op het Forum en goed dat je hier jouw bericht deelt!

Ik wil meteen ook even inhaken op het feit dat de politie ingelicht moet worden! Ik ga er vanuit dat ze dit zeker wel serieus nemen, en indien nodig contact opnemen met KPN hierover. Abuse mailen kan ook, maar dan heb je wel bewijs nodig en ook een bewijs van aangifte bij de politie. Wij kunnen dan kijken wat er hieraan kunnen doen met de betreffende gebruiker, maar ik raad echt aan om ook aangifte bij de politie te doen. Misschien hebben zij ook al meerdere meldingen hierover, en kunnen ze deze persoon hopelijk oppakken!

Reputatie 7
Badge +21

@JesseV30 het is nu enkele dagen later. Heb je het nog bij de politie neergelegd of bij onze abuse afdeling? En al reactie op ontvangen?

Reageer