Vraag

Anonieme beller

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, weer een anonieme beller gehad. Irritant! Houden die oplichters nu nooit op? Ik heb alleen maar ja hallo gezegd en toen ik hoorde dat er in het Engels werd teruggepraat, heb ik opgehangen. Ze zeiden weer zoiets van I'm calling you for, daar begonnen ze mee.

10 reacties

Reputatie 7
Wanneer ik het zo lees denk ik aan een scammer. In dat geval handel je juist. Je kunt wel zeggen ik blokkeer die lui. Maar blokkeer je dergelijke nummers blokkeer je ook lui die voor jou wel belangrijk zijn.
Reputatie 6
Badge +13
Ja dat is zo. Fijn dat ik het goed heb gedaan.
Reputatie 7
Ik heb bij die lui gewoon in Nederlands gevraagd om een Nederlands sprekende medewerker. Ben staalhard Nederlands blijven praten. Na nog geen minuut verbraken zíj de verbinding en tot op heden geen belletje meer gehad van deze Pakistaanse oplichters. Zogenaamde Microsoft helpdesk, pfff.:@
Dit is al enkele weken geleden.
Reputatie 6
Badge +13
Goed gedaan Peter! Heel grappig hoe je zei dat je staalhard Nederlands bent blijven praten.;)
Reputatie 6
Badge +13
Maar het blijft irritant!:@
Reputatie 7
Bij mij had ze goed news. Ik was not intrested. Nooit meer iets van die madammetjes gehoord.
Wel zei ik houdoe, of dat verschil maakt? 😉

Kweet ut nie :8
Reputatie 7
PeterG schreef:

Ik heb bij die lui gewoon in Nederlands gevraagd om een Nederlands sprekende medewerker. Ben staalhard Nederlands blijven praten. Na nog geen minuut verbraken zíj de verbinding en tot op heden geen belletje meer gehad van deze Pakistaanse oplichters. Zogenaamde Microsoft helpdesk, pfff.:@
Dit is al enkele weken geleden.

Ja, dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Zodra ze begonnen te praten (in slecht Engels) ze niet uit laten spreken maar direct in het Nederlands zeggen dat je ze niet begrijpt en of ze ook Nederlands kunnen, net zo lang to zíj de verbinding verbreken. Blijkbaar/hopelijk kom je dan op een "zwarte lijst" te staan van mensen die ze niet weer hoeven te bellen; heel effectief!

Overigens, als ik aan de nummermelder kan zien dat het anoniem is (0000000000) of buitenlands (begint dan altijd met "00" ipv. met "0" zoals in Nederland) dan neem ik steevast op met "Hallo?" en noem dus niet m'n naam. Ook als ze naar m'n naam vragen (in het Nederlands) vraag ik altijd eerst wie dat wil weten en daarna waarvoor ze bellen. Vaak vergeten ze dan opnieuw naar je naam te vragen of je geeft ze daarvoor de kans niet door te zeggen dat je geen belangstelling hebt, waarna je het gesprek beëindigt.
Reputatie 5
Badge +8
heb zo iemand ooit een kwartier aan de lijn laten hangen, elke vraag die ze stelde, heb ik gelijk een wedervraag gesteld, op een gegeven moment gaven ze het op, en tot op de dag van vandaag niet meer terug gebeld.
Reputatie 5
Badge +8
Ik ben toevallig wel voorbereid, heb voor me zoon via me werk dit gekocht:

http://www.carblogger.nl/pratende-hamster-maakt-agent-belachelijk/

Heb voor de gein, onze servicedesk gebeld, en deze hamster achter me telefoon gezet, gierend van het lachen, ik zat bij schrijven op bovenstaande reactie, gelijk aan dit te denken, dus, ik kan dit goed gebruiken als ik "lastig" gevallen word door die slechtsprekende Indiërs, de hamster spreek bijna met dezelfde dialect, a la Alvin and the Chipmunks....
Reputatie 6
Badge +13
Haha, wat een goeie!:D

Reageer