Beantwoord

Belastingdienst SMS

  • 14 July 2020
  • 7 reacties
  • 629 keer bekeken

Beste KPN,

 

Kort geleden heb ik een SMS ontvangen vanuit een specifiek +31616136975 nummer.

Dit nummer opgezocht via Whosenumber.info en kom ik uit bij KPN.

Simpele vraag: Wordt dit nummer beheerd door KPN?

Zoja, sluit dit nummer alstublieft af er wordt Spam vanaf gestuurd.

Zo nee, Het nummer heb ik zelf al geblokkeerd, dus het probleem zelf heb ik verholpen, misschien kan dit in een filter?

 

Telefoon nummer + Plaatje

Groetjes,

 

 

Note: Mogelijk is dit niet gepast op dit Forum maar ik kon nergens een service support email vinden.

icon

Beste antwoord door Susan_ 17 July 2020, 13:13

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik ken deze spam, maar of het nummer blokkeren zin heeft betwijfel ik. Ze gebruiken elke keer een nieuw nummer. Het wordt denk ik tijd dat het kabinet een verplichting doorheen gaat jagen dat mensen die een pre-paid SIM-kaart kopen zich moeten identificeren.

 

Dag!

 

Vandaag gebeurde mij exact hetzelfde… KPN heeft er blijkbaar nog niet echt iets mee gedaan….

Heb m ook maar geblokkeerd. Overigens zag ik t zelfde tel nr.

De belastingdienst stuurt NOOIT sms'jes en ook NOOIT e-mails.

 

Kort geleden heb ik een SMS ontvangen vanuit een specifiek +31616136975 nummer.

De betere oplichters kunnen zo ongeveer elk nummer nabootsen of waar dan ook naar laten verwijzen,er had ook +00000000000 kunnen staan en kunnen verwijzen naar het plaatselijke verzorgingstehuis…….of ze schakelen gewoon over op andere nummers.

Dit nummer opgezocht via Whosenumber.info en kom ik uit bij KPN.

Zie hierboven.

Simpele vraag: Wordt dit nummer beheerd door KPN?

:sob:

Zoja, sluit dit nummer alstublieft af er wordt Spam vanaf gestuurd.

Afsluiten!?!….dit is geen kwestie van afsluiten maar een zaak voor justitie bij wijze van het NCSC,bovendien valt dit echt niet meer in de categorie spam,eerder in de categorie oplichting/afpersing.:rage:

Van straat plukken-->kat met negen staarten/snufje zout toevoegen-->kielhalen-->vierendelen:dizzy_face:

Zo nee, Het nummer heb ik zelf al geblokkeerd, dus het probleem zelf heb ik verholpen, misschien kan dit in een filter?

Welk probleem is daarmee verholpen?,e-mail spam filters hebben er inmiddels zo'n 3 decennia ontwikkeling op zitten en zijn nog steeds vrij eenvoudig te omzeilen…...

 

Het posten van een screenshot is in dit geval onnodig/overbodig,het doorhalen/onleesbaar maken van de url shortener unique identification string is ronduit zinloos.

 

Als een zogenaamde ideal betaal link niet begint met https://ideal zou ik er niet op klikken ongeacht door wie die gestuurd is!!!

 

Je kunt het hooguit melden:

https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/fraude_misdaad_en_misstanden_melden/valse+mail_brieven_telf_app/meld-valse-sms-jes-valse-sms-berichten

 

LLAP!:vulcan:

@Jeroen.s eenzelfde sms heb ik ook al eens ontvangen. Ik zou een bedrag open hebben staan van een paar 1000 Euro.

Gewoon de sms verwijderen zodat je nergens per ongeluk op klikt.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Jeroen.s, welkom op het Forum en goed dat je jouw bericht hier plaatst!

Helaas is dit tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld, en het wordt steeds moeilijker om het tegen te houden. Gelukkig ziet ook de overheid dit in en kan je op verschillende websites, ook die van ons, zien welke spam of phising bij ons bekend is. Natuurlijk versturen wij geen spam of dit soort berichten, al helemaal niet per sms! De beste oplossing is het nummer blokkeren, negeren en verwijderen. Ze vinden wel weer een andere manier, maar zo lang je hier niet op ingaat zal er niks gebeuren! En bij twijfel altijd het bedrijf zelf bellen :blush:

Kort geleden heb ik een SMS ontvangen vanuit een specifiek +31616136975 nummer.

Dit nummer opgezocht via Whosenumber.info en kom ik uit bij KPN.

Wie of welke bedoeling zit er achter zo’n site vraag ik me dan direct af

Voor nl kun je beter deez gebruiken, dat is de beheerder voor nl :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Of voor dit nummer :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0616136975&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=061-6100000&nrnummertm=061-6179999&nrbestemming=mobiele%20telefonie&portering=1

Simpele vraag: Wordt dit nummer beheerd door KPN?

Ja dus, maar dat wil niet zeggen dat het ook de afzender is, uitgaand kun je elk nummer gebruiken, zou niet moeten kunnen maar het is wel zo.

Inkomend is dat niet het geval, als je een nummer belt dan krijg je ook echt de juiste persoon cq telefoon, dus bij twijfel terugbellen.

Note: Mogelijk is dit niet gepast op dit Forum

Zeker niet.

maar ik kon nergens een service support email vinden.

Dat is toch ouderwets, dat heeft KPN al lang weggemoderniseerd :/  Raar maar waar.

Reageer