Vraag

Bepaalde websites geen verbinding na modemupdate

  • 13 August 2021
  • 10 reacties
  • 73 keer bekeken

Hoi,

ik ervaar problemen met mijn internetverbinding (WiFi) sinds de update op 29 juli van mijn Experia box voor mesh.

De snelheid is prima (speedtest en KPN Wi-Fi-tester gedaan, modem ook ok), maar ik krijg vaak geen verbinding met bepaalde websites of het duurt erg lang (app van NU.nl bijvoorbeeld).

Ik heb de Experia enkele dagen geleden via het menu teruggezet naar de fabrieksinstellingen, zonder effect.

Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Moet ik bepaalde instellingen veranderen in de Experiabox?

Hoor het graag.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @kvdw84, over welk type Experiabox hebben we hier? Is het mogelijk om eens te testen met een apparaat dat tijdelijk wordt aangesloten via een kabel, zodat je een bedrade verbinding tot stand brengt. 

Hoi Jeroen,

 

ik gebruik een V10a Experiabox.

Gebruik achter de Experiabox overigens een router van Fritz! en gebruik dus geen WiFi via de Experiabox. Werkte dus allemaal prima tot de update.

De laadtijd is niet altijd slecht, maar regelmatig. Dan duurt het laden van de pagina een eeuw 😖. Vooral op onze smartphones (Apple). Laptops (Apple) nauwelijks problemen. Met telefoons wordt bedrade verbinding testen een beetje lastig 🤓 

Speedtest geeft ook goede resultaten. 

Moet ik iets veranderen aan de instellingen in de Experiabox of Fritz!?

Hoi@Jeroen_dB,

 

ik gebruik een V10a Experiabox.

Gebruik achter de Experiabox overigens een router van Fritz! en gebruik dus geen WiFi via de Experiabox. Werkte dus allemaal prima tot de update.

De laadtijd is niet altijd slecht, maar regelmatig. Dan duurt het laden van de pagina een eeuw 😖. Vooral op onze smartphones (Apple). Laptops (Apple) nauwelijks problemen. Met telefoons wordt bedrade verbinding testen een beetje lastig 🤓 

Speedtest geeft ook goede resultaten. 

Moet ik iets veranderen aan de instellingen in de Experiabox of Fritz!?

 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien eens proberen om ipv6 uit te zetten in de Experiabox? Ik weet niet of dat kan?

@Nick83 thanks voor je suggestie. Helaas niet de oplossing. Kan het iets met DNS ofzo zijn? De problemen die ik online vind komen daar mee overeen: hoge snelheid, maar traag laden van websites (of apps).

@Jeroen_dB ?

Reputatie 7
Badge +19

Wat gebeurt er als je de het externe apparaat van Fritz er tussenuit haalt? Blijven de problemen dan ook? Daar ben ik wel even benieuwd naar.

@Jeroen_dB 

Dan lijken er geen problemen te zijn. Aangezien het voor de update wel heeft gewerkt, vraag ik me af wat ik dan kan instellen om dit opgelost te krijgen.

Reputatie 7
Badge +19

Wat ik dan voorstel is om het externe apparaat en de modem volledig te resetten en vervolgens te her installeren alsof het een geheel nieuw aangeschaft apparaat is. 

@Jeroen_dB, ok, ga ik proberen.

Reputatie 7
Badge +19

Tevens kan ik je melden dat er de komende tijd weer nieuwe software voor het V10A modem wordt uitgerold. Deze nieuwe versie zal gefaseerd in grote batches onder alle gebruikers van de V10a verspreid worden vanaf 31-08 t/m 13-09. Je kunt de firmware update naar v5.00.52_build493_owl forceren door de Experia Box V10A te resetten.