Beantwoord

Beroerd bereik

• 13 april 2018
  • 8 reacties
  • 305 keer bekeken

Ik Woon 3743ap, Baarn. Al heel lang slecht bereik, slechte kwaliteit gesprekken. Echter sinds enkele weken zo erg dat als ik op mijn mobiel gebeld word de beller altijd direct de voicemail krijgt. Als ik mezelf vanuit huis met de vaste lijn bel of met een andere mobiel gaat mijn toestel (iphone5s) wel over. 4x en dan pas naar voicemail. Mijn iphone5s mankeert niets, doet het elders in NL maar ook in bijv Frankrijk op het platteland prima. En ook in de tuin of dicht bij het raam staan verbetert niets aan het bereik. Mijn echtgenote met hetzelfde toestel heeft dit probleem niet. Instellingen vergelijkend zie ik als enige verschil dat bij mobiele data mijn APN staat op portalmmm.nl en bij haar op ‘internet’. Tips? Kan ik andere instellingen controleren? Als ik JA sms naar 1300 (pp advies van KPN) krijg ik terug: Er is geen juist bericht ontvangen. Indien u de instellingen voor uw toestel wilt ontvangen, sms dan JA naar 1300. Mvg KPN
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 april 2018, 16:56

Hallo @Benbenieuwd, leuk dat je jouw vraag stelt op ons Forum! Welkom. Ontzettend irritant wanneer je al heel lang slecht bereik hebt en het maar niet beter wordt. Klopt het dat jouw vrouw ook gebruik maakt van ons netwerk? De juiste instellingen voor mobiel internet kun je vinden in deze link. Het klopt dat er bij APN ''internet'' moet staan. Wanneer dit goed staat, hoop ik dat het probleem rondom het internet bereik is opgelost. Wat betreft de gesprekskwaliteit, ervaar je verbetering wanneer je jouw toestel terug zet naar 3G? Ik hoor graag van je of het gelukt is.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Benbenieuwd, leuk dat je jouw vraag stelt op ons Forum! Welkom. Ontzettend irritant wanneer je al heel lang slecht bereik hebt en het maar niet beter wordt. Klopt het dat jouw vrouw ook gebruik maakt van ons netwerk? De juiste instellingen voor mobiel internet kun je vinden in deze link. Het klopt dat er bij APN ''internet'' moet staan. Wanneer dit goed staat, hoop ik dat het probleem rondom het internet bereik is opgelost. Wat betreft de gesprekskwaliteit, ervaar je verbetering wanneer je jouw toestel terug zet naar 3G? Ik hoor graag van je of het gelukt is.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Benbenieuwd, ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Ha Marina, ik heb met mobiele data geen merkbare problemen, hoek APN niet op ‘internet’ staat maar op ‘portalmmm.nl‘. Ik laat dat dus maar even zo.

Mijn wel ernstige probleem zit on bereikbaarheid van mijn telefoon in Baarn, op thuisadres. Ik beschreef dat hiervoor met de nodige details. En nee, op 3G is het niet merkbaar beter. En ik heb niet voor niets een 4G abo natuurlijk. Of kan jij daar iets aan afleiden?

Ooit heeft na lang aandringen een eerlijke KPN-helpdesker laten doorschemeren dat er meer klachten in Baarn zijn met bereik.

Als het echt zo is dat ik in probleemgebieden woon zou ik het graag weten, dan ga ik weg bij KPN. Voor mij beter maar ook voor KPN want onder mijn zakelijke relaties Is mijn niet-bereikbaarheid al een lopende grap.

Kan het aan mijn Sim-kaart liggen? Of aan mijn instellingen zoals ik hierboven aangaf? De KPN-optie op 1300 waar je die kan opvragen werkt ook niet zoals ik al beschreef.

Echtgenote zit ook bij KPN en heeft net iets meer bereik. Zelfde toestel. Ook niet echt best maar te doen.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor je toelichting. Ik heb contact gezocht met onze technische dienst om te vragen of er problemen zijn met het bereik in Baarn. Met het bereik in Baarn, op jouw postcode is er niets aan de hand.
Zowel 3G als 4G zou optimaal moeten werken, je woont dus niet in een probleemgebied. Ook heb ik gevraagd of het verschil maakt of er bij APN portalmmm staat of internet, dit maakt niet uit. Dit kunnen we uitsluiten. Wanneer je op een andere plaats in Baarn bent, heb je dan wel beter bereik? Heb je de mogelijkheid om je simkaart te testen in een heel ander toestel? Zo kunnen we daadwerkelijk uitsluiten of het aan het toestel ligt of misschien wel aan de simkaart. Als je wel bereik hebt in een ander toestel, gaan we het verder zoeken rondom de instellingen van je toestel. Wanneer je geen bereik hebt in een ander toestel, kunnen we je een nieuwe simkaart opsturen om te kijken of dit enige verbetering biedt. Wat betreft je vraag rondom het opvragen van de toestelinstelling kan ik je geen antwoord geven. Ik ga voor je navragen of hier problemen mee zijn. Alle instellingen van jouw toestel kun je vinden in deze link
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen, ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Beste Marina, een lang bericht dat ik voor je had is zojuist helaas opeens kwijt en onvindbaar. Hierna opnieuw maar in telegramstijl. Bereik mobiel thuis in Baarn nog steeds beroerd slecht. Elders in Baarn en NL, maar ook in buitenland via roaming goed. Zie de twee attachments: 1 ‘paaltje’ bereik thuis via KPN-4G, 3 paaltjes via 3G. Ik kan niet anders concluderen dan dat het aan het KPN-bereik hier in Baarn (in huis maar ook in de tuin) ligt. En dus niet aan toestel, Sim-kaart of instellingen (allemaal gechecked via de link die je stuurde).

Ik ben bijna zover dat ik na 25 jaar abonneeschap KPN-mobiel op zoek ga naar een andere provider. Als KPN daar nog wat aan wil doen dan moet het wel echt nu en daadkrachtig, niet met nog meer vragen maar met oplossingen.

Niet bedoeld als dreigement maar om aan te geven hoever ik ben.

Je gaf eerder aan dat KPN-technici zeggen dat de dekking hier prima is, de screenshots laten toch echt het tegendeel zien. Als sat zo is zou ik het graag eerlijk horen. Een helpdeskmedewerker heeft me na lang aandringen dat met zoveel woorden wel een keer toegegeven. Met de tip dat veel providers de zendmasten delen dus dat overstappen niet gegarandeerd verbetering zal brengen. Dat ga ik dus eerst maar eens met een prepaid- kaartje checken.

In de hoop op actie en oplossingen, groet, B. Classen
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de toelichting! We willen natuurlijk niet dat je gaat overstappen! 😞 Wanneer het echt niet op te lossen is, snap ik de keuze. Ik heb nog eens contact gezocht met onze technische afdeling. Zij adviseren om het internet eens te testen wanneer WiFi uit staat. Wat betreft het doorschakelen;
Echter sinds enkele weken zo erg dat als ik op mijn mobiel gebeld word de beller altijd direct de voicemail krijgt.
Wanneer je geen of slecht bereik hebt wordt je nummer niet doorgeschakeld naar de voicemail. Degene die jou belt krijgt de melding dat je geen bereik hebt, maar wordt niet doorgeschakeld naar de voicemail. Onze technische afdeling wil graag een aantal testjes uitvoeren wanneer je thuis bent, om te achterhalen wat er aan de hand is. Ik kan je ook bellen als je dit wilt? Dan kan ik ons gesprek doorschakelen naar onze technische afdeling. Ik ben er vandaag tot 16.30 en morgen ook. Wil je het nummer met het gewenste contactmoment sturen in een privébericht? Mocht het vandaag of morgen niet lukken kun je ook bellen naar 0800-0105 optie 1 en vragen naar onze technische afdeling. Onder jouw klantgegevens heb ik al toegelicht waarvoor je belt.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Benbenieuwd,

Ik heb niets meer van je gehoord. Heb je inmiddels contact gehad met onze technische afdeling? Anders hoor ik graag van je en kunnen we het alsnog oppakken.

Reageer