Beantwoord

Bij levensbedreigende situatie van een bejaarde vrouw geeft KPN totaal niet thuis

  • 12 May 2019
  • 7 reacties
  • 1529 keer bekeken

Mijn moeder van 82 woont alleen. Is hulpbehoevend. Ze heeft KPN mobiel, tv en internet en alles doet het niet, ook het het aan KPN gekoppelde alarmsysteem van de wijkverpleging doet het niet meer Ze is dus volledig onbereikbaar voor iedereen en ze kan ook niemand bereiken wanneer het nodig is. Het is zondag. Bellen met de klantenservice KPN levert op dat er geen spoedmonteur kan komen. Iets wat ik niet geloof gezien de grootte van het bedrijf en het belang van digitale bereikbaarheid tegenwoordig. Ondanks uitleg aan de KPN dat er in een levensbedreigende situatie door mijn moeder geen enkel contact met de buitenwereld gemaakt kan worden kan er geen spoedmonteur komen. "Dat doet KPN niet " hoor ik van klantenservicemedewerkster. De wijkverpleging komt hierdoor vannacht nog extra kijken hoe het met haar is. De zorgsector kan dus wel extra spoedhulp inrichten, maar KPN niet in zo'n geval.
Ik ben heel erg boos ( en dan druk ik mij voorzichtig uit !!) en mocht mijn moeder iets overkomen vanavond-vannacht, dan stel ik KPN als bedrijf juridisch aansprakelijk op alle fronten. Ik vind de service van KPN ronduit schoftelijk. KPN denkt niet mee en laat een bejaarde vrouw volledig in de kou staan. Ik heb een klacht ingediend en verwacht een zo spoedig mogelijke oplossing en ook spoedig telefonisch contact met KPN. Helaas heb ik geen vertrouwen dat dit gaat gebeuren. KPN laat een 82 jarige vrouw in de kou staan met haar beleid geen spoedmonteur te willen leveren op zondagen (alsof het een Christelijke zondags rustsituatie is of zo) . Ik ben eveneens KPN klant maar niet lang meer denk ik.
( PS; toen ik de klantenservice meldde dat ik het gesprek net als de KPN dat doet ). opnam werden ze nijdig. Ik zou strafbaar zijn (wat dus helemaal niet zo is). Wanneer ik niet akkoord ga met opname door KPN omwille van 'trainingsdoeleinden"krijg ik natuurlijk ook niemand te spreken. Boter bij de vis KPN !!
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 12 May 2019, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @BertT, welkom! Wat een ontzettend vervelende situatie. Hoe komt het dat zowel haar mobiel als haar vaste diensten het niet doen? Dat staat namelijk volledig los van elkaar. Een monteur gaat ook niet helpen voor de mobiele diensten, ben ik bang. Het klopt dat we op zondag geen monteurs aansturen. Ik kan me voorstellen dat dit heel erg vervelend is, maar daar kunnen wij van de klantenservice niets aan veranderen, hoe boos je ook wordt. Wat overigens ook weer heel begrijpelijk is, maar het is absoluut geen onwil in ieder geval.

Wil je je forumprofiel updaten met de postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) van je moeder? Ook graag haar 06-nummer onder de 'persoonlijke opmerkingen'. Ik ga dan kijken of er nog iets is wat ik voor je kan doen of dat we op dit moment het maximaal mogelijke gedaan hebben. Het gesprek opnemen mag volgens mij wel, zolang je het maar van tevoren aangeeft. Als je dit achteraf doet, mag het niet gebruikt worden.
Kluitje en riet Marcia !!
Ikzelf (en mijn dochter vanmiddag ook al ) hebben al het mogelijke gedaan. KPN heeft van afstand de zaak doorgemeten en geconcludeerd dat de router vermoedelijk stuk is en erkent ook dat er daardoor geen verbindingen mogelijk zijn. Om dat nogmaals te doen is nutteloos en het zou betekenen dat je collega niet het maximale gedaan zou hebben.
Punt is gewoon ; KPN wil echter vanwege eigen KPN beleid geen spoedmonteur op zondag sturen naar mijn hulpbehoevende moeder en ik heb daarom een formele klacht ingediend. Daarbij laat ik het want ik heb beslist niet het gevoel dat met uploaden van allerlei gegevens er wel een spoedmonteur naar mijn moeder gaat vanavond. Kluitje en Riet dus.
Kijk zelf als klantenservice de meldingen maar door die jullie vandaag uit Raalte hebben gehad en bekijk dan ook het klachtenformulier wat jullie vandaag uit Raalte hebben ontvangen. Koppel die maar aan je klantenbestand en dan heb je voldoende informatie om ermee verder te gaan.

Zij is telefonisch, per mail, per SMS, per wat dan ook helemaal niet bereikbaar op het moment. Dat ligt bij de KPN en bij niemand anders. Voor ons als familie een enorm belangrijk en vervelend iets dat wij haar en zij ons niet kan bereiken en dat tevens haar persoonsalarm voor de wijkverpleging het niet doet.
Het zal KPN echter een biet zijn denk ik, anders hadden ze wel iemand gestuurd, ondanks het staande KPN beleid.

En...mbt ; "gesprek opnemen mag volgens mij wel, zolang je het maar van tevoren aangeeft. Als je dit achteraf doet, mag het niet gebruikt worden". geklets...is juridisch namelijk niet houdbaar. Ik zou jullie willen adviseren zelf te stoppen met opnames voor trainingsdoeleinden. Sta namelijk niet te wachten op opnames van mijn gesprekken door KPN (voor welke reden dan ook).

Daar laat ik het bij, gegroet
Reputatie 7
En...mbt ; "gesprek opnemen mag volgens mij wel, zolang je het maar van tevoren aangeeft. Als je dit achteraf doet, mag het niet gebruikt worden". geklets...is juridisch namelijk niet houdbaar.


Bron.
Dus..........?? Zegt helemaal niets. Stop zelf maar eens met die voor klanten gedwongen gespreksopnamen voor zogenaamde KPN "opleidingsdoeleinden". Wat hier boven staat is een interpretatie van KPN. Juridisch is het echter volkomen niet houdbaar.
Reputatie 7
Ik snap je reactie niet helemaal.
De door mij aangehaalde tekst onderbouwt juist dat jij als particulier, juridisch gezien, gewoon telefoongesprekken mag opnemen en dat deze bij een strafrechtelijke rechtszaak ook als bewijsstuk geaccepteerd kunnen worden.
Bij civielrechtelijke rechtszaken kunnen dergelijke opnames vaak niet als bewijsstuk ingebracht worden, maar zijn ze veelal voor eigen gebruik.

Die aangehaalde tekst is ook niet van KPN afkomstig. Zie de bronvermelding onder die aangehaalde tekst.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen!

Jammer dat dit je het gevoel geeft dat ik je met een kluitje in het riet stuur. Zoals ik aangaf staan problemen met mobiele diensten los van de vaste diensten. Ik kijk daar graag naar, maar dan heb ik wel gegevens nodig. Mocht je dit niet willen, dan is dat ook geen probleem natuurlijk. Dan kan ik echter op dit moment niets voor je betekenen.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Bert, is alles inmiddels opgelost? Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, doe dat vooral alsnog als ik iets voor je kan doen.