Beantwoord

Cadeau wegens aankoop, phishing?

  • 14 October 2019
  • 3 reacties
  • 1557 keer bekeken

Vandaag een mail ontvangen van ene Simon Sterk met daarin;

‘KPN is gekozen tot een van de beste online leveranciers in Nederland, en dat moet natuurlijk gevierd worden! Omdat je vorig jaar iets bij ons hebt gekocht, maak je automatisch kans op fantastische cadeaus!’

is dit van KPN afkomstig?

Gr,

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 16 October 2019, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo kpn ik heb ook een mail van jullie over een cadeau zou ook wel willen weten op dat klopt.

Gr.
Spam mail. Pas op. Kijk maar naar het emailadres waar het afkomstig van is. Ik heb geen eens kpn en toch kreeg ik deze mail vandaag ook. Negeren en blokkeren!!!
Reputatie 7

Hoi @SchreursG en @Truoda, welkom op het forum. De mail klinkt mij ook niet bekend in de oren, het kan daardoor zijn dat het precies is wat Ron aangeeft. Het e-mailadres waarvan het komt kan je inderdaad controleren zoals hij aangeeft, op deze pagina op onze site geven we tips hiervoor en een aantal voorbeelden. De tekst die jullie beschrijven staat er nog niet bij, maar wel een andere mail van ene Simon Sterk. 

Als de afzender van de mail niet van ons is kan je de mail doorsturen naar ons, zoals op die pagina wordt toegelicht. Daarmee kunnen we ervoor zorgen dat de gevolgen van het bericht geminimaliseerd worden en kan het worden toegevoegd aan de voorbeelden.