Beantwoord

Cannock phishing e-mail?

  • 24 November 2020
  • 4 reacties
  • 2192 keer bekeken

Vandaag kreeg ik een mail van eherkenning@cannock.nl over een niet betaalde rekening. Ik heb echter alle rekeningen betaald (automatische incasso). Mis ik iets of is dit phishing?

icon

Beste antwoord door RBxx 24 November 2020, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Ik wil geen forumnaam  ga er maar van uit dat dit phishing is.

Weggooien dat bericht!! KPN mailt via een @kpn.com mailadres.

Gewoon controleren via MijnKPN of er nog een betaling openstaat.

Beste Ruud, Dank je wel voor je bericht. Heb Cannock ook een mail gestuurd want de mail en lay-out is zeer overtuigend. Het is de eerste keer dat ik twijfelde.  Groeten, Jacques

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad Jacques, altijd zelf controleren bij de bron. Dat is het veiligste.

Er kan wel degelijk sprake zijn van een echte factuur:

Op pagina https://certificaat.kpn.com/support/faq/faq-algemeen/ staat de volgende vraag:

Ik krijg een factuur voor mijn PKIoverheid certificaat waarop vermeld staat dat KPN deze facturatie heeft uitbesteed aan Cannock, klopt dat?

Met als antwoord:
Ja, KPN heeft de financiële administratie rondom de PKIoverheid certificaten uitbesteed aan Cannock. Cannock is ingeschreven in de Kamer van Koophandel Midden-Nederland onder nummer 30276356 (zie ook www.cannock.nl).
 
Bankgegevens Cannock
Bank ING
IBAN NL15 INGB 0652 9849 32
Rekeninghouder Stichting beheer derdengelden Cannock
Adres Postbus 103, 6650 AC DRUTEN