Beantwoord

Ddos aanval in de weekenden

  • 27 March 2019
  • 7 reacties
  • 1779 keer bekeken

Onze zoon is wel aan het gamen en hoogstwaarschijnlijk is er iemand die ons nu dwarsboomt met een ddos aanval ‘s avonds en in het weekend valt het internet telkens weg voor 1 a 2 minuten zowel bedraad als wifi, het gaat al 2 weken zo, we hebben al een andere modem gekregen omdat we dachten dat het daar aan lag, op een site waar je ddoskunt signaleren geeft hij de tijden aan van de aanval en die kloppen ook dan hebben wij geen internet
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 April 2019, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi Jannes! Welkom op het forum.
Dat moet een hele frustrerende ervaring zijn. Ik heb hier niet de middelen om met zekerheid te zeggen dat het Ddos aanvallen zijn. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het daar wel op lijkt. Kun je je profiel aanvullen met gegevens en mij een seintje geven? Ik kan het doorsturen naar onze afdeling abuse. Ik weet alleen niet of zij er iets aan kunnen doen.
Mijn andere advies is om hier aangifte van te doen. Het is namelijk een criminele activiteit.
Ik heb mijn profiel aangevuld
Dank daarvoor! Ik ga in conclaaf met abuse.
op een site waar je ddoskunt signaleren geeft hij de tijden aan van de aanval en die kloppen ook dan hebben wij geen internet

Heb je het adres van die website voor mij?
En de site is https://ddosmon.net/

De meeste aanvallen in de week, ma t/m vrijdag beginnen om 20.00 uur en duren dan een paar uur met tussenposen dat het internet wel goed werkt
@Jannes Simen : Ik heb antwoord van abuse. Helaas doen zij, in eerste instantie, niks met dit soort meldingen. Dit komt omdat wij ons over het algemeen niet mengen in wat er heen en weer gestuurd wordt. Wij zijn puur de leverancier van het netwerk. Aangezien het strafbaar is, is dit dan ook meer iets voor de politie.

Wel is er een advies:
Inderdaad. Aan de hand van logging zou de klant de verantwoordelijke IP adressen moeten kunnen achterhalen. Via het IP adres is de verantwoordelijke provider te achterhalen. Deze kan aan de hand van het IP adres de verantwoordelijke klant achterhalen en maatregelen nemen.


Dat zouden wij dus ook kunnen zijn. En als je merkt dat de verantwoordelijke ip adressen van KPN zijn, zou ik deze bevindingen naar abuse mailen. Ik kan je daar dan wel bij helpen. Maar je zult dus eerst zelf moeten uitzoeken of dit ook zo is. Ik hoop dat je daar iets mee kunt.
Ik heb niks meer gehoord en hoop dat de problemen nu verholpen zijn. Mocht er toch nog iets zijn waarvan je denkt dat ik kan helpen, laat het weten en dan duik ik er in! 🙂