Beantwoord

Facebook filmpje schumacher

• 7 november 2016
  • 10 reacties
  • 20134 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, ik hoorde net dat er een filmpje op Facebook staat van Schumacher waar een virus achter zit. Niet naar kijken dus!! Als je kijkt, kunnen ze bij je bankgegevens als je daarna gaat internetbankieren. Ik weet dat het eigenlijk niks met KPN te maken heeft, maar ik wilde dit graag even melden. Als ik geen profiel heb op Facebook en er dus niet op zit en niet op Twitter, dan kan er toch niks gebeuren toch? Als ik maar van dat linkje afblijf toch? Sorry dat ik zo onzeker ben, schrok van dit nieuws. En ik kan gewoon op de site van RTLnieuws en de apps van RTLnieuws en de NOS kijken zonder bang te hoeven zijn?
icon

Beste antwoord door Dreekuh-53 7 november 2016, 20:55

http://www.ad.nl/formule-1/filmpje-ongeluk-michael-schumacher-blijkt-virus~a95e3a54/

Fame, goed dat je hiervoor een waarschuwing geeft! Zolang je maar van die link afblijft is er niks aan de hand volgens mij, dus ook niet volgen met anderen.... Al heb je een account bij FB of Twitter maakt niet zoveel uit. De link heb ik er bijgezet voor het verhaal achter je bericht.

Wat ik opmaak uit je tekst is dat je je geen zorgen hoeft te maken... Het is een voorbeeld waarom een zo grootschalig gebruikt medium de nodige valluiken kan hebben. Ik ben dan ook geen groot voorstander van FB en als ik er al iets opzet, wat zo goed als weinig tot niet gebeurt, dan nog ben ik uiterst voorzichtig in keuze volgers.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
http://www.ad.nl/formule-1/filmpje-ongeluk-michael-schumacher-blijkt-virus~a95e3a54/

Fame, goed dat je hiervoor een waarschuwing geeft! Zolang je maar van die link afblijft is er niks aan de hand volgens mij, dus ook niet volgen met anderen.... Al heb je een account bij FB of Twitter maakt niet zoveel uit. De link heb ik er bijgezet voor het verhaal achter je bericht.

Wat ik opmaak uit je tekst is dat je je geen zorgen hoeft te maken... Het is een voorbeeld waarom een zo grootschalig gebruikt medium de nodige valluiken kan hebben. Ik ben dan ook geen groot voorstander van FB en als ik er al iets opzet, wat zo goed als weinig tot niet gebeurt, dan nog ben ik uiterst voorzichtig in keuze volgers.
Reputatie 6
Badge +13
Hoi Dreekuh-53, ik doe nooit iets met Facebook, ook niet volgen. En ik kom eigenlijk nooit op die pagina's van die sociale media, omdat het me niks interesseert. Dus als ik jou goed begrijp, kan het geen kwaad om op de websites en apps van de Nos en RTLnieuws te kijken? Ik tik daar ook niet op filmpjes hoor, niet gauw. Kijk wel uit! In ieder geval dank voor je reactie en hulp, en ik hoop dat iemand van KPN mij misschien meer kan vertellen. Niks ten nadele van jou hoor Dreekuh-53. En ik kan gewoon de berichtgeving erover lezen op internet zonder risico?
Ik zie dat dit bericht al van 2014 is. Ik krijg net ook een appje van voor mij een onbekend nummer tot nog toe, (heb gevraagd wie t is). Hij zei ook dat het met op het nieuws was. Klopt dit?
want als ik dit ga googelen kom ik op berichten van 2014. Blijkt een hoax te Zijn.
Reputatie 7
De berichtgeving volgen, de waarschuwingen in de kijkertjes houden daar is niks mee fame. Ze dienen juist ervoor om de makers van dat virus de wind uit de zeilen te halen. Ik verwacht dat FB dat schavuiten werkje zal verwijderen. Maar het blijft opletten overal en altijd.

**Edit**

@Boeiend
Je hebt gelijk, ik zie de data in dat bericht, was me nog niet opgevallen !
Reputatie 6
Badge +13
Dank allen voor jullie reacties!
Reputatie 7
Badge +23
Goedemorgen Fame, wat fijn dat @Dreekuh-53 je al gerustgesteld heeft en een goede toevoeging van @Boeiend, heel fijn!
Reputatie 6
Badge +13
Vind ik ook!
Reputatie 7
Badge +23
Gelukkig @fame29 🙂!
Reputatie 2
je hoort steeds meer over aanvallen , ik zag deze dus ook en heb dus helemaal geen filmpjes meer bekeken wat betreft de F1 ,
de oplichters lijken steeds paar stappen verder te zijn dan degene die ze op moet pakken ,
over een tijdje geen internet meer aangezien het dan vergeven is van de criminelen ?
dit heb ik namelijk al ergens gelezen (nee niet op fb 😃 )
Reputatie 6
Badge +13
Ja dat klopt. Helaas wel.

Reageer