Beantwoord

gebeld door +31 88 775 1012

  • 4 November 2020
  • 9 reacties
  • 24906 keer bekeken

+31 88 775 1012 vandaag gebeld door dit nummer dat hun van de kpn waren maar klopt dit allemaal wel had er een raar gevoel bijĀ 

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 11 November 2020, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Sta jij ingeschreven bij de KvK?

Helaas is het schering en inslag dat bedrijven je telefonisch proberen over te halen om een contract af te sluiten.

Terecht dat je heel terughoudend bent bijĀ dergelijke telefoontjes. Zelf gaat de hoorn er resoluut op, aan de telefoon wordt niet gekocht.

Reputatie 7
Badge +13

@Stef220Ā Welkom op het forum. Ik kan mij aansluiten bij WJB want als ik dit nummer zo opzoek zijn de ervaringen daarmee niet mals. Mocht je twijfelen of een telefoontje van ons afkomt dan kun je ook altijd even kijken op deze pagina. Daar staan veel gebruikte nummers van KPN waarmee wij bellen.Ā 

De informatie op bijvoorbeeldĀ TelguardĀ is inderdaad niet mals. Maar op de door @Remco_Ā aangegevenĀ paginaĀ staat toch te lezen dat het betreffende nummer gelieerd is aan KPN. Hoe valt dit te rijmen?

Dag,

Ook ik ben de afgelopen meermaals gebeld door dit nummer. Ik neem dit standaard niet op, mijn nummer wordt namelijk gebruikt voor spoofing (waardoor mensen mij ā€œdenkenā€ terug te bellen omdat ik ze zou hebben gebeld). Heel vervelend, maar er is (nog) niets aan te doen.

Als ik de lijst met veel gebruikte nummers van KPN zie, staat dit nummer er niet tussen. Ik heb het nummer geblokkeerd en bij KPN (mochten ze het wel echt zijn) aangegeven niet meer telefonisch benaderd te willen worden.

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hij staat er wel tussen:Ā 

  • 0887751000 ā€“ 0887751099

Hier wordt de reeks mee bedoelt, dus ook alle tussenliggende nummers.Ā 

Wel aangifte gedaan van de spoofing?

Hij staat er wel tussen:Ā 

  • 0887751000 ā€“ 0887751099

Hier wordt de reeks mee bedoelt, dus ook alle tussenliggende nummers.Ā 

Wel aangifte gedaan van de spoofing?

Hoi Bart_Z,Ā 

nee heeft geen zin. Mijn nummer belt de ander maar hangt direct weer op. De enkeling die iemand aan de lijn kreeg zei dat t een slecht Engels sprekend iemand was die direct daarna ophing.

In een aflevering van Bait op NPO3 heb ik gezien hoe makkelijk je dit soort dingen kunt doen (ook zonder oplicht intenties) dus is er weinig aan te doen. Want ik weet ook niet wie er achter zit.

het is gewoon vervelend. KPN bood me aan om een nieuw nummer te geven, maar daarmee is niet gezegd dat het daar niet meer mee gebeurd (om nog maar niet te spreken over alles en iedereen waaraan je je nieuwe nummer moet doorgeven ;))

Reputatie 7
Badge +20

Nee, dat snap ik. Maar de kans is wel veel kleiner met een nieuw nummer. Denk er maar eens over na, het kan natuurlijk altijd nog, een nieuw nummer.Ā 

Persoonlijk ben ik doorĀ KPN tot nog toe alleen maar met anonieme nummers gebeld.Ā 

Reputatie 2

Zou iemand van KPN kunnen en willen reageren op het feit dat dit nummer in de bekende range valt?

  • 0887751000 ā€“ 0887751099

Ook ik werd zojuist door zo'n nummer in deze range gebeld....Ā