Beantwoord

Gebeld door een vreemde meneer vanaf nummer 0255754146 die zei dat mijn computer een error heeft

Gebeld door een vreemde meneer die zei dat mijn computer een error heeft (dat zal best, wel meerdere).

Lees allerlei vreemde verhalen over deze nummers, terugbellen is duur. Kan KPN hier wat aan doen...?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 5 juni 2017, 16:58

Beste @fvdschrier, dit is erg vervelend. Je kunt hier een formulier invullen wegens telefonische overlast. Mocht het nog een keer voorkomen, niks zeggen... En ophangen!

Helaas kan KPN dit nummer niet blokkeren. Ik heb ook overlast gehad met een nummer, en deze was ook niet te blokkeren door KPN helaas. Ik hoop je zo genoeg te hebben geïnformeerd. 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Beste @fvdschrier, dit is erg vervelend. Je kunt hier een formulier invullen wegens telefonische overlast. Mocht het nog een keer voorkomen, niks zeggen... En ophangen!

Helaas kan KPN dit nummer niet blokkeren. Ik heb ook overlast gehad met een nummer, en deze was ook niet te blokkeren door KPN helaas. Ik hoop je zo genoeg te hebben geïnformeerd. 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Hoi fvdschrier, welkom op het forum! Goed dat je hier zo alert op bent! We kunnen nummers niet blokkeren en ik ben ook bang dat dat dweilen met de kraan open is tegen deze agressieve methode 😞. Dan bellen ze vanaf een ander nummer, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon heel rot is. Geef nooit je gegevens, voer niks uit op je computer en hang zo snel mogelijk op. Overlast melden zoals Dennis zegt is altijd een goed idee, bedankt voor de link!
Reputatie 1
Sinds een week word ik ook (alweer) regelmatig gebeld door iemand van 'Microsoft'.

Vermoeiend, deze domme gasten. Oosters accent.

Na een aantal woorden met dubieuze betekenis, geven ze al gauw op en gooien ze de hoorn erop (uitdrukking uit het verleden). 😃
Reputatie 7
Wij zijn in het verleden 2 keer gebeld, door slecht Engels sprekende mensen. We zijn stug Nederlands blijven spreken waarbij we aangaven dat we ze niet verstonden en toen was het ook gauw afgelopen. Daarna nooit meer gebeld.
Spreken ze tegenwoordig "Nederlands"? Je zou ook eens kunnen vragen over welke computer het eigenlijk gaat (naam). Die naam weten ze natuurljk niet (want ze bellen lukraak mensen); als ze dan vragen of je er meer hebt kun je als wedervraag stellen of ze dat dan niet weten (laat in geen geval merken of je echt meer dan één computer hebt of niet). Ook dat kunnen ze niet weten en als ze vervolgens nog niet afgehaakt zijn kun je gewoon zeggen dat het oplichters zijn, dan is het vast ook gauw over en gaan ze op zoek naar een nieuw slachtoffer (die er dan helaas wellicht wel intrapt; dat ze er mee door blijven gaan geeft aan dat het jammer genoeg toch op één of andere manier lucratief moet zijn).

Reageer