Beantwoord

Gebeld door "Home Express" aangaande mijn veranderde "infrastructuur" ivm mijn recente verhuizing

Hallo allemaal :)

Super raar telefoongesprek gehad zojuist. Ik werd gebeld door Home Express(?) met nummer 085 888 4557. (Bij terug bellen "outofservice".)

Ik vroeg deze man waarom hij mij belde.

Ik ben recent verhuisd en meneer had mijn naam en mijn vorige en huidige adres. Door de verhuizing is mijn infrastructuur veranderd en daar helpen zij mee vertelde hij me.

Ik reageerde en zei dat ik dit nogal vaag vond en vroeg hem verder wat hij nou precies wilde. Het gaat om internet, bellen en televisie kreeg ik te horen.

Ik gaf aan dat ik dat raar vind want alles werkt gewoon en al mijn verbindingen lopen via KPN. Ik heb nog nooit gehoord van Home Express.

Toen begon er wat irritatie te ontstaan en gaf hij aan " ik bel eigenlijk voor u hoor, dus als u het niet wilt dan hoeft het niet". Toen vroeg hij mij of ik glasvezel had en toen ik daar "ja" op antwoorde, ratelde hij;
"Dan houd het sowieso op meneer, een prettige dag en tot ziens" en verbrak de verbinding.

Iemand enig idee wat dit was? Fraude, Aquisitie of een ongelukkige medewerker van een kpn afdeling of dochter onderneming?

Het klonk mij iig onpluis in de oren.
icon

Beste antwoord door Erwin_ 30 november 2017, 12:21

Goed dat je alert op bent, forestwooky!

Ik herken het niet maar weet wel dat er af en toe dubieuze partijen bezig zijn die ( soms uit naam van KPN ) nare bijbedoelingen hebben.
Als jij diensten van KPN afneemt komt het incidenteel voor dat we je bellen en als je dat niet vertrouwd is het raadzaam om zelf via één van de vele ingangen contact met ons te zoeken. Dat weet je het zeker.

Mochten er andere gebruikers zijn die ervaringen hebben met deze 'mysterieuze' beller. Laat het hier weten.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Sowieso heb je er niets aan, en voor zo ver ik weet zijn zij helemaal geen partij in de verhuizing van je aansluiting.

Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd hoe zij aan je gegevens zijn gekomen en wat ze uiteindelijk wilden. In iedergeval super dat je er niet te ver op in bent gegaan!
Hoi Robin,

Ik ben benieuwd naar precies diezelfde zaken 🙂

Home express is wat ik verstond maar ik vind dit bedrijf, of iets soortgelijks ook niet zo snel terug.

Misschien goed om nog aan te geven dat ik verhuisd ben in juni en al 6 maanden gebruik maak van kpn compleet :D

In zijn geheel gewoon heel raar allemaal 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Goed dat je alert op bent, forestwooky!

Ik herken het niet maar weet wel dat er af en toe dubieuze partijen bezig zijn die ( soms uit naam van KPN ) nare bijbedoelingen hebben.
Als jij diensten van KPN afneemt komt het incidenteel voor dat we je bellen en als je dat niet vertrouwd is het raadzaam om zelf via één van de vele ingangen contact met ons te zoeken. Dat weet je het zeker.

Mochten er andere gebruikers zijn die ervaringen hebben met deze 'mysterieuze' beller. Laat het hier weten.

Er zijn meer mensen die door dit nummer gebeld worden 🙂

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0858884557

Reageer