Gebeld door iemand van Microsoft met nummer 06-44573833

Ik ben al 2 keer gebeld door een Engels sprekende die zich voordoet als zijnde iemand van Microsoft die zegt een melding te hebben gehad over een probleem met mijn PC.
Hij wil dan dat ik de pc opstart en dan loods hij mij door de pc om het op te lossen.
Ik weet niet wat er zou gebeuren als je de stappen volgt die hij je opgeeft,
Maar ik vertrouw het niet. iemand ervaring met deze beller?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Meh, lijkt me niet. Het telefoonnummer was/is oorspronkelijk van Telfort. Lijkt me niet dus.

Daarnaast krijgt Microsoft geen meldingen die terug te traceren zijn naar jouw telefoonnummer.
Ja, ik vandaag ook al maar bij mij zeggen ze een paar keer hello, ik zeg niks terug en dan hangen ze op. Wel hetzelfde nummer inderdaad.
Reputatie 7
Microsoft neemt nooit ongevraagd telefonisch contact op met hun klanten. Bovendien hebben ze in Nederland een vestiging waar ze Nederlands spreken. Niet meer opnemen dus. Ik ben ook ooit eens gebeld door dat soort oplichters die ook vaak nog gebrekkig Engels spreken; ben toen stug Nederlands blijven spreken en toen was het gauw afgelopen, nooit meer last van gehad.
Reputatie 7
Badge +23
Hallo Pekaha102, welkom hier op het forum. Ik weet ook niet wat er zou gebeuren, maar ik denk dat het heel goed is dat je dit niet hebt gedaan! Ook fijn dat je hier een melding maakt, misschien zijn er meerdere gebruikers die hiermee in aanraking komen, net zoals ook @svdb73. Geen zuivere koffie volgens mij, dus mijn advies is niet opnemen.

@Henk2304 & @RobinFlikkema; bedankt voor het delen van jullie ervaring/advies!
Reputatie 7
Dit topic loopt hier ook over:
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/mogelijkheid-om-nummers-blokkeren-432888

Reageer