Beantwoord

Gebeld door nummer uit Cyprus

  • 20 March 2020
  • 5 reacties
  • 2117 keer bekeken

Kpn gebeld - 12:35 uur om informatie over onbekend nummers even daarvoor; Telefoonverkeer uit Cyprus gehad.

Iemand belde om 12:31 uur.

Opgenomen met I watch.

Exact 10 seconden. Verbinding werd verbroken.

Daarna kpn klantenservice gebeld om advies. Ze kunnen niets zien en de rekening komt pas over drie weken.

Dat is te laat. Eerder iemand had een rekening van 90,00 euro na 1 minuut zegt de medewerkster van kpn.
 

Daarom verzoek gedaan om het nummer te blokkeren. En verzocht om uit te zoeken of er kosten zijn berekend door dat nummer uit Cyprus dat belde?!

 

kan niet! Kpn blijft hierdoor in gebreke 

 

Ook een chatsessie gestart bij kpn om uitleg, maar die valt uit.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 24 March 2020, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Gelderland welkom op het forum! Helaas zijn we hierin wat gebonden aan wat regels. Zo kunnen en mogen wij geen nummers blokkeren en buitenlandse nummers kunnen we al helemaal weinig over zeggen.


Echter kost gebeld worden geen geld tenzij jij in het buitenland bent en zelfs dan heb je een vast tarief per land.
Of je dus gebeld bent door een nummer uit Cyprus of een lokaal nummer, dat maakt niet uit.

Als je teruggebeld hebt zullen daar mogelijk wel kosten aan verbonden zijn maar dat kunnen we pas zien als de factuur uit is.

Dat klinkt goed! Ik heb niet terug gebeld en het nummer is verwijderd. Dank voor je bericht.

Ja ik heb hetzelfde gehad om ongeveer 15:00 vanmiddag. Ik heb ook per ongeluk opgenomen omdat ik in deze tijd van het Coronavirus thuiswerk en ik ook door collega's nog wel eens op mijn privé mobiele nummer word gebeld. Ik was ook bang dat dit mij geld zou gaan kosten. Ik heb niet terug gebeld en het nummer zelf op mijn mobiel geblokkeerd en het nummer gelijk ook uit mijn lijst met gebelde nummers verwijderd zodat je het niet per ongeluk nog een keer kan bellen.   

Ik hoop dus inderdaad dat ik daarmee juist heb gehandeld en het mij inderdaad geen geld kost.

Reputatie 7
Badge +20

Jullie hebben beiden juist gehandeld! Dit zijn vaak fraudeurs die erop azen dat je terugbelt. Ze bellen dan vanaf een buitenlands betaalnummer.
Een nederlands 0900 nummer herken je natuurlijk meteen maar met buitenlandse nummers zijn deze niet altijd even herkenbaar. Dit noemt men ook wel “wangiri fraude

Ja ik heb hetzelfde gehad om ongeveer 15:00 vanmiddag. Ik heb ook per ongeluk opgenomen omdat ik in deze tijd van het Coronavirus thuiswerk en ik ook door collega's nog wel eens op mijn privé mobiele nummer word gebeld. Ik was ook bang dat dit mij geld zou gaan kosten. Ik heb niet terug gebeld en het nummer zelf op mijn mobiel geblokkeerd en het nummer gelijk ook uit mijn lijst met gebelde nummers verwijderd zodat je het niet per ongeluk nog een keer kan bellen.   

Ik hoop dus inderdaad dat ik daarmee juist heb gehandeld en het mij inderdaad geen geld kost.

Ik werk ook thuis. Inderdaad om dezelfde reden opgenomen.