Beantwoord

Gebeld door onbekend, buitenlands nummer

  • 23 February 2019
  • 4 reacties
  • 1205 keer bekeken

Gebeld door 0019194238727
Vanmorgen werd ik gebeld door dit nummer en er sprak een engels sprekende vrouw, begreep er niks van en heb op gehongen. Nu word ik steeds door onbekende mensen gebeld dat ik hun heb gebeld, hoe kom ik daarvan af, en hoe komen ze aan mijn huisnummer wat geheim is.
En brengt dit kosten voor mij mee?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Robert Visser 24 February 2019, 00:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Contie,

Wat vervelend dat je gebeld bent met het onbekende nummer. Gewoon weer ophangen doen zich voor als iemand van Microsoft of wat om zo je gegevens en geld vijandig bij je weg te halen. Als je ongewenst door Nederlandse nummers wordt gebeld (Telemarketing) dan kun je je registreren bij het Bel-Me-Niet register.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Connie, dit is een probleem, het zijn oplichters/hackers, Ze doen zich meestal voor als mensen van Microsoft en willen dat je iets doet op je computer om een zgn storing oid te verhelpen. Als je erop in gaat, plaatsen ze spyware om je bankgegevens te achterhalen. Daarna word je opgelicht enzovoort. Als je dat niet gedaan hebt, valt het mee en is er niets aan de hand. Ik heb ze ook een tijd gehad en ik neem geen onbekende nummers op. Na een week of drie stopte het. Overigens, jouw nummer is net als het mijne geheim maar wordt samengesteld door een computer en automatisch gebeld. Het is random.
Helaas maken ze veelvuldig gebruik van valse nummerweergave. En dat is nu dus veelvuldig jouw nummer. En een ''geheim'' nummer is natuurlijk alleen niet vermeld in gidsen en zo. Maar de hele wereld kan je nog steeds bellen natuurlijk (ook als ze toevallig jouw nummerreeks intoetsen). En het is buitengewoon irritant dat ze misbruik maken van je nummer. Gelukkig zijn hier geen kosten aan voor je. Maar je hebt wel overlast.
Zelf bel ik al jaren niet meer terug naar onbekende nummers. Maar de halve wereld gaat wat dat betreft nog steeds niet goed en zorgvuldig om met nummerweergave en doet dat wel.
Daarbij lopen ze ook nog een kans op Wangiri misbruik. Daar is hier gelukkig geen sprake van.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Contie Je hebt hierboven volgens mij al een heel duidelijke en volledige uitleg gekregen. Ik kan daar niets aan toe voegen. Ik ga, net als de anderen, vanuit dat het hier een vorm van misbruik betreft. Het beste dat je kunt doen is gesprekken van dit soort onbekende nummers niet aannemen.

Reageer