Beantwoord

gebeld worden door onbekende buitenland nummers

  • 27 May 2020
  • 6 reacties
  • 919 keer bekeken

Ik word regelmatig gebeld door onbekende nummers uit het buitenland. Ik heb ze geblokkeerd. Maar de laatste keer nam ik spontaan op een jong direct weer op.

Ik heb gehoord dat die hufters dan op mijn kosten de wereld over bellen.

Wat nu te doen?

icon

Beste antwoord door RBxx 27 May 2020, 11:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Knurft   Alleen opnemen is niet direct een probleem, maar je moet vooral niet terugbellen!

Dit is een geval van “Wangiri fraude”, ze blijven het proberen. Door jou kort te bellen (één belsignaal) wordt je uitgelokt om terug te bellen. Dan kom je er later achter dat dit een duur betaalnummer was en je een flinke telefoonrekening krijgt.

Lees er meer over op deze KPN informatiepagina: Pas op voor Wangiri fraude

Ok Ruud bedankt voor je info. Ik heb gelukkig niet terug gebeld. Fijne dag verder!

Groet Nick

Dag Nick,

Bij mij was het een telefoontje uit Denemarken. Ik heb daar wat bekenden wonen en wel teruggebeld. Kreeg een vreemde piep en direct opgehangen. Heeft dit nog consequenties (financieel en of anders)

Ik word steeds op mijn vaste telefoon gebeld door Belgisch telefoonnummer. Als ik opneem blijft het stil. Vandaag al 3x gebeld door 0032 228298730. Geen idee wat dit is, maar wel vervelend. Ik begrijp dat dat buitenlandse nummers door KPN niet te blokkeren zijn.

Wat kan ik doen?

Wie wordt er nog meer gebeld door de nummers:0232661309 en nummer:0765730997.Heefd iemand hier ervaring mee?

Hoe kan ik zien of er gebeld is over mijn telefoonnummen?