Beantwoord

Geblokkeerd door Abuse van KPN

  • 28 September 2019
  • 12 reacties
  • 725 keer bekeken

LS,

sinds donderdag hebben we geen internet meer. Na donderdag meer dan 45 min aan de telefoon gewacht te hebben en meer dan 20 min in de chat te hebben gestaan eindelijk iemand gesproken. Deze persoon gaf aan dat we door security zijn geblokkeerd ivm safety risks. Er zou een mail zijn gestuurd hoe de verbinding weer te herstellen. Aangegeven dat dit niet is gebeurd, maar verdere hulp kon niet geboden worden. Gister een e-mail gestuurd (volgens instructie van de klantenservice) naar security@kpn.com, maar geen reactie. Ik zit inmiddels 3 dagen zonder internet!!!! Ik ga niks meer betalen totdat dit is opgelost en er fatsoenlijk contact is gezocht na meerdere pogingen van mijn kant. Wat een ontzettend teleurstellende service, en dat na net de keus te hebben gemaakt voor KPN...
icon

Beste antwoord door Nadia 28 September 2019, 13:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heeft u poorten open staan in de Experiabox?
Reputatie 7
Hallo @Merijnmeulemans, welkom op het KPN forum! Wat enorm zuur zeg, een blokkade zit je niet echt op te wachten. Helaas kan de reguliere KPN helpdesk de blokkade niet opheffen. Hiervoor is een apart team: KPN Abuse. Zij bewaken ons netwerk, zodat het voor jou en mij een veilige plek is om er gebruik van te maken.
Het is een lokaal probleem op éen of meerdere computers bij je thuis. Een blokkade op je netwerk leggen, dat gebeurt niet snel. Er moet een serieuze dreiging of probleem geconstateerd zijn vanaf jouw netwerk. Wanneer KPN Abuse besluit de blokkade op te leggen, is dat een zwaar maar noodzakelijk middel.

Slecht beveiligde of verouderde computers zijn een prooi voor internetcriminelen. Deze computers zijn vatbaar voor onder andere virusinfecties. Eenmaal besmet kunnen criminelen de controle over de computer en het netwerk overnemen. De meeste gebruikers merken hier zélf niets van. Totdat we jouw verbinding blokkeren, we zetten het netwerk dan tijdelijk in quarantaine om (meer) schade te voorkomen.
In deze omgeving krijg je een speciale quarantainepagina met instructies. Volg deze instructies. Niet alle sites worden geblokkeerd, zo kun je nog op een aantal hulppagina's terecht om het probleem te verhelpen. Zoals anti-virus sites en scanners. Je kunt na het schoonmaken van je computer(s) een mail sturen naar abuse@kpn.com. We heffen dan zo snel mogelijk de blokkade op!

Meer informatie vind je op: Ik ben geblokkeerd door KPN Abuse.

Als je nog vragen hebt, stel ze hier gerust. We helpen je graag verder!

Allemaal leuk die verhalen abuse team geeft aan dat er een virus is en een oplossing.
Ik volg de oplossing op alle pc's  geen virus te bekennen.
Helaas al we 2 keer op non actief gezet door Abuse team.
Alles is up to date met laatste software en AV updates

Met hedendaagse IOT devs en netwerk devs zoals NAS, Switch en mobile apparaten. 
is te omschrijving ook te vaag.  

"Een of meerdere computers of laptops die gebruik maken van uw internetverbinding zijn besmet met het caphaw -virus. Door deze besmetting lopen uw vertrouwelijke gegevens en bestanden gevaar."

Had hier nog noot van gehoord dus na lezen er over compleet verse windows installatie met opnieuw partitioneren van alle schijven.
Omdat hij MBR op HHD ook kan aanpassen.

Dag later weer raak opnieuw zelfde mail.
Virus scanner "Malwarebytes" gebruikt ook die vond niks.

Nu weer vrij gegeven, de vraag is hoelang.
Word hier wel vrij moedeloos van complete waste of time. 
 

Reputatie 7
Badge +24

Abuse is ook niet helderziend, die weten ook niet welk apparaat bij u besmet is. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om dat uit te zoeken. 

Als u er zelf niet uitkomt, dan zult u een iemand in moeten huren die het oplost. Abuse gaat komende weken gewoon door met blokkeren als dat nodig is, en helpt u er verder niet mee.

Ik denk dat je er uit ben dat mensen overstappen.
Veel apparaten kan een consument gewoon niks mee. Heeft niks met verantwoordelijkheid te maken @nick83
Kun moeilijk verwachten dat iedereen zijn eigens software/firmware schrijft.
Consumenten zijn afhankelijk van fabrikanten zodat er updates zijn die kan ik dan weer instaleren dat is mijn verantwoordelijkheid.
Als ik alles up to date heb kan ik er niks aan doen,

Reputatie 7
Badge +24

"Kun moeilijk verwachten dat iedereen zijn eigens software/firmware schrijft."

Nee, dat zeg ik ook niet, en dat hoeft ook niet.

Windows 10 heeft een optie in het configuratiescherm waarmee je hem terug kunt zetten naar fabrieksinstellingen. Dat kan iedereen doen. Daar hoeft je echt niets voor geleerd te hebben. Een paar muisklikken en het word geregeld voor je. Uiteraard eerst je data backuppen.

Een NAS kan je ook resetten. En zo goed als al je andere apparatuur kun je ook resetten.

Blijkbaar lees je maar half aangezien ik al verse installatie heb gedaan. En virus scanner op 3 apparaten niks vind.

Reputatie 7
Badge +24

Dan zit het mogenlijk in een programma wat u na verse installatie weer opnieuw installeert. Of 1 van uw usb-sticks / externe harde schijven is geïnfecteerd. Of uw computer word steeds weer besmet door een anders apparaat op uw netwerk.

@Merijnmeulemans : Hoe is het nu bij jou? Heb je al weer diensten? 

@PatrickHol : Ik snap dat het frustrerend is. Ik kan je verzekeren dat abuse een nuttige functie vervult. Als het netwerk niet bewaakt zou worden zou de internet ervaring van menig klant aanzienlijk verslechteren. Helaas zijn zaken niet altijd exact te benoemen maar we kunnen vrij secuur constateren dat er onwenselijke zaken van bepaalde ip adressen komen. Ik hoop dat het bij jou nu verder goed blijft en je ongestoord van je diensten kunt genieten. 

Reputatie 3
Badge +1

Het kan toch niet zo zijn dat er geen informatie aan de klant gegeven wordt als alleen maar de naam van het virus? Is er dan echt ook niet een ip adres te geven als bij jullie een wireshark(of zo) gedraaid is?

Er is best wel iets meer dan alleen maar het “kluitje in het riet” te geven, lijkt me.

Reputatie 7
Badge +24

Het kan toch niet zo zijn dat er geen informatie aan de klant gegeven wordt als alleen maar de naam van het virus? Is er dan echt ook niet een ip adres te geven als bij jullie een wireshark(of zo) gedraaid is?

Er is best wel iets meer dan alleen maar het “kluitje in het riet” te geven, lijkt me.

Welke andere informatie had u in gedachte dan? Nogmaals: KPN is niet helderziend. Die weet niet wat er zich achter de Experiabox afspeelt. Het enige wat ze zien is wat er naar buiten komt. En dat is kennelijk in dit geval een virus wat andere systemen probeert te besmetten.

En wat wil je met 1 of enkele Chinese ip's? Mee naar de politie gaan? Kans is groot dat da ook gewone normale gebruikers zijn die besmet zijn met datzelfde virus en het heel niet door hebben.

Reputatie 3
Badge +1

Nee, zo bedoel ik het niet.

Maar, blokkeren zonder melding en dan ook nog eens achteraf alleen maar zeggen dat: de klant fout zit en het moet oplossen, is niet de goed manier van klantenservice.

Als provider van deze diensten zal je toch wel een klein beetje kunnen meedenken?

Zoals:

Het is gebleken dat er een virus in uw netwerk zit die probeert om anderen ook te infecteren buiten Uw netwerk. Om dit te voorkomen hebben we tijdelijk Uw internet verbinding uitgezet om U de kans te geven dit op te lossen. Mocht dit niet lukken, kunnen wij U een service voor €xx,- aanbieden waarbij we het probleem voor U zullen oplossen.

Tip: stel deze vraag ook een op ons forum (URL hier), misschien zijn er meerdere mensen met hetzelfde probleem or met ervaring hoe dit moet worden opgelost?

Reageer