Vraag

geen internet en bellen sinds storm 18 jan gem Brummen

Door kabelbreuk geen internet en bellen. logisch. hele buurt hetzelfde probleem. Monteuren geweest. maar na overleg zijn er te weinig meldingen om snel in actie te komen. "er moeten minstens 5 meldingen komen voordat een graafploeg kan worden ingepland" Nu hebben we hier ook nauwelijks mobiel bereik. Misschien komen ze 29 jan graven (=repareren?) Schande. We betalen de factuur toch ook niet nadat er minstens 5 klanten ook gaan betalen. ook kunnen we nergens anders heen. geen Ziggo, Upc hier. dus urgentie hoog.
Die 5 meldingen zullen er wel zijn. Ik heb met KPN goede ervaring als het om service en snelle actie gaat. dit lijkt echter helemaal nergens op. Onacceptabel.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Beste @janvx, welkom! Wat ontzettend vervelend dit! Het gedeelte over de 5 meldingen herken ik niet. Ook bij één melding moeten wij gewoon zorgen dat het opgelost is. Ik zie inderdaad dat we de technische dienst hiervoor hebben aangestuurd en dat zij de 29e naar je toe komen. Wat ik niet kan zien, is waarom dit zo lang moet duren. Echter wordt altijd de snelste datum gekozen bij het inplannen, dus het kan niet eerder 😞. Ik kan me voorstellen dat er meer schade is door de storm en dat ze het daarom drukker dan normaal hebben.

Is jou ook een noodpakket aangeboden? Daar zit onder andere Digitenne en een dongel voor mobiel internet in. Als dat niet het geval is, wil ik je deze alsnog graag sturen. Wil je dat?
Beste Marcia, Het is inderdaad erg vervelend. Ik heb vandaag weer gebeld of de datum dat we weer internet hebben bekend is. want met alleen graven is dat er niet. De dame van de service afdeling bood het noodpakket aan. dat is een prima tijdelijke oplossing. Probleem is wel dat we hier haast geen telefoonbereik hebben 3G gaat nog net. we zitten precies op de grens van het bereik van mast 1 in Eerbeek en mast 2 in Zutphen.
Ik wacht af, zoiets gebeurt maar zo zelden. Laten we hopen dat t goed wordt opgelost. dank voor uw reactie.. prima, voldoende
Reputatie 7
Merkwaardig. Er staat midden in Brummen een knots van een mast. En op het industrieterrein staat ook een knoepert.

Zit je in het dorp op glasvezel of daarbuiten op koper?
Ik kan op n site zien waar de masten staan. ik zit 4,5 km van beide masten verwijderd. Er is hier alleen koper max snelheid ca 6 mb/s 500m verderop is ziggo kabel.
Brummen is hier 8km vandaan Eerbeek 4,2 Zutphen 7km. We zouden er veel voor over hebben om hier normaal 4G bereikt te ontvangen of internet wat snel is bv 100 of 200Mb/s
Het was de monteur die in het gesprek met collega uitlegde dat minstens 5 klachtenregistraties binnen moeten zijn voor er een "graafopdrachtbon" wordt uitgeschreven. Droevig.
Overigens is het noodpakket er nog niet......
Reputatie 7
janvx schreef:

Het was de monteur die in het gesprek met collega uitlegde dat minstens 5 klachtenregistraties binnen moeten zijn voor er een "graafopdrachtbon" wordt uitgeschreven. Droevig.

Dat soort regeltjes vind ik ook buitengewoon droevig.
Op 4,5 km zou je nog gewoon mobiel moeten hebben. Ik heb alleen een GSM (2G dus) maar waar ik ook ben in gem. Brummen: nooit minder dan 4 streepjes (van 5).

Je zit dus op het koperdraadnetwerk. Dat is volledig onder de grond. Enige oorzaak zal dus een boom zijn die met omwaaien met z'n wortels kabels heeft stukgetrokken. Blijf het een aparte regel vinden. Volgens mij móet kpn repareren.

En van die 5 vind ik een vreemd verhaal. Kennis van me had in mijn eigen woonplaats ook geen signaal (koper). Hij was de enige. Toch kwam enige dagen later een graafploeg.
Ik kan me wel voorstellen dat het nu, na de storm, wel iéts drukker is.
Als laatste, we kunnen allemaal nog veel leren... Zojuist maar even langs het afhaalpunt geweest. en ja daar was het noodpakket. de sms van eergister gaf aan dat ik een melding zou krijgen wanneer e.e.a. zou aankomen. dat bericht stuurt men dan per e-mail. en we hebben geen internet en bellen.... niet zo slim.
met het noodpakket hebben we 1 streepje bereik en het valt iedere 10 min weg.
Hoopgevend is de uitspraak van de betreffende monteur dat er binnenkort wel 100 tot 200 Mb/s door het koperdraadje gaat. want.... nu gebruiken we alleen de rode en blauwe draad. er zijn nog 2 draden beschikbaar. dan zou het probleem goed zijn opgelost. Waar kan ik me aanmelden om te helpen dit te realiseren? dat doe ik graag op vrijwilligers basis in het buitengebied van Brummen.
deze berichten zijn via mijn vodafone abo gedaan met de ipad als hotspot. Lang leve koperdraad!!
Reputatie 7
janvx schreef:

we hebben geen internet en bellen.... niet zo slim.

Heb je ook geen smartphone? Ik zou mijn mail daar zó op kunnen lezen, via 3G of 4G. Ware het niet dat ik géén smartphone bezit.
Reputatie 7
Badge +14
Hoi Janvx. Een erg ongelukkige situatie, zo! Ik zie momenteel een monteur staan voor 29-01.. Dat is een ondergrondse monteur.
In sommige gevallen heb ik de mogelijkheid om monteurs naar voren te plannen. Helaas gaat dat niet lukken bij ondergrondse monteurs.
Je hebt van ons nu zo'n noodpakket. Dat is nogal behelpen schrijf je. Heb je wel televisie via digitenne? Je hebt nu een hotspot gecreeerd. Soms helpt het om je telefoon te verplaatsen. Liefst in een vensterbank. En als het kan graag in de richting van een mast. Garanties kan ik niet geven. Ik hoop dat er nog iets te verbeteren is aan het signaal.

Ik ben even snel in de technische gegevens gedoken. Ondanks dat er blijkbaar bij jou wel twee aderparen binnenkomen. Lijkt het bundelen van die twee lijnen geen optie. Daarin moet ik je helaas teleurstellen.
Ik kan helaas ook geen upgrades zien op korte termijn. 😢

Beste Erwin, Het is inderdaad redelijk goed vervelend. Dat noodpakket is net niet wat we nodig hebben. We hebben hier een schotelantenne van canal digitaal. dus de TV is prima in orde. maar onze PC's werken met een CAT5 kabel via een switch. dus waar het echt om gaat werkt niet. een hotspot had ik al aangelegd tussen mij ipad en macbook. Als het internet het dan de 29e maar weer doet. 2 km hiervandaan is glasvezel (eerbeek) waarom niet even doortrekken... Groet en dank vooral voor jullie betrokkenheid.....
Jan
Reputatie 7
Badge +14
Ik ben heel benieuwd hoe de aansluiting vandaag verloopt, janvx.
Laat het me weten en bij eventuele complicaties help ik je graag verder!
OK, internet doet het weer. om 8.00 waren 2 busjes met 2 man aanwezig. wisten niet dat het om kabelbreuk ging en de buurt geen internet had. uiteindelijk kwam een graafmachientje om 11..15 en om 13.30 was 25 meter kabel vervangen ergens langs de straat waar de boom was omgevallen. Maar met een speedtest, die voorheen met gemak 7 Mbs aangaf nu niet meer dan 3,2 Mbs. dat is weer jammer. volgens mij betaal ik net zoveel abonnementsgeld als ieder ander met koperdraad.
We moeten ons wel realiseren dat dit maar zelden voorkomt, daardoor kunnen we wel wat relativeren. Toch vind ik dat het buitengebied van NL beter "ontsloten" mag worden dmv snel internet. Het zou een grondrecht moeten zijn voor iedere burger zonder discriminatie in welke buurt of je woont.
kortom: niet boos, aardige service, maar wel teleurgesteld (een beetje) Jan
Reputatie 7
Onder de 10 Mb/s kom je aanmerking voor "4G buitengebied". Dat is internet thuis via een mifi modem via het 4G netwerk.

http://kpn.com/buitengebied

Een andere provider biedt ook een dergelijke dienst: http://t-mobile.nl/4g-voor-thuis
dat lijkt me goed nieuws, hoewel we hier haast geen mobiel bereik hebben.....
Ga ik werk van maken. dank je.
Even 4G gechecked in het buitengebied... antw KPN: "Bij u niet beschikbaar te weinig dekking op het 4G netwerk." Snapt u nu waar ik zo moedeloos van word. Als het tegen zit kan ik niet eens 112 bereiken.
Maar nu heeft het ieders aandacht bij KPN mag ik aannemen en zal spoedig passende actie volgen. Plek zat voor een zendmast hier in de buurt. Ik ben benieuwd naar uw creatieve oplossing. Jan
Reputatie 7
Badge +14
Dag Jan. Dat klinkt allemaal behoorlijk hopeloos.
KPN probeert de 'buitengebieden' beter te bedienen door een deel van de verbinding op te vangen met 4G. Dit jaar zullen daardoor een flink aantal huishoudens een behoorlijke boost krijgen. Maar dat is zo te lezen op jouw locatie ook nog een behoorlijke uitdaging. Zelfs de postcode checker is het daar over eens. KPN lijkt dus op de hoogte van het slechte bereik.
Het ultieme doel is om iedereen in Nederland van snel internet te voorzien. Dat gaat in fasen. Het is tevens een markt van vraag en aanbod. Daar waar het meest 'gevraagd wordt en waar we zonder al te veel obstructies kunnen leveren, zullen we dat niet nalaten. Ik zag geen upgrades van wijkcentrale staan. Dat zal dus voorlopig niet gebeuren. Wat je mobiele bereik betreft kan ik geen prognose geven. Ik wil met alle plezier, samen met jou een netwerkmelding doorgeven. Verwacht daar niet onmiddelijk wonderen van.
ALs ik m'n eigen woorden teruglees, geen heel hoopgevend verhaal. Ik weet uiteraard niet hoe de kaarten volgend jaar geschud zijn maar voor nu ben ik bang dat dit het is. 😢
Het zou in deze hopeloze situatie van "marktwerking" een goed idee zijn om de tarieven dan ook aan te passen. Dus zeer goed bereik etc. 100% factuurbedrag, matig bereik 50% factureren en slecht bereik 25% van de abonnementskosten factureren. Dat is echt marktwerking. Ik vrees dat ik zelfs het volle pond ga betalen terwijl ik 12 dagen geen service internet en bellen heb gehad. want dat is vast veel te ingewikkeld.
Als ik mn eigen woorden terug lees heb ik mezelf zelden zo begripvol en geduldig getoond. daar schiet je dus ook niets mee op.........
Reputatie 7
Heb je nog gekeken bij T-mobile voor 4G voor Thuis? Het bereik van de ene provider is anders dan van anderen.

Volgens nieuwe (wettelijke) regels heb je recht op het aantal dagdelen vergoeding dat je zonder dienst zat. Dat is dus 12 dagen dus 12/30 deel.
We hebben Vodafone, T-mobile en KPN. mobiel om toch maar enigszins bereikbaar te zijn. We kijken nu naar de mogelijkheden om via point to point antenne de kabelTV binnen te halen. want kabeltv loopt hier 1 km vandaan. onze laatste strohalm....

Ik geloof direct dat ik recht heb op 12/31 maar dat zal KPN wel een veel te lastige administratieve handeling vinden. of ik moet een telefoonboek aan formulieren gaan invullen....
Reputatie 7
Nou, voor televisie is het vrij eenvoudig. Dan kan je gewoon CanalDigitaal nemen. Of Digitenne (dat gaat dit jaar over op HD uitzendingen). Die werken allebei draadloos en zijn daar goed te ontvangen. Voor Digitenne kan het zijn dat de antenne buiten op min. 2,5 meter hoogte moet.
Kennissen op de Knoevenoordstraat ( paar honderd meter v.d. Vrolijke Frans richting kanaal) hebben prima Digitenne met antenne voor het raam beneden.

Voor internet is het dus lastig. Dat gaat via koper (glasvezel is dus geen optie) of 4G.

Als je nu met T-mobile wel een betere 4G dekking hebt dan is dus 4G voor Thuis van dat bedrijf een betere optie.
Dank voor je reactie. Laten we maar afronden. Zoals eerder gemeld hebben we al sinds 2009 canaldigitaal toen al veel HD. Vroolijke Frans ligt veel dichter bij een zendmast. is hier 4 km vandaan (de verkeerde kant op kwa signaal... Er gaat toch niks veranderen.
Reputatie 7
Badge +14
Dag Jan. Ik heb je een privébericht gestuurd. Zou je daar naar willen kijken?

Reageer