Vraag

Geen netflix via KPN. Rare foutmelding ui-113

Beste mensen, wij hebben sinds twee dagen een vreemde storing op ons KPN netwerk. We kunnen op geen enkel device meer netflix bekijken. Zetten we het zelfde netwerk intern om naar bijvoorbeeld 4G of wifi van de buren dan is er niets aan de hand. De error die we krijgen lijkt meer een soort DNS ding te zijn aangezien we een vreemde netflix website krijgen als we naar netflix gaan. En nee het is geen virus want we testen alles met nieuwe PC's en tablets. De helpdesk kan ons niet helpen en parkeert ons probleem en we hebben pech. Ik vind dat vreemd en hoop dat jullie ons nog met ideeen kunnen helpen. Bijgevoegd in de bijlagen de screenshots. Daar is te zien dat we niet naar het netflix domein kunnen. Dus ook niet aanmelden en afmelden want we komen er niet. Resetten, nieuw modem, etc... niets werkt. Wij hopen op een mooi antwoord.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom @RonCooper, leuk je hier te zien! Kan je eens proberen om het in een safebrowser, 'incognito' zoals Google Chrome het noemt? Ik ben benieuwd of het dan wel werkt! Ik ga hier ook eens navraag doen, morgen kom ik er op terug.
Reputatie 7
Apart, hebben de buren ook KPN of zitten die bij een andere provider?
Overigens ondervinden wij geen problemen met Netflix via onze KPN aansluiting.
Welk type Experia Box heben jullie?
We hebben een experiabox v9 en v10 geprobeerd. De buren hebben ook kpn. Lijkt dus alleen voor te komen op ons ipnummer. Ingognito gaat ook niet. Heel vreemd. Ik heb net met netflix contact opgenomen en zij vertelden mij dat kpn het blokt. Zij hebben geen restricties op hun netwerk op ons ipnummer en ik kan ook gewoon op netflix via 4G en de buren dus dat is raar toch.
Reputatie 7
RonCooper schreef:

We hebben een experiabox v9 en v10 geprobeerd. De buren hebben ook kpn. Lijkt dus alleen voor te komen op ons ipnummer. Ingognito gaat ook niet. Heel vreemd. Ik heb net met netflix contact opgenomen en zij vertelden mij dat kpn het blokt. Zij hebben geen restricties op hun netwerk op ons ipnummer en ik kan ook gewoon op netflix via 4G en de buren dus dat is raar toch.

Heerlijk zo'n standaard antwoord van Netflix, "het probleem ligt niet bij ons maar bij jouw provider want die blokt de boel". Onzin, KPN blokt niets, dat mogen ze wettelijk niet en dat doen ze ook niet.
Heb je een Android telefoon of tablet?
Zo ja, verwijder de Netflix app eens en installeer die opnieuw.
Blijft het probleem dan bestaan?
ja ik krijg iedere keer een error. Ik kan simpelweg niet naar netflix via kpn en wel via 4G. Dus niet via een browser en ook niet via een app. Samsung, iphone, ipad en TV werken allemaal niet omdat het netwerk van netflix via ons kpn account niet beschikbaar is. Kunnen we niet iets van een alternatieve DNS instelling kunnen krijgen of een ander ipnummer ofzo? Lijkt er namelijk op dat als ik via de wifi van de buurman ga die ook kpn heeft werkt het allemaal wel. Ik ben nu al dagen bezig met het kastje naar de muur en dat begint nu vervelend tet worden. Dank weer voor jullie tijd
Reputatie 7
Badge +27
Heel erg gek.. Ik kan me niet voorstellen dat het bij ons zit, al is het raar dat het op alle andere manieren wel werkt. Reageer op mijn privébericht , dan ga ik eens kijken of ik meer informatie kan vinden hierover.
Reputatie 7
Ga op Android eens naar apps beheren en wis de cache en de app gegevens.
Kan je daarna wel weer inloggen in Netflix en een film kijken?
Reputatie 7
Badge +23
Een goede aanvulling van @wjb. Lukt het daarmee @RonCooper? Zo niet, stuur je dan je gegevens nog toe?

Reageer