Beantwoord

Geen toegang tot www.jumbo.com via KPN verbinding

  • 19 January 2020
  • 16 reacties
  • 1584 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik geen toegang meer tot enkele websites, waaronder www.jumbo.com.

Ik krijg de melding “You don't have permission to access "http://www.jumbo.com/" on this server.

Reference #18.89991002.1579437126.87bd80b”.

Andere websites werken wel gewoon.

Het ligt niet aan mijn router want het werkte ook niet toen ik mijn laptop rechtstreeks op het KPN modem aansloot.

Graag hulp.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 January 2020, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al een andere pc of laptop geprobeerd? Mobiel via WiFi?

Ja heb ik al geprobeerd. niets werkt.

Het werkt wel op mijn telefoon met 4G (dan maak ik dus geen gebruik van mijn thuis netwerk).

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jari71, wat vreemd zeg:thinking: Lukt het op dit moment nog steeds niet? En begrijp ik goed dat het voor het bereiken van de sites niet uitmaakt met wélk apparaat je verbonden bent met onze Experia Box, en ook niet of dat via de wifi of via een kabel is? 

Zou je de Experia Box eens een minuut van de stroom af willen halen? Ik ben benieuwd of je verschil bemerkt nadat hij opnieuw is opgestart:slight_smile:

Hoi Maja,

Wat je zegt klopt precies.

Ik heb de experia box van de stroom gehaald, Maakt geen verschil. Ik krijg nog steeds geen toegang tot enkele sites.

https://www.jumbo.com/

werkt ook nog steeds niet?

 

Nee, helaas. 

www.jumbo.com heeft IPv4 adres 23.62.147.27

Je zou IPv6 in je router of computer uit kunnen zetten en dan nog eens kijken

E.v.t. in opdrachtprompt

tracert 23.62.147.27

uitvoeren, even ervan uitgaande dat je windows computer hebt.

Welk type router?

Heb ik geprobeerd, het werkt nog niet. 

Ik heb een Linksys EA6900 router.

Maar het ligt niet aan de router want als ik mijn laptop rechtstreeks op de KPN experia box aansluit krijg ik ook geen toegang tot de website. 

Reputatie 7
Badge +20

Gaat het nu alleen om de site van Jumbo? Of ook nog steeds om andere sites? Zo ja, welke precies? Ik ben benieuwd of er connectie bestaat tussen de betreffende sites/bedrijven.

Naast de site van de Jumbo nog 1. Ik weet het adres niet, want dat is een site waar mijn dochter op wilde. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus dat valt nu niet meer te testen, het kan goed zijn dat dit een heel andere oorzaak heeft gehad dan bij de site van de Jumbo.

Aangezien het zeer waarschijnlijk alleen om de site van de Jumbo gaat, lijkt dit op een probleem in de combinatie van jouw ip adres en hun website. Zou je eens contact met de klantenservice van de Jumbo willen zoeken om na te gaan of ze wellicht (per ongeluk) jouw ip adres geblokkeerd hebben?

https://www.jumbo.com/ werkt bij mij perfect.

Hoi Maja,

Jumbo zegt van niet, maar nu werkt het ineens wel weer.

Dus bedankt voor de tijd die je erin gestoken hebt.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, bijzonder dat het ineens weer werkt nadat je contact met ze hebt gehad:thinking::wink:

Hoe dan ook, top dat je weer gewoon alle sites kunt bekijken! Graag gedaan:slight_smile:

Sinds gisteren heb ik geen toegang meer tot enkele websites, waaronder www.jumbo.com.

Ik krijg de melding “You don't have permission to access "http://www.jumbo.com/" on this server.

Reference #18.89991002.1579437126.87bd80b”.

Andere websites werken wel gewoon.

Het ligt niet aan mijn router want het werkte ook niet toen ik mijn laptop rechtstreeks op het KPN modem aansloot.

Graag hulp.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

www.jumbo.nl is van:

Reseller: CYSO Luttik Oudorp 11-13 1811MT Alkmaar Netherlands Registrar: Realtime Register Ceintuurbaan 32a 8024AA ZWOLLE Netherlands

volgens een whois database.

En het spoor ernaar loopt dood.

 

Het ging om www.jumbo.com

 

Reputatie 7
Badge +20

 

Het ging om www.jumbo.com

 

Scherp, titel aangepast :wink: