Vraag

Gemanipuleerde router Experiabox V9

• 20 januari 2018
  • 4 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik krijg de volgende melding van Eset:

Uw router is waarschijnlijk gemanipuleerd en er zijn mogelijk DNS-instellingen gewijzigd. Hierdoor worden aanvragen gericht aan legitieme websites omgeleid naar schadelijke servers.

Ga voor meer informatie over hoe u dit probleem oplost en uw router beschermt tegen verdere aanvallen naar de ESET-kennisbank door op de onderstaande koppeling te klikken.

Hierdoor kan ik me niet meer aanmelden bij Adobe (waardoor programma's niet werken). Hoe moet ik dit oplossen.

Groeten Niels

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Niels, welkom op het forum! In de melding wordt aangegeven dat je voor meer info over dit probleem naar de ESET-kennisbank kunt gaan. Wat staat daar precies?

Kun je ook eens inloggen op de webinterface van jouw Experia Box? Dit doe je via http://192.168.2.254. Ga dan onder Status naar WAN Connection. Wat staat daar bij DNS?
Hallo Justin,

Bedankt voor je reactie. Bij het DNS staat: 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0.

MvG Niels
Het vreemde is dat ik het bericht niet meer krijg (en dus ook niet meer op de link kan klikken). Maar veel vertrouwen geeft het niet. Ik kan wel weer op de site adobe.
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Justin,

Bedankt voor je reactie. Bij het DNS staat: 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0.

MvG Niels
Hoi Niels, mooi dat je in ieder geval weer op de Adobe site kunt komen. 🙂

De adressen die bij DNS staan, zijn onze DNS-servers. Daar is gelukkig niets vreemds aan. Mocht de melding terugkomen, dan ben ik heel benieuwd wat de ESET-kennisbank als oplossing aandraagt.

Reageer