Beantwoord

Haperend TV beeld

  • 20 June 2020
  • 29 reacties
  • 502 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Sinds de coranatijd heb ik last van haperend beeld. Ben inmiddels teruggegaan van HD-kwaliteit naar SD-kwaliteit. Is iets beter geworden. maar nog heel slecht. Vervolgens heb ik bij KPN de Fritzbox  7583 aangeschaft en dat heeft niet geholen. Behalve dat ik nu gebeutenissen log heb. Ik zie achtereenvolgens: (1) DSL synchronisatie  van kabel 2 begint (training) (2) Er heeft een aanpassing van de DSL-gegevenssnelheid op kabel 2 plaatsgevonden. Andere dynamische aanpassing automatisch uitgevoerd (zonder melding) (3) DSL op kabel 2 antwoord niet. (Geen DSL synchronisatie uitgevoerd). Deze meldingen komen achtereenvolgens uren lang wat het tv kijken erg onaangenaam maakt. Is hiervoor een oplossing of is Ziggo de alternatieve oplossing? Wordt er tamelijk onaangenaam van. Met vriendelijk groet Hans Reijner.

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 July 2020, 16:46

Bekijk origineel

29 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.  Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Reputatie 7

Begrijp ik het goed dat je bonded VDSL hebt maar dat maar één van de twee lijnen operationeel is?

Alles is met UTP cat 6 bekabeld over een afstand van 1,5 meter.

 

 

Reputatie 7

Er gaat echt iets fout met lijn 2 van de bonded VDSL aansluiting.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren en jou verder zal helpen met dit issue.

Heel hartelijk dank voor de eerste hulp. Gaat waarschijnlijk goed komen. Natuurlijk heb ik begrip gehad dat thuiswerkers voorrang kregen maar om da avonds de boel te verstoren vind ik op zijn minst niet netjes!!

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Reijnerh, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Daar gaat dan inderdaad iets mis, en ik hoop dat ik het snel voor je kan oplossen. Om het een en ander uit te zoeken en ook een meting op jouw lijn te kunnen doen heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer (het liefst een 06-nummer)? Geef mij even een seintje wanneer dat gelukt is, dan duik ik de systemen in op zoek naar een oplossing!

Dank je wel Susan voor de reactie.  Ik heb alles in het profiel ingevuld. Mijn meldingen heb ik gedaan bij AVM en bij het KPN forum. Wat opvallend is dat na het melden bij de 2 partijen, na maanden, alles ineens de volgende dag weer redelijk goed werkt. Toch ben ik benieuwd wat er fout is gegaan. Dan kan ik, als het weer gebeurt, gericht actie nemen...met vriendelijk groet Hans Reijner

Beste Susan,

op 24/6 heeft er om 09:00-09:02 weer de zelfde situatie voorgedaan . Zie ik nu in de lof van de Fritzbox 7583. Dit ter info. groetjes Hans 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Reijnerh, ben ik weer! Ik heb een meting gedaan en krijg inderdaad de bevestiging dat er iets op de klantlocatie niet helemaal goed gaat. Hiervoor kan ik een storingsmonteur aansturen, maar omdat wij geen live contact hebben raad ik je aan om even te bellen via 0800-0402. Je kan dan kijken welke data en tijdstippen beschikbaar zijn en wanneer jij kan. Dat is net even wat makkelijker.

En je kan ook altijd de Tech Desk bellen, daar ben je ook op geabonneerd :smile: Zij zullen je ook voorzien van de beste service :blush:

Hallo Susan,

Fijn dat je weer reageert met een mogelijke oplossing, nl de storingsmonteur. Wat ga ik de servicedesk 0800-0402 vertellen, zodat zij begrijpen wat ik bedoel? Ben bang dat ik eerst weer alles in- en uit moet schakelen……..

Graag nog even contact.

Groeten Hans

Hallo Susan,

heb contact gehad via 0800-0402 die hebben mij doorgeschakeld naar de tech. Desk. Wat een verheldering. Zo duidelijk, zo goed luisterend zo’n praktische aanpak. Chapeau!!!!! Morgen komt de monteur, die eerst in de wijkcentrale kijkt en dan op locatie checkt of het opgelost is. Nogmaals dank voor je bemiddeling. Dit forum heeft echt waarde.

fijne avond

met vriendelijk groet 

hans reijner

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Reijnerh, kijk daar wordt ik blij van! In ieder geval graag gedaan en fijn om te lezen dat er beweging in zit. Is de monteur inmiddels geweest en is jouw probleem opgelost? :smile:

Hi Susan,

De monteur is geweest en heeft metingen gedaan, natuurlijk alles goed, hetzelfde als je naar de dokter gaat en de pijn over is. Hij heeft zaken in de ISRA aansluiting aangepast. Is weggegaan met een positief beeld. Echter het probleem is nog niet opgelost. Later op de middag kwamen de fouten weer terug. Het blijft hetzelfde. Meestal komen de fouten tussen 20:30 en 00:30.

Ik maak nu dagelijks kopieën van de logs met de fouten  en vrijdag komt de vak-baas(?) van de monteurs zelf kijken. Ik hoop dat hij wel iets vindt. Omdat vrijdag wordt opgevolgd heb ik de nieuwe storing nog niet gemeld. Wordt vervolgd.

Fijne zondag met wat minder gezellig weer

Hans

Reputatie 7
Badge +21

@Reijnerh duidelijk, bedankt voor je terugkoppeling. Dan wachten we vrijdag nog even af, en bekijken we daarna of ik nog iets voor je kan betekenen hierin :wink:

Hallo Susan,

De monteur is geweest en heeft (hopelijk) de storing verholpen. We zullen het de komnende avond zien aan de TV. Het zat in een verschillende kabellengte tussen de wijkkast en de centrale. De kabel vanuit ons naar de wijkkast was goed.

Nogmaals dank voor je bemoeienis.

Groeten Hans Reijner

 

Reputatie 7
Badge +21

Top @Reijnerh. En mocht er dus wel weer iets spelen binnenkort, trek dan opnieuw even bij ons aan de bel. Maar ik ga er vanuit dat het opgelost is! :blush:

Hallo Susan,

Een beetje te vroeg gejuicht. Het probleem is niet opgelost en komt regelmatig terug. De TV moet op SD staan ipv HD-kwaliteit, anders is het geen kijken. 

Ik ga maandag a.s. Weer storing melden.

Fijn weekend.groeten Hans Reijner

Reputatie 7
Badge +21

He wat balen, zo blijf je bezig! :disappointed_relieved: Helemaal goed, ik blijf graag op de hoogte. Maar ze zullen nu dan wel andere dingen gaan nakijken om het probleem te lokaliseren.

Hallo Susan. De monteur is vandaag geweest en kon de fout zien op zijn software app. Gelukkig!.

In eerste instantie was 1 paar draadjes in de ISRA niet goed afgemonteerd. De situatie verbeterde, maar we moeten weer afwachten. Er wordt nu van twee kanten mee gekeken via monitoring. Onder andere door een specialist.

We houden hoop. KPN geeft het in ieder geval niet op. Dat is goed.

Een heel fijn weekend/vakantie.

groeten Hans

Reputatie 7
Badge +21

@Reijnerh dat is goed nieuws. Hopelijk blijft het nu stabiel en goed werken! Fijn dat er in ieder geval zoveel aandacht voor is, dat geeft moed :slight_smile:  Een fijne vakantie, indien je dat al hebt of het eraan zit te komen. 

Hallo Susan,

Nee nog geen vakantie en nee, het werkt nog steeds niet goed. De DSL2 blijft instabiel.

Helaas. Maandag maar gaan bellen. ...:disappointed_relieved:

Volhouden! Dat doen de technici van KPN ook.

Fijne zondag

Groeten Hans

Reputatie 7
Badge +21

@Reijnerh vandaag weer een monteur zie ik in de systemen! Hou je me weer op de hoogte? :blush:

Reputatie 7
Badge +21

@Reijnerh is er afgelopen donderdag nog iets aangepast waardoor je nu stabielere diensten hebt?

Hallo Susan,

Ik heb inderdaad even afgewacht met te reageren. Inderdaad, sinds donderdagmiddag geen storingen meer gehad. Lijnen blijven stabiel (tot nu toe). Ik heb nog geen terugkoppeling gehad over het resultaat. Dat wacht ik nog even af. Het lijkt er op dat ik nieuwe lijnen heb gekregen.

Ik blijf je op de hoogte houden.

Fijne zondag verder.

Groeten Hans

 

 

Reageer