Beantwoord

herinneringsmail over niet betaalde factuur

  • 18 September 2020
  • 2 reacties
  • 131 keer bekeken

Krijg vandaag per mail een herinneringsfactuur vanaf mailadres mijn-kpn@mail-nl.online-nl.nl 

Heb altijd zelfde maandbedrag + automatische afschrijving. Betalingsachterstand kan dus niet.

Dus : zijn dit fraudeurs die proberen mijn m’n bankgegevens te ontfutselen??? 

icon

Beste antwoord door RBxx 18 September 2020, 10:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ayvdberg , dat is inderdaad heel waarschijnlijk. Er zijn de laatste dagen meer meldingen hier op het forum. Lijkt het op dit mailtje? Dan is het dus phishing.

 

Op Valse mail? op de KPN website kan je zien waar je op moet letten en wat je (niet) moet doen.

Het belangrijkste is: niet klikken op de links in de mail.

Twijfel je nog?

Kijk dan in MijnKPN of de MijnKPN app. Daar staan al je facturen dus kun je eenvoudig het bedrag controleren.

Kreeg ook zo'n mailtje… was niets op zichtbaar.. geen logo, geen tekst.. alleen “meer informatie” .  En nou zeg ik altijd tegen iedereen druk niet op linkjes… en raadt eens wat ik gedaan heb… ja hoor.. op de link gedrukt. Nu is die melding weg (tip hier voor meer info). Nog doorgestuurd naar mij zelf maar melding blijft weg. Het bericht is dus volledig leeg, komt mij zo voor.

Nou heb ik Norton op mijn mobiel… ik merk ook niets op mijn telefoon.. niet trager, batterij doet normaal.. Norton vind geen maleware enz.  Maar toch vertrouw ik zulke geintjes niet. Heeft u nog een advies in dit geval. 100 pcnt zekerheid bestaat niet maar het advies wat ik op internet vind is nogal rigoureus… fabrieks reset… maar dan zijn we weer een jaar verder. Is het oke te berusten in de onfeilbaarheid van Norton… of..?

Reageer