Beantwoord

Hoe kan ik spam voorkomen?

  • 24 November 2021
  • 16 reacties
  • 185 keer bekeken

GOEDE AVOND,

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik mega veel SPAM mailtjes. Echt mega veel
mailtjes. Ik heb de KPN gevraagd wat het beste te doen want ik dacht dat de 
KPN die SPAM mailtjes wel zou tegen houden en of mijn instellingen wel goed
stonden tegen SPAM. De medewerker van de KPN zei tegen mij dat ik alle SPAM mailtjes door moet sturen naar valse-email@kpn.com . Na een aantal weken moet de SPAM regen over zijn.

Vele maar dan ook vele mailtjes doorgestuurd en meer dan een jaar verder en er is helemaal niets veranderd.
Mijn vraag is dan ook of bij mij en bij KPN de SPAM FILTER goed is geïnstalleerd of dat de instellingen goed staan.

Hebben hier meer KPN klanten last van??

 

gr

IKKE

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door wjb 27 March 2022, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg helemaal niks geen spam.

Stomme antwoorden bestaan niet, dit zijn domme antwoorden, stomme antwoorden worden niet uitgesproken, en vragen staan niet vrij, want ze hebben geen beentjes maar vragen staat vrij.🤪

Enige oplossing op die spam, neem een nieuw e-mail adres, strooi daar niet overal mee rond en gebruik eventueel dat vol gespamde adres voor louche site’s, spammers doen alles om een filter te omzeilen en het blijft dweilen met de kraan open.

 

@Nick83, dus jou map zit ook altijd vol, niks geen is dubbel ontkennen dus altijd veel.

Dit kun je niet voorkomen 

Maar goed bij mij komen ze in de map ongewenst 

Dit kun je niet voorkomen dat je ongewenste email krijgt 

Zelfs van bank fraude kun je krijgen per email sms whatsapp enz. (van bank tel. nummer zelf) 

Gewoon heel goed opletten wat je aan klikt en opent in je berichten

 

Ik gebruik mijn KPN mail zeer weinig heb ook een GMAIL mail adres 
maar dat is een goed idee. Laat ik maar eens een andere aanmaken

erbij houden en later verwijderen, top idee Doornekamp33, thanxx

Reputatie 7

Over hoeveel spamberichten per dag hebben we het gemiddeld?

De spamfilter van KPN is actief op elk emailadres en dus ook die van jou.

@Bassy

Zie ook even Dit van kpn 

Reputatie 7
Badge +10

@Bassy 

Je kunt ook zelf een aantal dingen doen die de hoeveelheid spam verminderen. Niet elimineren maar wel (fors) verminderen.

Zolang er websites gehackt blijven worden komen emailadressen in de handen van spammers/criminelen. Daar valt weinig tegen te doen. Zie hier een overzicht van gehackte websites in de laatste ca. 10 jaar.

https://haveibeenpwned.com/PwnedWebsites

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bassy , ik zie dat je hier al veel goede tips & trucs hebt mogen ontvangen en ga er vanuit dat je hier wat aan hebt gehad!

Ja zeker heb ik at aan die tips. Ik denk dat ik een nieuwe ga aanmaken en dan laat ik dit e-mailadres geleidelijk verdwijnen.

Bedankt allemaal

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik bij mijn iCloud/ME account maar 1 keer per maand in de spambox een mail heb zitten en soms is dat onterecht. Verder zeer gelukkig nog geen last gehad van veel spam.

Hallo Jeroen,

Ik heb ook never nooit las gehad van SPAM en gebruik altijd mijn GMAIL mailbox en maar heel weinig mijn KPN mailbox. Er zijn dagen dat ik wel 20 SPAM mailtjes krijg en soms zijn het er 4 a 5 per dag.

 

Ik weet niet, maar leert de server niet als u handmatig berichten als spam aanklikt zodat een volgend bericht ook verdwijnt?

Nee dat dacht en hoopte ik ook maar zelfs geblokkeerde spam mailtjes

komen gewoon binnen.

Reputatie 7
Badge +12

Wellicht dat deze link ook nog handig voor je is @Bassy

Goedemorgen JanZ,

 

Ik ben nu al 1,5 jaar bezig om alle spam door te sturen naar

valse-email….van KPN   maar ik heb je moed opgegeven.

Krijg dagelijks alleen van dit e-mailadres spam.

Ik heb nog andere emailadressen maar 0, 0 spam.

@JanZ_ Kan KPN niet een spamfilter erop zetten?

 

Reputatie 7

Ik ben nu al 1,5 jaar bezig om alle spam door te sturen naar

valse-email….van KPN   maar ik heb je moed opgegeven.

Dat heeft weinig zin, wat je moet doen in spam die in jouw inbox komt verplaatsen naar de spamfolder. Daarmee geef je de spamfilter van KPN een seintje dat jij die mail als spam ziet. Als de spamfilter voldoende van dat soort seintjes krijgt dan zal hij die mail (of de afzender) voortaan als spam gaan zien.