Beantwoord

Hoe kan KPN 4 dagen nodig hebben om een kabelbreuk te repareren

  • 20 October 2020
  • 4 reacties
  • 689 keer bekeken

Wij hebben sinds zaterdag geen internet/televisie/telefoon meer in onze wijk door graafwerkzaamheden in de buurt. Hoe kan het zijn dat een KPN 4 dagen nodig heeft voordat ze een kabel breuk kunnen repareren? Heeft KPN geen teams klaar staan die kabelbreuken kunnen oplossen? Die gewoon in het weekend ook werken (blijkbaar is niemand nog langs geweest)? 

 

Tevens moet ik in het meest ouderwetse media platform de krant lezen dat het om een kabelbreuk gaat bij de werkzaamheden in de buurt, KPN communiceert dit ook gewoon niet en als je belt wordt je door een computer vrolijk afgewimpeld. Erg klant onvriendelijk. Had veel meer geduld en respect gehad voor de situatie als er gewoon uitleg kwam waarom het 4 dagen duurt en wat er gebeurd is. 

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 20 October 2020, 19:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @maxmaxmax. Ik begrijp dat het erg vervelend is wanneer je al 4 dagen geen gebruik kan maken van onze diensten. Is er al een Noodpakket aangeboden? Zo nee, dan kan ik proberen om dit alsnog voor jou te regelen. Een noodpakket bestaat uit een Mifi router en een Digitenne ontvanger (als je ook iTV afneemt bij KPN). Laat je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter in het KPN Forum profiel? Dan kunnen we ook gelijk uitzoeken of er meer info is over deze storing. Onze excuses voor het ongemak. :disappointed_relieved:  

Het lijkt nu weer te werken dus geen noodpakket nodig. Misschien handig dit automatisch te vragen bij je klanten of ze zo'n pakket willen wanneer je bij het onstaan van de storing al meteen weet dat je gebruikers 4 dagen geen services krijgen?

Maar mijn vraag blijft staan: Waarom moet het 4 dagen duren bij KPN om dit te repareren. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @maxmaxmax! Oef, waarom het 4 dagen duurt, kan ik op dit moment niet zeggen. Er zijn verschillende soorten kabelschade. De aanpak is per situatie verschillend. We kunnen helaas niet altijd zomaar en team de straat op sturen om te gaan graven en de kabel te repareren. Er is vaak een vergunning nodig om te werk te gaan. Vooral als het de openbare ruimte betreft. Daarnaast zitten onze monteurs, deels ook door corona, aan de top van hun capaciteit. Daardoor duurt het oplossen van een storing wellicht langer dan je gewend bent. :disappointed_relieved:

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft KPN geen teams klaar staan die kabelbreuken kunnen oplossen? Die gewoon in het weekend ook werken (blijkbaar is niemand nog langs geweest)? 

KPN heeft zelf helemaal niets. Volgens mij. Het graafwerk gebeurt allemaal door onderaannemers. En die werken niet int weekend. Wel voor een breuk in een gasleiding ofzo. Maar niet voor een afgetrokken internetkabel. Dat is lang niet belangrijk genoeg. Laten we wel wezen: tis knap vervelend, maar u gaat er niet dood aan ofzo...

Reageer