Beantwoord

Iemand gebruikt mijn 06 nummer!!!

Reputatie 1
Ben vanochtend gebeld door een engelstalige mevrouw die vertelde dat ik een probleem had met mijn computer. Ik heb haar verteld dat er geen problemen waren en heb daarna opgehangen.
Sindsdien word ik vanuit Nederland en Duitsland gebeld door mensen die vragen of ik ze gebeld heb....? Ze hebben dus allemaal een terugbel verzoek ontvangen van mijn nummer.... De telefoon staat sindsdien rood gloeiend!!
KPN kan niets voor mij doen, dan alleen een ander nummer nemen. Weet iemand bij wie ik dan wel moet zijn?
Heb het gevoel alsof mijn nummer gebruikt wordt voor smerige zaakjes en ben bang dat ik daar de rekening voor betaal!!!!
icon

Beste antwoord door Marcia_ 30 oktober 2017, 14:05

Ha @Edison, wat vervelend dit! Het zal geen kosten opleveren voor jou verwacht ik. Desalniettemin is het natuurlijk wel heel irritant. Onze Abuse desk kan hier inderdaad niets aan doen, zij richten zich meer op online Abuse. Informatie over overlast en wat we er tegen doen, lees je op onze website.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik betwijfel of je daar de rekening van betaald. Ik denk namelijk dat die oplichters gewoon Spoofing gebruiken en daarvoor jouw nummer hebben gekozen.
Reputatie 6
Omdat dit soort calls natuurlijk ook via een computernetwerk kunnen worden gegenereerd, zou ik je het advies willen geven, per direct ook even melding hiervan te maken bij het KPN ASBUSE TEAM van het KPN National Operations Centre!

Wellicht dat zij je wel verder kunnen helpen! 🤔

De rol van het KPN Abuse Team

Het KPN Abuse Team behandelt klachten over misbruik veroorzaakt door klanten van KPN. Iedereen kan een klacht over misbruik indienen. Een medewerker van het KPN Abuse Team beoordeelt de klacht op juistheid en volledigheid. Bij voldoende bewijslast spreekt het KPN Abuse Team de verantwoordelijke klant aan.

Het e-mailadres van het KPN Abuse Team is: abuse@kpn.com

Maatregelen

Bewust misbruik kan resulteren in het buiten dienst stellen van de internetverbinding. Bij onbewust misbruik spoort het KPN Abuse Team de klant aan de computers te controleren met één of meerdere virusscanners. Ook kan het KPN Abuse Team besluiten de internetverbinding in quarantaine te plaatsen. Binnen deze omgeving kan een klant, op een voor alle partijen veilige manier, problemen op de computer(s) oplossen.

Niet geschoten is altijd mis!

Heel veel succes en sterkte, wat ik snap je gevoel!
Mij is vanmorgen hetzelfde overkomen, heb al wel gelijk opgehangen maar echter ook te laat denk ik. Ik zit bij Telfort en ook zij kunnen niks doen, wie had dat gedacht...... maar ondertussen blijft de telefoon maar overgaan. Op advies van een beller ook contact opgenomen met de politie en melding gemaakt, handig voor als er later iets aan het licht komt.......verder kunnen ze ook niks doen. En ik weet het verder ook niet. Ik ben niet van plan gelijk een ander nummer te nemen.......
Reputatie 1
Het bellen is rond 20.00u gestopt, nu maar hopen dat ze morgen weg blijven....
Reputatie 6
Edison schreef:

Heb je jouw probleem toch ook nog even bij het Abuse Team van het KPN NOC aangemeld? Zo ja, wat was hun 1e terugkoppeling?

Ik verneem het graag even van je!😎

Heb een fijne dag!
Reputatie 1
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar het Abuse team, omdat helaas vanaf 8.00u de telefoontjes weer opnieuw begonnen zijn... zucht.
Ik laat weten wat de reactie is!

Groetjesssss
Reputatie 6
Edison schreef:

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar het Abuse team, omdat helaas vanaf 8.00u de telefoontjes weer opnieuw begonnen zijn... zucht.
Ik laat weten wat de reactie is!

Groetjesssss

Helemaal top @Edison!

Ik ben erg benieuwd uiteraard! 🤔
Reputatie 1
BerendDeMeyer_ schreef:

Edison schreef:

Heb je jouw probleem toch ook nog even bij het Abuse Team van het KPN NOC aangemeld? Zo ja, wat was hun 1e terugkoppeling?

Heb een fijne dag!

Hierbij hun reactie:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Hier is helaas niets tegen te doen anders dan een nieuw nummer of wachten tot het over gaat. Wel is het zo dat ze enkel uw nummer vervalsen, u zult hier geen factuur voor krijgen.

Met vriendelijke groet

Ik kijk het dit weekend nog aan, heb de indruk dat het aantal bellers afneemt.....
Daarna zit er dus niets anders op dan toch een ander nummer nemen!

We duimen!!!
Reputatie 6
Edison schreef:

BerendDeMeyer_ schreef:

Edison schreef:

Heb een fijne dag!

Hierbij hun reactie:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Hier is helaas niets tegen te doen anders dan een nieuw nummer of wachten tot het over gaat. Wel is het zo dat ze enkel uw nummer vervalsen, u zult hier geen factuur voor krijgen.

Met vriendelijke groet

Ik kijk het dit weekend nog aan, heb de indruk dat het aantal bellers afneemt.....
Daarna zit er dus niets anders op dan toch een ander nummer nemen!

We duimen!!!

Hallo @Edison,

Bedankt voor je terugkoppeling, ook al is het resultaat toch een beetje aan de magere kant!

Fijn weekend en sterkte natuurlijk, ik hoop voor je dat deze praktijken snel zullen stoppen voor jou! 😎
Reputatie 1
Voor diegene die willen weten hoe het afloopt;

Vrijdag nog maar de helft van de telefoontjes, zaterdag nog 4 en vandaag "nog" geen gehad....
Ik hoop dat het dus hiermee voorbij is!!! Yoehoee!!

Groepjes van een weer vrolijke ik!
Reputatie 7
Badge +17
RobinFlikkema schreef:

Ik betwijfel of je daar de rekening van betaald. Ik denk namelijk dat die oplichters gewoon Spoofing gebruiken en daarvoor jouw nummer hebben gekozen.

Ik snap niet dat dit niet aangepakt kan worden. Dat is mooi lullig dat dit ook al kan. 😞
Reputatie 7
DennisSchreve schreef:

RobinFlikkema schreef:

Ik snap niet dat dit niet aangepakt kan worden. Dat is mooi lullig dat dit ook al kan. :(

En het is kinderlijk eenvoudig. Overigens maak ik dankbaar gebruik van die mogelijkheid. Uitgaand bel ik via CheapConnect, maar daarbij geef ik wel mijn KPN telefoonnummer als "Calling Line Identity" (CLI) mee. CheapConnect heeft dit gelukkig wel beveiligd, ik heb mijn KPN telefoonnummer eerst moeten registreren waarbij je door een computer teruggebeld wordt op het betreffende nummer om de registratie middels een pincode te bevestigen.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @Edison, wat vervelend dit! Het zal geen kosten opleveren voor jou verwacht ik. Desalniettemin is het natuurlijk wel heel irritant. Onze Abuse desk kan hier inderdaad niets aan doen, zij richten zich meer op online Abuse. Informatie over overlast en wat we er tegen doen, lees je op onze website.

Reageer