Vraag

Internetaansluiting in quarantaine na portforwarding voor UniFi.

  • 14 november 2018
  • 0 reacties
  • 133 keer bekeken

Hoi!

Ik heb sinds enige tijd een Ubiquiti UniFi omgeving liggen thuis (CloudKey i.c.m. AP AC-LR). Werkt allemaal fantastisch, maar ik zit nu met een uitdaging.

Ik heb vorige week de host-url van mijn CloudKey aangepast zodat ik deze vanaf een extern domein (laten we in dit geval www.domein.nl aanhouden) kan bereiken. Ik heb hiervoor een een subdomain met een A-record naar het IP-adres van mijn internetaansluiting aangemaakt op www.domein.nl, welke luistert naar unifi.domein.nl. Hiervoor heb ik in de Experiabox V10 de standaard poort voor UniFi (8443) opengezet.

Vanaf dit domein heb ik een week lang alles prima kunnen beheren, echter kreeg ik vanmorgen de melding van KPN dat KPN Abuse mijn internetaansluiting in quarantaine heeft geplaatst vanwege misbruik op deze aansluiting. Jullie voelen de vraag al aankomen: heeft dit iets met elkaar te maken? En zo ja, hoe kan ik dit zo instellen dat ik mijn CloudKey kan gebruiken vanaf dit externe domein én toch een veilige internetomgeving heb?

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer