Beantwoord

Is dit een nummer van KPN? 088-7751002

  • 28 May 2020
  • 12 reacties
  • 10087 keer bekeken

Is dit een nummer van KPN?

088-7751002

 

Als ik op internet dit nummer intype dat lijkt het alsof het door oplichters wordt gebruikt.

Dus voordat ik opneem wil ik graag weten of het echt KPN is of niet?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 June 2020, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @amber2019 

Nee, dit is geen nummer van KPN.

Niet opnemen of terugbellen. En indien mogelijk (bv in jouw mobiele telefoon) dit nummer blokkeren. 

Nmi is het een gewoon 088 nummer zoals dat vaak wordt gebruikt door bedrijven, en voor zo ver ik zie op naam van de gebruiker geregistreerd.

In dit geval KPN :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=088-7751002&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=088-7751000&nrnummertm=088-7751099&nrbestemming=toegang%20tot%20ondernemingen%20en%20instellingen

 

(werkt de link ?)

De link werkt (bij mij).

  • Toegekend

    07-02-2020

Ik zie vaker vragen over deze nummers de laatste tijd.

Bij mijn weten belde de KPN altijd stiekem cq anoniem, zonder nummer, wellicht hebben ze het leven gebeterd ?

Opnemen kan hoe dan ook geen kwaad, de mensch wordt te bang gemaakt door de vele onheilsverhalen.

Reputatie 7
Badge +28

Tsja, ik zie op internet heel veel meldingen over overlast door dit nummer. Als dit nummer wordt gebruikt door een callcenter die probeert om abonnementen te verkopen, dan zou het voor mij een goede reden zijn om dit nummer te blokkeren. Want dan is het geen KPN, maar een door KPN ingehuurd bedrijf. 

Een paar reacties : 

 

OPMERKINGEN +31887751002

20 mei 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Ik word ook al een paar weken bijna dagelijks gebeld. Ik druk ze elke keer weg, heb nog niet opgenomen.

        

9 mei 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Stelletje beroerlingen bellen gemiddeld 2x per dag ook 's avonds en op zaterdag. Laten ca 3 à 4 keer overgaan. Jammer genoeg niet gelukt om ze aan te spreken en de kast te kunnen uitvegen. Stelletje beroerlingen.

        

9 mei 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Zeggen dat ze van kpn zijn. Geïnformeerd bij kpn klantenservice per chat. Blijkt dat kpn mij niet gebeld heeft, nummer is niet van kpn.

 

1 mei 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Heb na vaak gebeld te zijn eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Zegt van KPN te zijn maar maar je hoort aan het gesprek dat het niet echt van KPN komt. Aan het einde van gesprek zegt men dat je moet luisteren naar 'bel me niet bandje' maar er wordt gelijk opgehangen. Volgende keer nog langer gesprek aangaan kijken hoe lang ze het volhouden.

   

 

21 april 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Belt me al een paar x in de week of mijn ouders er zijn, en dan geven ze aan dat ze je terug gaan bellen horen we niks meer van hun diezelfde dag.

        

 

6 april 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Er wordt gezegd dat ik onlangs een gesprek met KPN heb gehad. Dit klopt niet! Ben nu 2x gebeld door dit nummer.

        

 

5 april 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Dit nummer heeft mij zeker al 25x gebeld spreekt nooit mijn voice mail

        

 

25 maart 2020 (reactie van gebruiker - web,  Nederland)

Bellen en dan wordt er opgegooid (call center die meerdere personen tegelijk belt en dan de eerste te woord staat. erg irritant. zeker zo'n 20 x al gebeld door dit nummer

        

Bedankt allemaal! Het is mij duidelijk, wel door KPN geregistreerd maar wellicht gebruikt door een callcentre oid. Ze hebben andere familieleden ook gebeld met de mededeling dat ze over een paar weken terugbellen met een aanbod. Heel vreemd, als het echt KPN is dan bellen die om direct een aanbod te doen lijkt mij…. waarom nu bellen en over een paar weken een aanbod doen??

 

Enfin, geblokkeerd :-) 

Reputatie 7
Badge +30

Hoewel ik het nummer zelf niet direct herken is het zeker mogelijk dat een van onze uitbellende teams dit nummer gebruikt. Het nummer is namelijk wel eigendom van KPN. We kiezen er tegenwoordig steeds vaker voor om wel een herkenbaar nummer te gebruiken. Juist omdat mensen vaak afgeschermde nummers niet opnemen. Wel is het zo dat telefoontjes door onze uitbellende teams niet altijd geregistreerd worden in het klantsysteem. Het kan dan ook zijn dat de klantenservice dit niet terugziet als je belt om navraag te doen.

 

Kenmerken waardoor je kunt zien dat dit een legitiem gesprek is:

  • Het komt van een 088 nummer. Dit zijn bedrijfsnummers die ook alleen af te nemen zijn door bedrijven, en waar je als bedrijf ook apart voor moet betalen.
  • Je kunt via de site van de ACM zien welk bedrijf het nummer heeft. Voor dit nummer is dat inderdaad KPN
  • Je wordt aan het einde van het gesprek doorverwezen naar het Bel Me Niet Register (dit is een wettelijke verplichting). Je hoort een bandje te krijgen waar je ter plekke je keus kunt vastleggen. Mocht dit nou misgaan, dan kun je via de Bel Me Niet website je keus registreren.
Reputatie 7
Badge +28

 Het nummer is namelijk wel eigendom van KPN.

 

Dat geloof ik ook wel. Maar het zijn geen collega's van jou die bellen . Het is een ingehuurd  callcentre. 

Die bellen alleen maar om zoveel mogelijk te verkopen.  

 

Reputatie 7
Badge +30

 Het nummer is namelijk wel eigendom van KPN.

Dat geloof ik ook wel. Maar het zijn geen collega's van jou die bellen . Het is een ingehuurd  callcentre. 

Die bellen alleen maar om zoveel mogelijk te verkopen.  

Of ze nou in dienst zijn van een facilitair contactcentrum of direct voor het KPN contactcentrum werken maakt niet uit. Het zijn dan alsnog collega's :) We hebben verder ook verschillende teams die uitgaande belwerkzaamheden doen en die zitten zowel op het facilitaire callcentre als in een van onze eigen contactcentra.

Reputatie 3
Badge +1

Weer lastig gevallen door dit nummer 0887751002 KPN zegt dat het dit hun nummer is kan wel wezen maar wanneer stopt KPN consumenten lastig te vallen door deze nummers via welk team dan ook onder de KPN organisatie.

Het zal me een rot zorg wezen of KPN via een  facilitair contactcentrum of direct voor het KPN contactcentrum en calcenters werken en inhuurt, KPN moet gewoon indirect stoppen met consumenten lastig vallen en hoe het achter de organisatie is geregeld  zal me een worst wezen.

Als KPN iets wil verkopen of aansmeren laten ze het maar via hun eigen website maar doen en laat consumenten zelf beslissen wat ze er mee doen en niet bereiken via telefoontjes om lastig te vallen.

Het nummer blokkeren heeft geen zin bij het bel me niet register via een ander nummer wordt je gewoon weer lastig gevallen door KPN.

Wordt drastisch tijd  dat de politiek er iets tegen gaat doen om dit te stoppen en niet alleen bij Kpn.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @J.E. Als jij klant van ons bent, dan zijn wij in de basis gerechtigd om je te bellen. Als je liever geen commerciële telefoontjes van ons ontvangt, dan kun je dit in je MijnKPN aangeven (klik op Profiel, vandaar bereik je de privacy instellingen). Let er op dat we je dan alsnog kunnen bellen als jij het contact initieert. Als je bijvoorbeeld een probleem hebt en wij maken daar een technische melding voor aan, dan wordt je teruggebeld door de technische dienst. Dit soort telefoontjes vallen niet onder de privacy instellingen.

Ben je geen klant van ons, dan kun je dit via het bel me niet register aangeven.  

Kpn belt ook vanuit Webhelp nummers? Thanks voor de ACM link :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +30

Webhelp is een van de facilitaire contactcentra die werk voor ons doen.