Beantwoord

Is onderstaande informatie/bericht echt van KPN (en dus veilig)?

Een tabblad werd geopend met onderstaande informatie op het scherm op mijn laptop nadat ik een tabblad in Google Chrome had geopend en via google een zoekopdracht had uitgevoerd.

Beste Klant, Gefeliciteerd!
We willen u bedanken voor uw loyaliteit bij Kpn b.v.! Uw IP adres **is geselecteerd om kans te maken op een GRATIS Apple iPhone 7.

Van tijd tot tijd kiezen wij willekeurig één van Kpn b.v.’s klanten en geven we kostbare items weg omdat ze ons kiezen als dé internet service provider.

Vandaag is uw geluksdag! U bent één van de 10 willekeurig geselecteerde klanten die kans maken op een gratis iPhone 7 van onze partner Apple.

Vul simpelweg deze anonieme enquête in, maar wees snel! Er zijn maar een geselecteerd aantal prijzen over voor vandaag!

Bent u tevreden met Kpn b.v.?
Zeer tevreden / Tevreden / Ontevreden

Hieronder de link van het scherm waarop deze informatie stond:

Admin: IP Adres en linkje verwijderd, dit is inderdaad nep
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 11 september 2017, 20:04

Nee dit is nep. Niet op ingaan.

Kan je onderandere zien door het xyz domein dat over het algemeen niet door normale bedrijven wordt gebruikt.
Verder krijg je ook geen prijs op basis van IP. Dat is sowieso dom

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nee dit is nep. Niet op ingaan.

Kan je onderandere zien door het xyz domein dat over het algemeen niet door normale bedrijven wordt gebruikt.
Verder krijg je ook geen prijs op basis van IP. Dat is sowieso dom
Dat is mijn idee ook. Fake mail.
Bedankt voor je reactie RobbinFlikkema en fradet63.
Hallo,
Vandaag ben ik precies dezelfde pagina tegengekomen bij het browsen via Chrome.
Als IT-er was ik natuurlijk gelijk getriggerd en ben via google zodoende op dit forum terecht gekomen.
Ik heb wat scherm afdrukken genomen en ook de desbetreffende pagina bewaard. 1 keer met geblokkeerde javascript en 1 keer gewoon.
Je ziet dan ook direct dat de bedrijfsnaam en natuurlijk je IP adres als variabelen worden gebruikt en voor de gebruiker als bekend worden weergegeven.
Als KPN wil kan ik de bestanden opsturen voor een eventueel nader onderzoek. Want ik vind dat het risico van deze malware beter moet worden ingeschat en weergegeven.
Hallo,
Is er een mogelijkheid om bestanden te uploaden, i.p.v. alleen maar plaatjes?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Remy! Op het forum is het helaas niet mogelijk om bestanden te uploaden (anders dan media). Top dat je ons hier mee wil helpen! Onze abuse afdeling houdt zich bezig met het beschermen van onze klanten tegen spam en phishing. Hoewel dit geen e-mail is wil ik je vragen dit door te mailen naar valse-email@kpn.com. Zou je het daar eens naar kunnen sturen?
Bedankt voor je reactie Joran. Ik ga er binnenkort mee aan de slag.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, wat wil het KPN Abuse team hier aan doen?
Reputatie 7
Badge +27
Bijvoorbeeld een takedownverzoek naar de hostingprovider of advertentieleverancier. Als we hier veel klachten over krijgen kunnen zij ervoor kiezen klanten te waarschuwen via de website 🙂
Hoi jacqy,

Dit is inderdaad een nep bericht.
Je kan het mailen naar: valse-email@kpn.com

Met vriendelijke groet,
Marijn F
Reputatie 7
Badge +10
jacqy schreef:

Een tabblad werd geopend met onderstaande informatie op het scherm op mijn laptop nadat ik een tabblad in Google Chrome had geopend en via google een zoekopdracht had uitgevoerd.

fradet63 schreef:

Dat is mijn idee ook. Fake mail.

NEEE, het is geen email, dus wel zeer apart, dan is er iets wat meedraait, meegekomen met een of ander programma ???
Gaat het steeds om dezelfde browser ?
( Ik heb het niet gezien, op mijn ubuntu met firefox. )

Reageer