Vraag

ITV: Zwart beeld - Geen geluid - Geen telefonie - KPN Glasvezel

• 6 april 2017
  • 1 reactie
  • 153 keer bekeken

Beste forumleden,

Op advies van @annedijkstra2 plaats ik, na tweevoudig telefonisch contact en contact via Twitter DM ook mijn probleem hier.

Sinds afgelopen maandagavond is er een storing met betrekking tot de telefoon en ITV. Zo krijg ik geen beeld en geluid, maar zijn de menu's wel te gebruiken. De vaste telefoon geeft kiestoon, na het intikken van een nummer krijg ik versnelde piepjes te horen (geen verbinding?). Internet werkt zonder problemen.

Eerst had slechts 1 TV dit probleem, na telefonisch contact met KPN is de experiabox herstart, waarna alle TV's dit probleem ervaarden. Een reset (Instellingen->Geel-Geel->Ja-Ja en opnieuw instellen) heeft niks uitgehaald, een herstart en reset van de experiabox heeft ook niet geholpen. Ik ben een klein beetje radeloos.

Het services-lampje op de experiabox is wisselend groen, oranje of uit.

Op advies van een telefonische klantenservicemedewerker heb ik dus eergisteren de experiabox gereset en herstart. Nu las ik later dat dit niet de bedoeling is bij deze storing. De man die ik gisterochtend sprak gaf aan dat er een storing is, maar die storing kan ik niet vinden in de storingsmelder.

Ter verduidelijking van het probleem heb ik een filmpje gemaakt: https://youtu.be/TNa5G2M5Tf4
Netflix doet het overigens wel, maar ook de apps (YouTube/NOS Journaal: niet beschikbaar) en opnames werken niet (zelfde verschijnsel als live TV) .

Via Twitter DM kreeg ik dit bericht:"
Uitermate vervelend Thom. Helaas is de storing nog niet helemaal verholpen. Waardoor iTV na een herstart / reset van een modem helaas niet goed functioneert. Het blijft hangen in het aanmeld proces, waardoor je dus inderdaad helaas geen beeld hebt. Ik zou je willen verzoeken geen herstart meer uit te voeren, maar af te wachten totdat alles goed is aangemeld. Dit kan spijtig genoeg enige tijd duren. We zijn aan onze kant bezig om de problemen te verhelpen. Excuses voor het ongemak. In de tussentijd zou je iTVonline.nl kunnen gebruiken. Weet je zo voldoende? Anders hoor ik het graag van je."
Vervolgens op mijn vraag waarom dit niet in de storingsmelder staat:
"Ben ik inderdaad met je eens. Het verbaast mij eerlijk gezegd dat het er nog niet op staat. Ik ga dit melden bij de juiste mensen."
Echter staat dit er nog niet in.

Wellicht kan ik via deze weg ontdekken of er inderdaad een storing gaande is, of dat dit niet het geval is.
Ik heb met de buren gesproken, waarvan 2 ook KPN Glasvezel hebben, 1 lijkt hetzelfde probleem te ervaren, de ander niet. Ook was ik vandaag in Groningen, waar iemand hetzelfde probleem heeft.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Hoi theemstra, welkom op het forum! We hebben een storing gehad, en die heeft invloed gehad op een achterliggend systeem. Die heeft de afgelopen wat opgespeeld waardoor dingen niet als normaal werkten voor een deel van de klanten. Zoals jij beschrijft wat je ervaart past dit daar ook binnen. Resetten was inderdaad eerder niet de bedoeling omdat het de problemen kon verergeren. Het goede nieuws is dat het achterliggende systeem zich inmiddels weer gedraagt. Op dit moment is het dan ook juist wél de bedoeling om een reset uit te voeren. In dit geval van de Experia Box. Dit geeft hem de kans om alles weer goed in te laden. Je kunt daarna voor de zekerheid nog even de tv-ontvangers resetten. Ik verwacht dat dit alles weer in orde maakt. Zo niet, laat het weten. Dan gaan we verder kijken.

Let er op, het kan na de reset drie kwartier à een uur duren voor de telefonie het ook weer doet.

Reageer