Beantwoord

Kan ik overstap naar online annuleren?

  • 23 June 2019
  • 19 reacties
  • 676 keer bekeken

Overstappen loont....helaas is het tegenwoordig zo dat je jaarlijks de moeite moet nemen om goedkoper uit te zijn bij de aanbieders van internetdiensten, trouwe klanten zijn dief van eigen portemonnee ......
zo werden wij een jaar geleden na onze aanmelding bij ziggo door een KPN medewerker gebeld dat hij ons een aanbod wilde doen dat wij niet konden weigeren om toch maar bij KPN te blijven.......en ja hoor hij had een grote zak geld van zijn baas gekregen en mocht ons geen 6 maar 9 maanden korting aanbieden en....half jaar gratis filmpakket, gratis terugkijken en opnemen enz het scheelde ons 190 euro we gingen van 52 euro naar 30 euro de eerste 3 maanden, dan 37,50 per maand voor 6 maanden en de laatste 3 maanden 52 euro....
inderdaad te mooi om te laten lopen,
dit jaar hetzelfde ritueel via internet de goedkoopste aanbieder gezocht en dat was ditmaal Online.nl
zag er goed uit ....ze gebruiken het stabiele netwerk van KPN, bieden alles in 1 met terugkijken en ook nog fox 1,2 en 3 voor.........
31 euro de eerste 6 maanden en dan 41 per maand (gemiddeld dus 36 euro per maand) en ook 50mbps net als bij KPN.

en ja hoor....weer werden wij gebeld door KPN, alleen niet door de meneer met de grote zak geld wel wat korting maar niet echt goedkoper dan online. Dus dan toch maar overstappen.....13 juni liep ons contract af en keurig een week voor die datum kregen wij de hardware van Online opgestuurd en een paar dagen later bericht dat het signaal al te gebruiken was....super, modem wisselen en gaan met die banaan.....
Echter de tv probeerde te laden, maar gebeurde niets, online bellen wat bleek ik had de glasvezelkabel in het modem gedaan maar moest de DSL kabel gebruiken....dus de telefoonaansluiting en in ja hoor.....het werkt, alleen wel vaak digitale blokjes in beeld en hapering en ik zag regelmatig weer zo,n bufferbalkje.........dat was lang geleden.

we gingen jaren terug in de tijd...en wat raar, ik had gezocht op glasvezel 50mbps en aangeklikt ik ging naar die pagina en ja hoor ......als je heel aandachtig kijkt heel slim verstopt staat het er.....ik heb de bewuste pagina bijgevoegd met een rode pijl wat ik besteld heb.....oordeel zelf.

sinds die tijd ben ik met de klantenservice van online in gesprek.....ik wist niet dat ik KPN zo ging missen...
telefonisch ben ik daar mee gestopt en probeer het nu via de chatfunctie van messenger.....bij KPN wacht je 7 minuten...pffff
Bij Online.nl kan het antwoord 2 uur duren staat er te lezen.....echter het duurt 6 uur dus dat schiet lekker op, ik ben nu 10 dagen bezig en geen steek verder, ik heb alle medewerkers nog niet gehad denk ik *.....want er staats steeds een nieuwe naam onder een bericht, *ze lezen een vraag en geven geen antwoord...*

Ik heb ze voorbeelden gestuurd hoe mijn beeld eruitziet en krijg dan een standaard antwoord waar je niets mee kan en weg zijn ze weer voor 6 uur.....ik geef aan dat ik misleid ben door een slimme marketing truc en graag wil ontbinden omdat de beloofde snelheid om ongestoord tv te kijken en te surfen op deze manier niet gaat. De beloofde 50mbps is in werkelijkheid 15 zij meten 33.....dan maken ze een ticket aan en melden ze vrolijk dat alles goed is. via KPN kan ik zien dat op mijn adres maximaal 23 Mbps mogelijk is dus hoe zij meten is mij een raadsel.

MIJN VRAAG....dit is consumentenkoop die 14 dagen bedenktijd wanneer gaat dat in?? Kan ik ontbinden....er wordt mij niet geleverd wat is beloofd, moet ik een jaar genoegen nemen met haperende tv en internet, graag hulp van een jurist wat te doen.

alvast dank. Ruud
hieronder waar ik besteld heb en wat ik besteld heb......

*Admin: tekst aangepast i.v.m. huisregels KPN Forum


icon

Beste antwoord door Susan_ 23 June 2019, 09:24

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Precidente
Heb je verhaal wat vluchtig doorgelezen.
Het schijnt moeilijk voor je te zijn om in een korte bewoording te vertellen wat er aan de hand is.
Ook zijn de beledigende woorden voor de mensen van de helpdesk hier zeker niet op zijn plaats en ook tegen de huisregels.
Om op je vraag terug te komen, de 14 dagen gaan in zodra je de apparatuur in huis hebt.
Reputatie 7
Daarnaast heb je ook voor de normale internetsnelheid gekozen, haalbaar is 25mbit, je hebt gekozen voor internet tot 50mbit. Als je iets verder naar beneden scrolt, zie je daar de glasvezelopties staan. Pas als je die aanklikt, krijg je glasvezel internet, de basis is dus gewoon normaal internet via DSL via online.

Pagina op online is zo duidelijk als maar kan en niks misleidends in. Het stukje wat jij hebt omcirkeld hoort bij het gedeelte wat er onder staat, niet bij het gedeelte erboven.

Begrijpend lezen blijft een vak 😉 Kijk maar eens goed naar de Kaders, Middenstrepen en de Opties. Hier hoef ik niet eens voor te zoeken, haal ik zo uit jou printscreen. Is er iemand die een volledige printscreen kan maken? Ik heb geen glasvezel. Anders weet ik niet of mijn text wordt begrepen,...
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Precidente, welkom op het KPN Forum!

Allereerst, ik heb de tekst even wat aangepast want zoals huistijger zegt zijn bepaalde dingen in strijd met onze huisregels. Verder begrijp ik dat je jouw verhaal even kwijt moet, even moet luchten. Maar helaas kunnen wij hier nu vrij weinig aan doen, en moet je dit echt bij Online neerleggen..

Wat ik heb gevonden in de voorwaarden van Online is het volgende:
Bij overeenkomsten op afstand kan de Klant binnen 14 dagen na totstandkoming het Abonnement zonder opgaaf van redenen annuleren. In dat geval dienen ontvangen Producten door de Klant onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst aan Online.nl te worden geretourneerd. Online.nl kan in dat geval, behoudens het hierna in artikel 5.6 bepaalde, ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van Producten aan de Klant in rekening brengen. Eventuele betalingen van de Klant die voor annulering hebben plaatsgevonden, worden door Online.nl geretourneerd


Ik hoop dat je er snel uitkomt met Online, en we zien je uiteraard graag weer terug bij KPN 😉
Hoi Allemaal,

Moraal van het verhaal van @Precidente

Bezint eer ge begint. om het maar op de oude manier te zeggen.

Overstappen kost over het algemeen genomen, veel tijd en dat voor een aantal euro's.
Na Jaren en jaren bij UPC (was wel redelijk) na overname Ziggo (wat was dat een hopeloos verhaal in mijn geval)

Ben ik nu een paar jaar bij KPN en hier slijt ik fijn de rest van mijn leven, ik denk er nog niet over na om over te stappen naar een ander.
Wel een man met een zak geld voor de deur of aan de telefoon het maakt mij niets uit.

Goed KPN kan wat duurder zijn, maar daar staat (in mijn geval) een uiterst betrouwbare provider wat verbindingen betreft en medewerkers die altijd voor je klaar staan tegenover.
En in al die jaren moet ik mijn eerste storing nog tegenkomen.

En nee ik heb geen aandelen, en nee ik werk er ook niet.
Ben gewoon al die tijd al een tevreden klant.
En inderdaad als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten Dan moet je daar de gevolgen maar van dragen.
Susan, dank voor het aanpassen van mijn tekst (het was vroeg vanmorgen na een gezellige avond).

ik ben vooral boos op mezelf dat ik niet goed heb opgelet en daar nu de gevolgen van draag, wel ben ik van mening dat het slim in elkaar zit en niet helemaal eerlijk is....

op mijn adres is 40 Mbps mogelijk d.m.v. Bonding en is al aanwezig (als ik het goed lees😉) wat moet ik doen om dat te benutten?

vraag 2. Levert KPN ook nog via DSL en wat zijn dan de kosten?
uitleg: wij moeten het doen met een minimum inkomen en kunnen een dubbeltje maar 1x uitgeven.

alvast dank voor de snelle beantwoording.
Hallo @Precidente ,
wij moeten het doen met een minimum inkomen en kunnen een dubbeltje maar 1x uitgeven.

Dan moet je gewoon het simpelste pakket nemen dat er is, internet en tv basis eventueel aangevuld met vaste telefonie.
Via deze site:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

kun je precies zien wat er op jouw adres maximaal leverbaar is, nu of in de naaste toekomst, even postcode/huisnummer intoetsen.

Als je bij KPN als optie een hogere snelheid kunt krijgen ga je daar ook meer voor betalen, ik zou in jouw geval dus gewoon voor de basisopties kiezen zonder toeters en bellen.
Succes.
Reputatie 7
KPN levert vast nog bij jou DSL zolang dit wordt weergegeven en jij gewoon een koperkabel hebt liggen. Als bonding mogelijk is, mits ook vermeld staat op Fourstack dan zou je in theorie de mogelijkheid hebben om hiervan gebruik te kunnen maken. Hier zitten geen extra kosten aan verbonden. @Susan_ zou dit voor je kunnen regelen. Wel dient er een monteur langs te komen.

Ik heb sinds dit jaar ook Pair-Bonding, nu weer met de optie sneller internet (krijg ik 100mbit) Als jij 40mbit kunt behalen met Bonding zou jij met het standaard abbo kunnen voldoen, weet niet of de optie ‘sneller internet’ dan ook benodigd is, echter kan Susan dit ook voor je nakijken!

Je zit nog binnen de 14 dagen als 13 juni ook de ingangsdatum bij online was. Dan zou ik weer voor KPN gaan eerlijk gezegd, en online afmelden. Kpn bellen, spullen weer aansluiten als dit nog niet terug gestuurd is en klaar.

Basis abonnement met 1 inbegrepen tv-ontvanger zit op €52,50 per maand. Vast bellen is €1,- extra per maand. Mocht je nog mobiel hebben via kpn of Telfort kun je van extra voordelen genieten (extra zenderpakket/ mobiel €5,- korting per maand)
Als ik het zo lees heb je je Online spullen nu langer dan 14 dagen in huis en zit je dus minimaal één jaar aan dat abonnement vast.
Het wordt geleverd via DSL, dus de glasvezel is vrij voor ...

"op mijn adres is 40 Mbps mogelijk d.m.v. Bonding en is al aanwezig (als ik het goed lees😉) wat moet ik doen om dat te benutten?"
I.v.m. de kosten levert Online dat niet. Dan zouden hun abonnementen dezelfde prijs krijgen als die van KPN. Want bonding kost geld.

"Levert KPN ook nog via DSL en wat zijn dan de kosten?"
Als er glasvezel aanwezig is levert KPN alleen dáár nog op.

Alleen KPN en XS4ALL leveren gratis bonding. Zelfs Telfort levert, als budgetprovider, geen bonding. Maar die klanten worden overgeheveld naar KPN en als ze daarna hun abonnement aanpassen (ja, dat wel) dan kunnen ze bonding krijgen.

W.b. het screenshot: pas als je kiest voor 500/500 gaan ze leveren over glasvezel.
In het screenshot zijn er 2 mogelijkheden: tot 50 Mb/s (bonding leveren ze niet dus het moet over één lijn kunnen, er staat ook "de maximale snelheid op uw adres is 25/3". Dat is dus de snelheid die zij leveren) en 500/500 glasvezel.

Waarom zijn andere providers goedkoper.
  1. SERVICE! (klantenservice niet 24/7 bereikbaar)
  2. Zenderaanbod (HD o.a.)
  3. geen bonding
  4. lagere snelheden basisabonnement
Ik heb op fourstack gelezen dat op mijn adres 23 Mbps enkel..en 40 Mbps bounding mogelijk, en al aanwezig is,
bij mijn buren links en rechts is alleen 23 Mbps te lezen daar staat de optie bounding niet vermeld.

via de speedtest zie ik echter 15 Mbps...bij uitzondering heb ik eenmaal hoger gezien 22 Mbps...

Bij KPN had ik glasvezel 50 Mbps en haalde ik via speedtest ruim 60 Mbps binnen, basis en telefoon inderdaad 52 euro per maand, en een vriendelijke klantenservice en altijd stabiel....

ik betaal nu gemiddeld 36 per maand (scheelt toch 16 euro) en als ik volgens de reclame van online op het netwerk van KPN hetzelfde kan doen maakt het mij niet uit of het via glasvezel of DSL binnenkomt.

Ook KPN mag in plaats van de glasvezel van mij de DSL gebruiken als dat 16 euro scheelt en er zonder bufferen en haperen gebruik kan worden gemaakt van het alles in 1 pakket.
Het verwarrende van dat screenshot is het vermelden van de maximale snelheden leverbaar via DSL en via Glasvezel, als deze laatste niet leverbaar is op dat adres zou dat niet eens genoemd mogen worden, daaruit concludeer ik dat er ftth aanwezig is.

Als er op het adres van @Precidente glasvezel leverbaar is dan geeft KPN DSL niet eens als keuze.
Plus KPN heeft de prijs voor DSL en glas gelijk liggen.

Het gaat er inderdaad om dat er onder het blokje met de tekst glasvezel ook een keuze optie is!
De eerste optie geeft ook duidelijk aan tot 50 Mb dat slaat terug op standaard internet = DSL.

De 2e optie zegt van 50Mb voor de upload zit je bij online beter als dit synchroon is.

Goedemorgen @Precidente, welkom op het KPN Forum!

Allereerst, ik heb de tekst even wat aangepast want zoals huistijger zegt zijn bepaalde dingen in strijd met onze huisregels. Verder begrijp ik dat je jouw verhaal even kwijt moet, even moet luchten. Maar helaas kunnen wij hier nu vrij weinig aan doen, en moet je dit echt bij Online neerleggen..

Wat ik heb gevonden in de voorwaarden van Online is het volgende:

Bij overeenkomsten op afstand kan de Klant binnen 14 dagen na totstandkoming het Abonnement zonder opgaaf van redenen annuleren. In dat geval dienen ontvangen Producten door de Klant onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst aan Online.nl te worden geretourneerd. Online.nl kan in dat geval, behoudens het hierna in artikel 5.6 bepaalde, ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van Producten aan de Klant in rekening brengen. Eventuele betalingen van de Klant die voor annulering hebben plaatsgevonden, worden door Online.nl geretourneerd
Ik hoop dat je er snel uitkomt met Online, en we zien je uiteraard graag weer terug bij KPN ;)

Dank Susan,

na totstandkoming van de overeenkomst is dat op het moment dat ik de bevestigings mail ontvang (26 april) of op 13 juni het moment van aangaan contract? Online beweerd het eerste moment, dus zit ik vast voor een jaar. Anders heb ik nog 3 dagen....
Het lichtblauwe blokje "jouw maximale internetsnelheid ... " bij tot 50 Mb/s is niet te missen.

De minimale snelheid van de abonnementen bij KPN is 50/5. Dat is op jouw adres (Precidente) niet leverbaar via DSL; alleen op FttH. En dus zal KPN niet op DSL leveren.

Maar: zit je inmiddels niet vast aan Online? Of zijn de 14 dagen v.a. ontvangst apparatuur nog (net) niet om?

Uit de voorwaarden van Online (zie bericht van Susan_):
Bij overeenkomsten op afstand kan de Klant binnen 14 dagen na totstandkoming het Abonnement zonder opgaaf van redenen annuleren. In dat geval dienen ontvangen Producten door de Klant onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst aan Online.nl te worden geretourneerd.
In sommige gevallen is de reactie van meerdere providers ook KPN en Telfort dat je al zover in de procedure zit dat het niet geannuleerd kan worden. Als er nog daadwerkelijk 3 dagen over zijn is annuleren niet altijd meer mogelijk.

contractenrecht - overeenkomsten komen tot stand door aanbod en de aanvaarding daarvan.
Lijkt me duidelijk met de bevestigings mail van 26 april ben je het te leveren product overeen gekomen.
Het lichtblauwe blokje "jouw maximale internetsnelheid ... " bij tot 50 Mb/s is niet te missen.

De minimale snelheid van de abonnementen bij KPN is 50/5. Dat is op jouw adres (Precidente) niet leverbaar via DSL; alleen op FttH. En dus zal KPN niet op DSL leveren.

Maar: zit je inmiddels niet vast aan Online? Of zijn de 14 dagen v.a. ontvangst apparatuur nog (net) niet om?

Uit de voorwaarden van Online (zie bericht van Susan_):Bij overeenkomsten op afstand kan de Klant binnen 14 dagen na totstandkoming het Abonnement zonder opgaaf van redenen annuleren. In dat geval dienen ontvangen Producten door de Klant onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst aan Online.nl te worden geretourneerd.


Beste peter dat is nu nog onduidelijk....ik kreeg op 16 april de bevestigingsmail, volgens online gaat dan de bedenktijd in, een aantal dagen voor ingaan abonnement ontvang ik de hardware en op 13 juni sluit ik alles aan en is de overstap een feit.
volgens mij wordt vanaf 13 juni dus bedoeld ook omdat dan pas duidelijk wordt of en hoe alles werkt.
in dat geval ben ik nog op tijd...maar voor ik actie onderneem wil ik daar duidelijkheid over.
ik kreeg op 16 april de bevestigingsmail, volgens online gaat dan de bedenktijd in,

Dan is op die datum de bedenktijd ingegaan tot 30 april. Had je je voor 30 april bedacht maar ontvang je desalniettemin het pakket dan heb je daarvoor ook weer 14 dagen om het ongebruikt te retourneren.

Je zit dus m.i. nu tot 30 april 2020 aan dit abonnement vast. Dus vast noteren om per 30 maart volgend jaar een overstap terug naar KPN in gang te zetten....

Nu de zaak al in bedrijf is kan het sowieso niet geannuleerd. Want dan is het al voorbij de 30 dagen opzegtermijn van de oude provider. Wat bij overstapservice door Online is geregeld. Ergo: dan heb je dus al ruim een maand geleden deze aanvraag daar gedaan.
Ik vond nog iets....

Eh ja, en?
Dat is die 14 dagen termijn die al heel lang geldt. Daar zit je, helaas, al lang overheen.

De bedenktijd bij adsl gaat in v.a. het ontvangen van de bevestiging, aldus de tekst.
Die heb je op 16 april ontvangen en duurde dus tot 30 april. Het is nu 24 juni.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Precidente. Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen. Kun je er iets mee? Ik denk zelf dat je het beste contact op kan nemen met Online, aangezien je daar een abonnement hebt afgesloten. Mocht je nog vragen hebben over onze diensten, dan horen we dat graag van je!
Mogelijk kun je wegens 'wanprestatie' van het contract af zien te komen.

Reageer