Vraag

Klacht over storing internet/TV/ vast bellen

  • 21 May 2021
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

Sinds woensdag 19 mei 2021 in de middag geen internet meer, dus ook geen TV en vast bellen. Ik woon in een nieuwbouwwoning met glasvezel verbinding. Kreeg na een tijdje op zich keurig een sms dat er storing was. Werd verwezen naar een site waar ik  postcode en huisnummer kon intoetsen om de storing te checken. Inderdaad een storing die wel tot vrijdag 21 mei 2021, 18.00 uur kon duren. Dat was dus meer dan 2 dagen. Helaas daardoor onder andere Feijenoord- Sparta gemist en 2e halve finale songfestival. Kan gebeuren natuurlijk. Ik ben trouwens niet de enige die van de storing last heeft. In ieder geval de naaste buren in de straat ook. Geen idee waar het probleem zit. Dat wordt niet doorgegeven. Vandaag om 18.00 uur dus nog steeds geen internet. 1,5 uur later kwam er een sms dat de storing toch langer ging duren, maar dat de monteurs hard aan het werk waren. De reparatie was in eerste instantie dus ingeschat op iets meer dan 2 dagen werk. Nu tik ik weer mijn postcode en huisnummer in en wat zie ik, de datum van herstel is even 5 dagen opgeschoven tot 26 mei 2021, om 18.00 uur. 
Dat is natuurlijk erg vreemd. Inschatting van 2 dagen werk en nu ineens 7 dagen. Oja, laat het nu het pinksterweekend zijn……….. tillen ze de reparatie er over heen…..of denk ik nu weer te negatief? Bedankt voor de belabberde service KPN. Ik kan geen begrip opbrengen voor een situatie als dit als jullie niet laten weten wat er aan de hand is en alleen maar een datum dagen naar achteren schuiven.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bas999, welkom! Wat jammer om te lezen dat je al even zonder diensten zit :-(. In de regel wordt er inderdaad met feestdagen niet gewerkt, dus ik kan me wel voorstellen dat de datum van herstel een flink eind is opgeschoven. Hoe staat het er nu voor? Hebben jullie alweer diensten? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Dan kijk ik graag met je mee. 

Dag Marcia,

Het is nu dindag 25 mei en ik zit nog steeds zonder internet/TV/vast bellen. Dit in ieder geval samen met anderen in de straat. Dus nu een week al.  Als ik de postcode intik bij de storingen is de datum vorige week al verplaatst naar 26 mei, 18.00 uur. Dat is morgen. Blijft weer afwachten of het dan wel gerepareerd is. Want gebleken is dat je daar niet van op aan kunt. Ik weet nog steeds niet wat er aan de hand is, ik ga maar uit van een kapot getrokken kabel, maar dat weet ik dus niet. Ik ga er sowieso vanuit dat er financiële compensatie komt, al dekt dat de lading natuurlijk niet. Andere abonnementen zoals netflix e.d. Vallen daar niet onder. Niemand hier in de straat is blij met de service van de KPN in dit geval. Een kapotte kabel repareren mag geen 7 of 8 dagen duren. En dan moet ik nog afwachten of het morgen ook echt verholpen is. Als dit iets te vaak gebeurd gaat het klanten kosten, maar dat is logisch gevolg.

Nog even ter aanvulling van vorig bericht. In de loop van de middag hadden we weer internet. Dat is fijn, maar een week zonder internet blijft lang. Op zaterdag een paar uurtjes doorwerken had die tijd gehalveerd. Niet alleen voor mij , maar voor de hele straat.

Badge +19

Jij gaat uit van een kapot getrokken kabel maar het kan ook schade in de centrale zijn. Corona, wereldwijd probleem met computerchips werken ook niet mee om iets snel gemaakt te krijgen. Maar fijn dat het toch weer werkt.

Ja, ik ga uit van een kapotte kabel. De storing was beperkt rond de nieuwbouwhuizen hier. En hier achter zijn ze druk aan het bouwen en graven. Glasvezel ligt er nog maar net in. Bij een andere storing was het gebied waarschijnlijk groter geweest. Relatief weinig gedupeerden, dus is het goedkoper om het weekend met de pinksterdagen niet te werken. De vergoeding is namelijk nog geen 2 euro per dag. Gewoon het bedrag wat je per dag betaald hebt en waarvoor niet geleverd is. Voor een woning is dat zeg maar nog geen € 14,- voor een week. Werklui betalen dubbel tarief loopt sneller op. Marcia had in haar antwoord al aangegeven dat ze in principe niet werken met feestdagen. Dat had in dit geval ook niet gehoeven. De zaterdag was voldoende geweest. Telefonisch is hier aan mensen doorgegeven dat ze hard aan het werk waren. Dat was dus echt niet het geval. Als er bijvoorbeeld meer als 1000 gedupeerden waren geweest of meer, dan weet ik bijna zeker dat er zaterdag even door was gewerkt. Alleen maar voor het kostenplaatje. KPN klanten komen echt niet allemaal uit een ei! 😉 Hopen maar dat het niet te vaak gebeurd. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat goed om te lezen dat het nu eindelijk opgelost is! Het klopt dat wij de abonnementskosten vergoeden van de dagen waarop jij geen diensten hebt gehad. Het is wel heel rot dat het zo lang heeft moeten duren, mijn excuses hiervoor!

Bedankt Marcia. 👍😃