Vraag

klopt dit nummer? +31857732737

  • 12 January 2021
  • 8 reacties
  • 234 keer bekeken

ik werd gebeld met dit nummer ze gaven aan dat ze van KPN zijn. Ik geloof dat niet. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Heb je een tikfoutje gemaakt want dat nummer is één cijfer te lang?

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Jenny1977, bedankt voor jouw bericht. Het is goed om te lezen dat je scherp bent op de inkomende gesprekken. Het nummer komt mij zo niet bekend voor. Zoals wjb aangeeft, heeft het nummer 1 cijfer te veel. Zou je dit kunnen controleren? Dan ga ik hiermee voor je op onderzoek uit!

Hi

het moet zijn +31857732737. 1 3 teveel. Ik ben benieuwd want ze geven zichtzelf uit als KPN.

Hoor het graag.

Gr

je collega 

Jenny Liem

Dit nummer is ook van  . . , zie dit :

https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/gebeld-door-085-7732731-515375

Reputatie 6
Badge +10

Bedankt voor de terugkoppeling. Voor zo ver ik weet, bellen wij niet vanuit dit nummer. Neem gerust eens het topic door die Kees meestuurt. In dit geval kun je het beste niet meer opnemen als zij bellen en het nummer blokkeren in jouw toestel. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!

Reputatie 7

In dit geval kun je het beste niet meer opnemen als zij bellen en het nummer blokkeren in jouw toestel.

Hoe kan je het nummer blokkeren op de vaste aansluiting?

Reputatie 6
Badge +10

Op de aansluiting zelf kun je geen specifieke nummers blokkeren inderdaad, maar ik dacht dat het wel kon met bepaalde toestellen. Je brengt me aan het twijfelen @wjb.

Overigens staan in dit topic: Inkomend nummer blokkeren op vast toestel een aantal tips over wat je kunt doen tegen telefonische overlast op de vaste telefoon.

Reputatie 7

Op de aansluiting zelf kun je geen specifieke nummers blokkeren inderdaad, maar ik dacht dat het wel kon met bepaalde toestellen. Je brengt me aan het twijfelen @wjb.

Er zullen vast toestellen zijn waarop dat kan en ik weet dat het op de FRITZ!Box ook kan dus er zijn uiteraard oplossingen. Zelf blokkeer ik anonieme bellers op mijn Gigaset SL910 handsets. Ook heb ik daar een ringtone "silent" en de naam zegt het al, die geeft geen geluid.

Je kunt op die Gigaset ringtones toekennen aan telefoonnummers die in je contactenlijst vastgelegd zijn. Deze functionliteit heb ik het verleden wel eens misbruikt door spammers in mijn contacten vast te leggen met ringtone "slient". Dan zie je het display dus oplichten bij zo'n vervelende spammer maar blijft het verder helemaal stil.