Beantwoord

KPN jarig?

  • 21 March 2020
  • 12 reacties
  • 374 keer bekeken

KPN is jarig krijg telkens te zien in een pop-up, prijs te claimen op 

 

admin: link verwijderd 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 March 2020, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, natuurlijk niet.

Reputatie 7

Nee, dit is pure phishing, NIET op klikken!

Maak de cache van jouw browser leeg en verwijder de cookies.

Reputatie 7
Badge +7

Ook hier al verschillende keren voorbij gekomen. Net ook weer.

Het is wel zo gedaan dat het echt lijkt of het van KPN komt. Maar in het laatste scherm helemaal onderaan zie ik:

Alle nieuwe klanten doen mee aan de loterij van het weergegeven actieproduct. We nemen rechtstreeks contact met u op via e-mail als u de gelukkige winnaar bent. Dit speciale aanbod gaat gepaard met een proefversie van 7 dagen voor een bijbehorende abonnementsdienst. Daarna wordt de maandelijkse abonnementsbijdrage (84.99 EUR) automatisch in rekening gebracht op uw creditcard. Als u, om welke reden dan ook, niet tevreden bent met onze dienstverlening kunt u uw account annuleren binnen de 7 dagen. De dienst wordt maandelijks verlengd tot u annuleert. Deze campagne eindigt op 31 december 2020.

Let dan op het torenhoge maandelijkse bedrag!

Kan KPN bevestigen dat dit phishing is? 

Als het wel phishing is, kan KPN dit misschien voorkomen?

Als het geen phishing is, heeft KPN wel wat uit te leggen, vind ik.

Dit komt niet van ons en mijn dringende advies om hier ABSOLUUT niet op door te klikken.

Dit is een behoorlijke hardnekkige. Ik kreeg hem net zelfs op mijn werklaptop(!).  Ik zal contact leggen met de collega's van abuse.

  

  

En maak de cache van je browser leeg en verwijder de cookies!

 

Exact!

Reputatie 7

En maak de cache van je browser leeg en verwijder de cookies!

Reputatie 7
Badge +7

En maak de cache van je browser leeg en verwijder de cookies!

Zojuist gedaan. Hoop dat ik er vanaf ben!

Ik heb dit probleem ook elke keer, voornamelijk als ik de site van het AD open. Diverse keren cache geheugen gewist en cookies verwijderd maar helaas, hij komt elke keer weer terug, Iemand nog andere tips?

Reputatie 7
Badge +7

Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1977554

@Katana321 . Dank. Nuttige info. Had jij toevallig een reddit scherm open staan, @Wapje ?

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb dit probleem ook elke keer, voornamelijk als ik de site van het AD open. Diverse keren cache geheugen gewist en cookies verwijderd maar helaas, hij komt elke keer weer terug, Iemand nog andere tips?

Ja, ik heb er een:
Ik probeer installaties van besturingssysteem, programma's en browsers altijd zo standaard mogelijk te houden. Ik ben niet zo van het tweaken, zeg maar.
Gisteren kreeg ik een tip van iemand die ik wel heb uitgevoerd nu: Ik heb in de 2 browsers die ik gebruik (Chrome en EdgeChromium) een adblocker geïnstalleerd. uBlock Origin. Op internet lees ik hier goede verhalen over.

Ik heb een officieel antwoord van abuse (zie onder) Ik heb mijn collega gevraagd of ze ook bezig zijn om dit tegen te gaan. Dat is, doordat de url's razendsnel veranderen een ondoenlijke zaak. We doen wel pogingen maar er is helaas geen kruit tegen gewassen. Beste advies is de cache en cookies op te ruimen.

 

Bedankt voor uw bericht. De melding die u op uw scherm ziet is niet van KPN afkomstig. Het betreft een pop-up welke het IP-adres waarvan u verbinding maakt uitleest en hierop het logo van uw eigen provider laat zien. Door het tonen van het logo probeert men uw vertrouwen te wekken. Wij danken u voor uw terechte argwaan omtrent deze melding.

KPN kan hier technisch helaas weinig tegen doen, daar het een pop-up is welke op een externe (malafide) website staat en de verantwoordelijke partij niet op berichten vanuit KPN reageert.

Wij adviseren u om alle tabbladen van uw (mobiele) browser te sluiten en vervolgens de geschiedenis en cache van uw browser te wissen. 

 

 

@ Katana321 Ik weet niet of een adblocker zal helpen. Ik krijg de advertentie alleen als ik naar de site van het AD ga. Als ik niet ingelogd ben als abonnee dan heb ik er geen last van, zodra ik inlog als abonnee dan is het binnen een paar minuten raak