Beantwoord

KPN Tripolis XS4all

Ik heb een vreemde afschrijving van een oude rekening teruggehaald en nu krijg ik een mail van KPN een mail hierover met daarin links die mij leiden naar een XS4ALL gerelateerde website 'Tripolis' die me vraagt in te loggen op een niet KPN manier ...?

Hoe kan het dat er geld is afgeschreven van een oude rekening, en hoe kan ik dan in deze vreemde constructie terecht komen?
icon

Beste antwoord door Erik_ 6 september 2017, 20:52

Je hebt nog niet weer gereageerd, John, Ik ga er dan ook vanuit dat je duidelijkheid hebt over de afschrijving. Mocht dat nou toch niet zo zijn, reageer alsnog op mijn privébericht. Dan controleer ik hier of er onverhoopt nog iets ouds actief is op jouw naam en rekeningnummer.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Waarschijnlijk is die mail een duidelijk geval van phishing.
Heb je die mail al doorgestuurd naar valse-email@kpn.com.
Zo nee, wel even doen want ik zie hem nog niet staan tussen de bekende phishing mails.
Zie: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm
Hoi wjb,

Dank je wel. Nu doorgestuurd!!

John
Reputatie 7
Badge +27
Hallo John, welkom op het forum! Goed dat je hierin voorzichtig bent. Ik heb wat rondgekeken en Tripolis is een bedrijf dat e-mailmarketing doet. KPN maakt daar ook gebruik van (je ziet ons logo ook op hun voorpagina terug). Maar precies welke berichten wij via hen versturen kan ik niet achterhalen.

Echter, jij geeft aan dat er ook een afschrijving heeft plaatsgevonden. Wat ik dan ook vermoed is dat er nog ergens, op jouw naam en rekeningnummer, een oud abonnement voor het een of het ander actief is. En, gezien de links in de mail naar XS4ALL gerelateerde sites leiden zoals je aangeeft, vermoed ik dan ook dat het een abonnement bij hun is. Sommige dingen die voorheen XS4ALL waren zijn nu KPN. Maar niet alles.

Ik stel voor dat ik hier in de systemen kijk wat voor abonnementen er actief zijn op jouw gegevens. Mocht daar iets bijzitten wat je niet direct herkent, dan zou het dit wel eens kunnen zijn. Kan ik het niet vinden, dan raad ik je aan bij XS4ALL na te vragen of en wat er loopt op jouw gegevens. Zo komen we er dan vast wel uit waarom er bij jou iets is afgeschreven.

Lijkt dit je wat, reageer dan op mijn privébericht 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt nog niet weer gereageerd, John, Ik ga er dan ook vanuit dat je duidelijkheid hebt over de afschrijving. Mocht dat nou toch niet zo zijn, reageer alsnog op mijn privébericht. Dan controleer ik hier of er onverhoopt nog iets ouds actief is op jouw naam en rekeningnummer.

Reageer