Vraag

Krijg regelmatig sms’jes van vreemde 06 nummers

  • 29 August 2021
  • 6 reacties
  • 455 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Ik krijg de laatste tijd vreemde sms’jes met 06 nummers met de tekst:

  • We konden vandaag geen pakketje afleveren, ga naar: met een link erbij
  • U heeft een gemist voicemail bericht met een link erbij

Hoe komen die criminelen toch aan mijn 06 nummer? Het is niet meer normaal! Waarom kan KPN hier niks tegen doen tegen dit soort praktijken? 🤔

Inmiddels heb ik dit nummer geblokkeerd op mijn mobiel, maar helaas niet in het netwerk van KPN. 😉 Dus die criminelen kunnen lekker doorgaan met het stelen van gegevens en proberen geld te ontfutselen. Hopelijk gaat KPN een systeem bedenken dat dit soort sms’jes worden geblokkeerd voordat het bij de klant komt. Een spamfilter voor sms’jes. 😉 Is dat wat? 🤔😁


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag weer een sms gehad dat het pakje niet bezorgd is, ik heb geeneens een pakje besteld.

Ze blijven het ook steeds weer proberen, kan KPN hier nou niks tegen doen?

Reputatie 7
Badge +10

Blokkeren is de enige optie. 

Daar is geen kruid tegen gewassen. 

Reputatie 7
Badge +22

Blokkeren is de enige optie. 

Daar is geen kruid tegen gewassen. 

Staat de telefoon (iPhone) straks helemaal vol met die 06 nummers. Tot hoeveel 06 nummers kan ik blokkeren? 😁

Reputatie 7
Badge +10

Blokkeren is de enige optie. 

Daar is geen kruid tegen gewassen. 

Staat de telefoon (iPhone) straks helemaal vol met die 06 nummers. Tot hoeveel 06 nummers kan ik blokkeren? 😁

Je moet je nummer ook niet aan iedereen geven 😂 
Ja, best l*llig die vervelende sms-jes. Een spamfilter tegen dat soort berichtjes zou mooi zijn. Of het te realiseren is, geen idee, vermoed van niet. 

Reputatie 7
Badge +22

Je moet je nummer ook niet aan iedereen geven 😂 

Effe denken, 🤔 aan wie zal ik mijn nummer nu overhandigen? 😂🙈

Een spamfilter tegen dat soort berichtjes zou mooi zijn. Of het te realiseren is, geen idee, vermoed van niet. 

Zal toch in deze digitale tijd toch moeten kunnen? 🤔😉

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb me er eerlijk gezegd nooit in verdiept. Gelukkig (afkloppen) krijg ik geen spam sms-jes. Ik heb trouwens ook een prepaid erbij die ik voor niet belangrijke zaken gebruik. Maar ook daar geen spam berichten gelukkig. 

Na Googelen zag ik die optie wel voorbij komen bij andere providers 🤷‍♀️

Apple heeft er wel een support pagina over.